Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anonyme ryktepoeng er en uting !?!

Msites Ltd

Livsnyter
Ryktepoeng og små kommentarer er jo fint å få, men jeg må si jeg til tider irriterer meg over at jeg ikke vet hvem som gir dem. Både positive og negative.

Noen skriver sitt navn på kommentaren, mens mange ikke gjør det.

Når det da kommer grove kommentarer synes jeg det er veldig irriterende at man ikke vet det, og at man ikke kan få klarhet i bakgrunnen for en slik grov kommentar.

Er det mulighet for at man får sett hvem som gir ryktepoeng?

Er dette noe vi ønsker? Ser forsåvidt ingen grunn til å ikke ønske det..... Man må vel også der stå for det man sier og gjør!?!

Hva er DITT synspunkt på dette?
 

picxx

Well-Known Member
Man ser jo under "skrevet av" hvem som har gitt ryktepoengene.
Ihvertfall er det slik i mitt kontrollpanel.

Om det er mulig for uregistrerte å gi ryktepoeng er vel dette en funksjon som burde bli deaktivert.
 

picxx

Well-Known Member
Trykker på kontrollpanel til venstre på menylinja.
Scroller helt ned, så står det vel der?
Nei, jeg har ikke noen modderettigheter.
 

picxx

Well-Known Member
Det var rart, for det gjør det hos meg.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
ahhh... ok :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Når jeg leste første innlegg i tråden her var jeg en stund uenig med trådstarter. Jeg syns ikke det skal være nødvendig for alle og se hvem som har gitt ryktepoeng. Et eksempel på dette kan være en gang jeg gav Kenneth Dreyer negativt ryktepoeng i en salgstråd hvor han faktisk spurte selgeren om noe som han skulle spurt om på PM. Da gikk det ikke lang tid før svaret var et negativt ryktepoeng til meg fra Kenneth i en tråd hvor mitt svar var helt saklig og relevant for tråden. At forumets opprinnelige eier faktisk gjorde det den gang var for meg egentlig litt sjokk, med tanke på hvem som lenge har snakket om at forumet ikke lenger er av kvalitet, og attpåtil at sagt at han trekker seg ut av forumet pga dårlig kvalitet i trådene.

Når jeg derimot leser nedover at moderatorer har tilgang til denne infoen, da blir jeg plutselig helt enig i det trådstarter sier. Alle burde få se ryktepoengene som er gitt, både positive og negative. Enten får alle se det, eller så får bare administrator se det. Jeg syns egentlig ikke det er noen som helst spesiell grunn til at det skal være forkjellig på akkurat den biten avhengig av "graden" man har her inne.

For å nevne til slutt, hvorfor bry seg om ryktepoengene? De er røde og grønne dotter? Om man har lyst på mange av dem kan sette seg ned med fargeblyanter og papir. :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ser ikke noe galt i at alle medlemmer kan se hvem som gir ryktepoeng..MEN, om man ikke er voksen nok til å takle de ryktepoengene man får kan det nok fort utvikle seg til en "ryktepoengkrig" med negative karakterer. Det vil vel heller ikke være særlig ønskelig?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg syns det er en grei ordning slik det er nå. Nå tør folk å si ifra. Webmiljøet er så mikroskopisk at det kan bli mye bitching og krøll så fort man sier ifra. Noen personer er ekstremt hårsåre, det har vi sett på forumet her, så fort det kommer kritikk så blåser man seg opp og slår tilbake istedenfor for å vurdere om kritikken faktisk er sann.

Det skal veldig mye til for å overbevise meg om at dette skal forandres. Slik det er nå kan man faktisk komme med en liten irettesettelse uten at det blir atomkrig og det liker jeg.
 

Santo

Active Member
Jeg er enig med deg Msites. Det burde ikke vært anonymt.

Når jeg forøvrig på feilaktig grunn fikk et negativt på denne tråden og forsøkte å finne ut hvem som hadde gitt det sa Tonny at heller ikke han som moderator kunne se det...

Men i denne tråden kan det jo likevel virke som om moderatorene har muligheten til å se slik informasjon. Noen som kan bekrefte om de kan se det eller ikke?
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Administratorer kan se alle ryktepoeng som har blitt gitt siden forumet ble startet. Moderatorer kan se hvem som har gitt ryktepoeng til de selv (så fremt ikke innstillingene har blitt endret!).
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg syns det er en grei ordning slik det er nå. Nå tør folk å si ifra. Webmiljøet er så mikroskopisk at det kan bli mye bitching og krøll så fort man sier ifra. Noen personer er ekstremt hårsåre, det har vi sett på forumet her, så fort det kommer kritikk så blåser man seg opp og slår tilbake istedenfor for å vurdere om kritikken faktisk er sann.

Det skal veldig mye til for å overbevise meg om at dette skal forandres. Slik det er nå kan man faktisk komme med en liten irettesettelse uten at det blir atomkrig og det liker jeg.

Jeg synes det er en feig holdning at folk skal få være anonyme! Hvis folk ikke kan stå for den kritikken de gir gjennom ryktepoeng så synes jeg de skal la vær å gi....

Og, det var ikke kun på grunn av de negative ryktepoengene jeg vil ha vekk anonymiseringen! Jeg synes det også er hyggelig å kunne se hvem som har gitt de positive....
 

Epsilon

Medlem
Jeg synes egentlig den negative ryktepoengknappen kunne blitt skrudd av. Ikke fordi disse grønne prikkene er viktig - for det er de ikke. Men fordi mange irriterer seg "grønt" over å få negative kommentarer i CPet sitt.

Jeg synes "rapporter til moderator-knappen" holder når det gjelder å få bukt med poster som ikke burde vært her. Hvis noe er i gråsonen synes jeg det er bedre å kommentere i tråden, evt. sende PM, enn å sende "CP-meldinger".
 
Topp