Kjapp og trygg hosting for Wordpress

NM i SEO, arrangeres i 2010

Epsilon

Medlem
Jeg tenkte på en greie når jeg leste denne:
Leslie Walker - How to Juice Up a Site's Rank - washingtonpost.com
Og det var det der kunne vi da fått til selv!

Dersom i hadde valgt en setning som denne til å optimalisere:
"hvorforblirdetikkefotballVMpåNRKiår?"
Og at alle som meldte seg på var pliktig å ha et rybakbilde på siden de fikk opp, da hadde det vært enkelt å få innslag i pressen angående NMet vårt.

Det er sikkert lett å få premier også (hva er en laptop for komplett for eksemepel).

Lett å få deltakere. Hvem ville ikke kunne smykke seg med (uhøytidelig, men allikevel) "norgesmester i SEO"

Og gjør man det på riktig måte ville det nok gitt WF tonnevis med innlenker. Og kanskje en fast posisjon som den som holder NM i SEO...

Mye ny oppmerksomhet fra bloggerne.

Det ville vært gøy i alle fall. Jeg ville gjerne sett hvordan det hadde gått i en slik konkurranse. Og om noen her kunne klasset ut deltakere fra MesterWeb eller bigmouth - hvis de hadde meldt seg på... DET hadde i hvert fall vært gøy.

Man hadde måtte velge et nytt ord (det blir jo ikke fortalt før konkurransen begynner). Men det er vel ingen problem.
 
U

Uregistrert

Guest
Klarer bare ikke å la være å si det: Sorry, men synes dette høres helt grenseløst tåpelig ut...

Men når jeg sier det må jeg komme med en begrunnelse:

Alle som driver seriøst med SEO ville aldri blitt med på noe slikt...Av den enkle grunn at dette er totalt useriøst, er helt meningsløst, vediskapningen er lik 0, og hva er egentlig poenget?

"pliktig å ha et rybakbilde"..... Det du skriver er bare så banalt så det går ann å få blitt..haha.
 

Tonny Kluften

Administrator
Alle som driver seriøst med SEO ville aldri blitt med på noe slikt...

Haha, Jim Westergren vant konkurransen det refereres til over her...

Når det er sagt, nei, jeg hadde ikke blitt med, akkurat som jeg ikke gidder å være med på den kontinuerlige konkurransen om å ranke på ordet "søkemotoroptimalisering", et ord "ingen" potensielle kunder søker etter. Det er likefult en konkurranse seriøse SEO`er er med på.

Men uansett, en konkurranse for hobby SEO`er og andre som vil være med kunne vært morsomt det. Jeg har bare ikke kapasitet til å organisere slikt for tida, en slik konkurranse må promoteres flere steder enn her på webforumet.
 

Epsilon

Medlem
Klarer bare ikke å la være å si det: Sorry, men synes dette høres helt grenseløst tåpelig ut...

Men når jeg sier det må jeg komme med en begrunnelse:

Alle som driver seriøst med SEO ville aldri blitt med på noe slikt...Av den enkle grunn at dette er totalt useriøst, er helt meningsløst, vediskapningen er lik 0, og hva er egentlig poenget?

"pliktig å ha et rybakbilde"..... Det du skriver er bare så banalt så det går ann å få blitt..haha.

Man kan optimalisere hva som helst så lenge det ikke har blitt brukt før.

Og det er jo nettopp det poenget med den setningen var: At det skal høres morsomt ut, slik at man får presselenker på det. Men den kan uansett ikke brukes når den står i en tråd på forhånd.

Hadde alle i Norge blitt med? Nei.
Men hadde det blitt med nok personer til at det hadde blitt artig? Ja, sannsynligvis.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg støtter ideen, men hadde nok ikke orket å delta selv. Litt av samme grunn som Tonny nevner over ang. å rankere på "søkemotoroptimalisering". Det viser litt muskler at du leder, men sjansen er stor for at det er dårlig ROI med tanke på å fange inn nye kunder.
 

kongen

kongemedlem
Denne konkurransen blir som en konkurranse om å sjekke opp den styggeste dama i baren... Husk at du har en begrenset tid på jordkloden, så hvorfor kaste den bort på tull..?
 

picxx

Well-Known Member
Det var jo et "mini NM" her på wf for en tid tilbake hvor alle (en god del) skulle rangere på ole irgens+vital. Det tok vel en 2-3 dager før første side i google var dominert av folk fra webforumet, så at det finnes gode seo'ere her er det ingen tvil om.

Men, at noen vil rangere på et "fikitivt" ord hvor ROI blir lik null har jeg vondt for å se for meg. De som ønsker å konkurrere kan vel bare kaste seg på "søkemotoroptimalisering"'s bølgen.
 

tulling99

Medlem
Jeg blir lett med, sånn for moro skyld selv om jeg er en amatør!

Antar at det er slik at man slipper et søkeord, for eksempel "vannbøffel". Og så har man en viss tid og det er om å gjøre å rangere høyest i G på en fastsatt dato. (En måned inn i tid? to uker? 2 måneder?) Eller blir det førstemann til nr. 1?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg blir lett med, sånn for moro skyld selv om jeg er en amatør!

Antar at det er slik at man slipper et søkeord, for eksempel "vannbøffel". Og så har man en viss tid og det er om å gjøre å rangere høyest i G på en fastsatt dato. (En måned inn i tid? to uker? 2 måneder?) Eller blir det førstemann til nr. 1?

Jeg har 794 blogspot blogger jeg enkelt kan få innlinker fra.
Vil ikke det bety at jeg "fusker" i forhold til en som starter fra scratch?
 

tulling99

Medlem
Jeg har 794 blogspot blogger jeg enkelt kan få innlinker fra.
Vil ikke det bety at jeg "fusker" i forhold til en som starter fra scratch?


Neida, det blir jo en "battle of giants". Med så godt utgangspunkt så blir du vår "Semenya" i denne konkurransen. Det kan iallefall ikke anses som juks i en konkurranse for SEOere.

Vil du si det finnes noe alternativ? At alle begynner på scratch og ikke får bruke noen kontakter eller eksisterende nettsider man har vil jo ikke bli like spennende.

Men vi kan jo bli enige om at Larry Page and Sergey Brin er inhabile i akkurat denne konkurransen. (i såfall må vi bruke en annen søkemotor enn G) hoho
 
Topp