Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kriterier for godkjenning av nye katalogoppføringer

gano

Medlem
Jeg driver i dag et par kataloger i Norge, og føler at jeg gjør det rette når jeg godkjenner det aller meste av norske nettsteder som søker om en oppføring.

Grunnen til at jeg velger denne strategien er at jeg mener at de aller fleste nye sider bør få en sjanse, enten det er et profesjonelt nettsted fra en større internettaktør eller et nettsted laget av en 10-åring som har fått smaken på internett.

Jeg har ikke lyst å være den som ødelegger for entreprenører i startfasen ved å nekte de en oppføring med bakgrunn i f. eks dårlig design, stavefeil eller noe tynt innhold. Dette synes jeg blir en type sensur som hører andre steder til. Men jeg forbeholder meg retten til å slette svake oppføringer som etter ett år eller to ikke har hatt en positiv utvikling.

Nå har jeg flere og flere som bruker katalogene til å finne nyttige oppføringer, og et argument for å stramme inn er at de kun skal få presentert kvalitet. Da må i så fall jeg inn å gjøre en grundig redaksjonell vurdering av hvert nettsted, og bestemme hvilke nettsteder som holder ønsket kvalitet. For meg er dette utelukket. Jeg mener at internettbrukerne selv får avgjøre dette. Det jeg derimot kommer til å gjøre fremover er å plassere de nettstedene jeg mener er meget gode fremst på kategorisidene.

Nettsteder jeg i dag ikke godkjenner er websider på andre språk enn norsk, oppføringer med lenke til undersider eller underkataloger av hovedomenet (Noen unntak gjør jeg).

Hva mener dere om kriterier som bør legges til grunn for nye katalogoppføringer?
 

gano

Medlem
Det har jeg, men bruker ikke denne til å sortere oppføringene. Grunnen er at det er for få som rangerer oppføringene, bortsett fra kanskje nettstedseierne:)
 

gano

Medlem
Takk for alle kommentarer! Tror at jeg kommer til å fortsette å legge listen lavt, og heller gi de aller beste nettstedene en prioritert oppføring.
 

picxx

Well-Known Member
Nettsteder jeg i dag ikke godkjenner er websider på andre språk enn norsk, oppføringer med lenke til undersider eller underkataloger av hovedomenet (Noen unntak gjør jeg).

Så du ønsker kun nettsider, og ikke nettsteder :confused:
De aller, aller fleste nettsteder linker vel nedover i mapper medmindre siden er dynamisk.
Om du derimot mente landingssider/doorways skjlnner jeg hva du mener.

Personlig submitter jeg aldri til kataloger før nettstedet har en god del innhold, og på det viset oppfyller også din brukers kriterier når han klikker seg inn på min side, men synes det er flott at du også linker til mindre sider som vil prøve seg.
Dette krever jo en god del arbeide av deg, medmindre du kjører cronjobs for å etterhvert luke vekk de sidene som etterhvert detter ut og blir forlatt.

Ellers må jeg si (etter å ha registrert noen sider i katalogen) at du er lyne kjapp til å se over sidene. kudos for det :)
 

gano

Medlem
Forsøker å være konskevent på bruken av nettsteder og nettsider, men men.

Tror du misforstår meg når du kommenterer underkataloger og undersider.
For å oppklare så godkjenner jeg altså ikke landingssider o.l.

Takk for rosen. Bruker forresten cronjobs.
 

picxx

Well-Known Member
Bruker du eget script?
Ser det er flere som bruker ez-et-eller-annet , men phplinkdirectory må da være flott å implentere i en startside?(katalogdel?)

elllers burde man vel som katalogeier være mest opptatt av å bygge nye sider som kunne legges inn i katalogen, og dermed fikk backlinks ;)
 
Topp