Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er linker fra engelske sider - negativt for norske?

Hei, jeg har et nettsted med noen hundre linker fra engelske sider. http://www.intramed.no.
Jeg har en mistanke om at disse linkene ikke øker synligheten i Google fra Norge. De virker som om siden blir regnet som engelsk - muligens på grunn av de "engelske" linkene.

Jeg har et par andre sider også og de har kun 1 -2 linker inn. De dukker opp som nr 4 og nr 7 på Goggle på aktuelle søkefraser.

http://www.graviditetstest.no og http://www.massasjestoler.no

Bør jeg fjerne de engelske linkene på http://www.intramed.no og satse kun på norske?

-johannesodeg
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå skal jeg ikke si noe med 100 sikkerhet, men min erfaring er at alle innlenker er gode innlenker.

Google har et veldig avansert system som automatisk merker hvilken land siden din er ifra. Dette basert på sidens tekst, domene og innhold. Har du Analytics skal vi ikke se bort ifra at dem regner det utifra trafikken din også.

Min konklusjon: Ikke fjern de engelsk, men bygg allikevel mer norsk.
 

picxx

Well-Known Member
Min konklusjon: Ikke fjern de engelsk, men bygg allikevel mer norsk.

Er litt uenig der, da han faktisk har en "link" side hvor han har en mengde med reciplinking til disse engelske sidene. Dette er ikke noe særlig.

Som Kenneth sier er alle innlenker bare pluss, all den tid de er enveis innleneker og ikke reciplinker. Prøv å unngå reciplinking i så stor grad som mulig. Det hadde faktisk vært bedre om du hadde laget en helt ny engelsk kopi av nettstedet, på et nytt domene, for deretter å kjøre A-B-C linking hvor den norske siden din hadde fått en mengde enveis innlinker.

Jeg synes du bør fjerne reciplinkene du har liggende(selvsagt da etter å ha varslet de berørte sidene om at du kommer til å fjerne linkene) og konsentrere deg om å få mest mulig enveis innlenker til siden. OM det er noen som absolutt krever reciplenke, pass på at siden er norsk og relevant for innholdet på din egen side.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå skal jeg innrømme at jeg ikke så på siden engang, men om han driver reciplinking med engelske nettsteder blir det jo selvfølgelig annerledes. Da tror jeg picxx sitt forslag funker bedre. Hva er uansett poenget med reciplinking med et engelsk nettsted når du selv har norsk?
 
Hva er uansett poenget med reciplinking med et engelsk nettsted når du selv har norsk?

hei, jeg trodde "alle" linker var gode linker med tanke på SEO. Da det ikke finnes mange norske reciplinking sider ( vet ikke om noen) tenkte jeg det var greit å bruke engelske...
 

picxx

Well-Known Member
Kan du forklare litt nærmere?

side A = din side
side B = min side
side C = din side

du linker fra din side A til min side B og jeg linker fra B til din side C.
Det er også mulig med A-B C-D linking om den man linker med også har flere nettsider.
 

picxx

Well-Known Member
hei, jeg trodde "alle" linker var gode linker med tanke på SEO. Da det ikke finnes mange norske reciplinking sider ( vet ikke om noen) tenkte jeg det var greit å bruke engelske...

Hva er en "reciplinkside"?
De aller fleste sider har en eller annen form for kontaktinformasjon. Om de ikke har det, bruk et whois søk. Send en mail og spør om de kunne tenke seg å bytte link med deg.
 

Gomlers

Member
Hva er en "reciplinkside"?
Det jeg tror johannesodeg mener er sider som står som 3djepartsider i forhold til "reciprocal linking." Eller på norsk: gjensidig lenkebytte..

Tror det var Brad Callen som for noen år siden slo kraftigst gjennom med sin reciprocal linking-side: LinkMetro - Home page

Fungerer jo ganske greit, men det er stort sett basert på a-b linking.
Jeg la inn en norsk side der for et par år siden, jeg fikk tilbud om å bli medlem for $1, bytta vel oppimot 1600 lenker med andre sider (automatisk) - og jeg får fortsatt requests på om jeg vil bytte mer fra andre sider som finner min..

Tror Google for lengst har gjennomskuet greiene, og det er ikke lenger min 1. anbefaling hva angår linkbuilding.. det er ikke min 10. anbefaling engang. Du blir straffet hardt om Google finner det for godt. Been there, done that ;)
 
Topp