Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Feil med Analytics eller siden min?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei Hei :)

Har over lengre tid lagt merketil at gjenomsnitlig tid på siden står på 00.00.00 på noen av de besøkende.
Noe jeg egentlig ikke har brydd meg noe stort med.
Men når jeg i dag gikk inn for å sjekke statestikken så sto det at alle besøkende idag har vært inne i 00.00.00 og det kan vel ikke være mulig?
Bruker Wordpress, kan det være at Wordpress gjør noe? eller roter analytics`?

Har også merket at antall besøkende hopper noe veldig per dag.. faktisk opp til 70% fra dag til dag. da gjerne i negativ forstand,.
Har jo fått med meg at det er sommer og ferie å sånn men 70% ?!
Siden er jo faktisk Reiserelatert.

Bruker to statestikk programmer det ene er Analytics og det andre er awstats.
På disse to varierer det med over 100 uv hittil denne mnd.
Hva kan det skyldes?

Takk for at du leste alt og håper at du hjelper meg litt :)
Mvh
Julian
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bruker to statestikk programmer det ene er Analytics og det andre er awstats.
På disse to varierer det med over 100 uv hittil denne mnd.
Hva kan det skyldes?

Jeg tror disse programmene bruker litt forskjellige måter å måle på, så du vil nok alltid få litt forskjellige resultat. Testet selv ut Analytics, men fikk aldri helt dreisen på det, så jeg la inn Woopra som jeg syntes fungerer veldig bra. :)
 

picxx

Well-Known Member
Har også merket at antall besøkende hopper noe veldig per dag.. faktisk opp til 70% fra dag til dag. da gjerne i negativ forstand,.
Har jo fått med meg at det er sommer og ferie å sånn men 70% ?!
Siden er jo faktisk Reiserelatert.

Beror jo veldig på hva som er dine faktiske trafikktall.
Går du f.eks. ned fra 10 til 3 besøkende er det liksom ikke all verden, men mister du 7000 besøkende i løpet av en helg kan vi snakke.
Hvilken kategori er du i Julian?
 
Hei Hei :)

Har over lengre tid lagt merketil at gjenomsnitlig tid på siden står på 00.00.00 på noen av de besøkende.
Noe jeg egentlig ikke har brydd meg noe stort med.
Men når jeg i dag gikk inn for å sjekke statestikken så sto det at alle besøkende idag har vært inne i 00.00.00 og det kan vel ikke være mulig?
Bruker Wordpress, kan det være at Wordpress gjør noe? eller roter analytics`?

Analytics kan bare se når en person går inn på en side (det er da man laster koden som registrerer besøket). Om en person bare går inn på én side vil Analytics derfor ikke kunne vite hvor lenge personen har vært på siden, og besøket vil registreres med 0 s i varighet. Besøkende som bare ser på én side og så går rett ut igjen heter transittstopp/bounces, og ved å se på transittstoppfrekvens/bounce rate vil du få vite hvor stor andel av de besøkende som går rett ut igjen og registreres som 0 s.
 
Topp