Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalt statistikk?

I dag er det kluss med ratix - igjen. Er helt hekta på statistikk, og liker å følge med (helst fra time til time) hvor trafikken kommer fra, hva som utløser trafikk o.s.v. Lurer derfor på hvilke alternativ det er til ratix.no (som stadig er nede), evt. hva dere andre bruker?
 

picxx

Well-Known Member
awstats er ok for å sjekke serverstats.
ellers bruker jeg statscounter.com hvor du kan legge inn koden usynlig på siden din (og ikke slik som ratix, hvor du må ha en svær blokk liggende synlig).
 

Adrian

New Member
Eg bruker analytics, og så stikker eg innom AWstats i ny og ne, for å sammenligne med analytics resultatene...
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
AWstats er vel den av de kjente som viser mest riktig statistikk (imot webalizer f.eks)
og AWstats kan du oppdatere når du vil (i motsetning til vanlige innstillinger i webalizer)

ser også at til vanlig statistikk så er det blitt veldig populært med Mint, det koster penger da, men du kan jo sjekke det ut: Mint: A Fresh Look at your Site
 

Gomlers

Member
Samme som picxx her.. statcounter er meget bra, med detaljert statistikk fra hvor brukerne kommer fra (referer-link), hvilken søkemotor, hvilket søkeord, og i tillegg hvilket land og geografisk osv...

Men Google Analytics er jo også veldig bra da :)

- Må snart begynne å skrive her mer på dagen skjønner jeg... (det er alltid 20stk. foran meg her) hehe
 
Hyggelig å få så mange gode tips ang. statistikk. Har imidlertid et komplimentært spørsmål:
Analytics vil ikke aktiveres. Jeg har nå også annen statistikk (amung.us og feedjit) lagt in på Kystbloggen. Vet at dette virker litt fjortis, og jeg kommer sikkert til å fjerne dem om kort tid - selv om det gir underholdende live-statistikk.
Men, kan slike "underholdnings-statistikker" hindre Analytics fra å virke???
 
Topp