Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalt statistikk?

Ståle

Medlem
Hyggelig å få så mange gode tips ang. statistikk. Har imidlertid et komplimentært spørsmål:
Analytics vil ikke aktiveres. Jeg har nå også annen statistikk (amung.us og feedjit) lagt in på Kystbloggen. Vet at dette virker litt fjortis, og jeg kommer sikkert til å fjerne dem om kort tid - selv om det gir underholdende live-statistikk.
Men, kan slike "underholdnings-statistikker" hindre Analytics fra å virke???

Så lenge du har lagt inn kodene rett så skal de alle fungere. Anbefaler deg å sjekke analytics koden på nytt, og eventuelt legge den inn igjen på nytt. Erfaringen sier at det kun tar 2-3 timer før en ny side blir aktivert for min del.
 

picxx

Well-Known Member
Har ikke statcounter en begrensning når man ikke betaler?

Jo, du får ikke mere enn 500 unike fra hver kode / døgn.
En måte å løse dette på kan jo være at du legger koden inn på hver enkeltside, og ikke f.eks. i footeren på hele nettstedet.

Ellers vil jeg vel tro at for de aller fleste trengs ikke noe stort mere enn 500unike i døgnet.

Nå anbefaler jeg ikke å bruke statscounter som en helhetsløsning, men heller som et tillegg til serverstats.
(på mindre undersider, landingssider og slikt er statscounter en grei løsning)

En annen måte om man bruker wordpress er en kjekk liten plugin som heter ShortStat // ShaunInman.com
en liten lur widget kan også brukes med denne ShortStat Widget (For your stat checkin' addiction)
 
Virker nå (Analytics altså). Fjernet kildekoden og satte den inn igjen, og dermed virket det?? Spesielt viktig at man får oppgitt hvor trafikken kommer fra. Det er nyttig å få en tilbakemelding på hvordan man markedsfører bloggen (evt. nettsidene) og hvilken effekt dette gir. Igjen takk for alle innspill. Har fått mange gode tips om tililegg og alternativer som jeg kan prøve ut.
 

sKrud

Meget sliten student
Kan også anbefale Googles analytics.. Selv om det fins mange andre alternativer.. Liker veldig godt, tjenester som Mint...selv om det koster penger..

Mint lar deg se hva dine brukere ser på, og hva de gjør på siden din.. Dette er vel mer at reklame optimaliseringsvertøy..men funker også fint til å føre statistikk..
 
Topp