Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Litt ufint å tilby Google Analytics til 2000 kr?

peterandrej

pensjonert moderator
Enig med pixxx. Det er litt ufint å leie ut joomla på den måten. Jeg kjenner at jeg ikke liker dette firmaet. Synes de opererer frekt.

Angående meg selv: Jeg tar svært høyre timepriser ja. Folk betaler for kompetanse. Og så kan man si at jeg ikke har formell utdanning og suger på ditt og datt. Men, jeg er ikke en sånn vanlig datanerd. Jeg kan null om maskinvare og slikt. Jeg er kun interessert i html/css og design. Jeg kan ingenting annet. Men, det er da også sånn at jeg er meget bra på det kundene betaler meg for. Hovedsaklig min kompetanse på wordpress og html/css. Her er jeg unnskyld uttrykket jævla bra, og da kan man ta høye timepriser.

Forøvrig er timeprisen bare et utgangspunkt. Jeg gjør en hel del arbeid gratis også. Jeg hjalp blant annet en blind/svaksynt dame med å gjøre et gratis theme jeg hadde laget over til høy-kontrast slik at svaksynte også skulle klare å lese teksten. Sånt gjør jeg ofte gratis.

Poenget er at jeg er ganske redelig. Jeg sier det som det er. De webkonsepter taler med så mange tunger at man blir svimmel. Jeg synes altså de er ganske frekke.

Forøvrig 2: De mest ubrukelige bedriftene jeg vet om er:

Elkjøp: Jeg handler alt på Expert hvis ikke Binders har det jeg trenger. Pga elkjøps ansatte. Binders her i Tromsø er min favorittbuttikk. Fantastisk service.

JYSK: Hvor finner de alle disse ubrukelige ansatte som ikke kan kundebehandling? Har de egne kurs for å jobbe tregt og være vanskelig? Det verste er at dette gjelder alle JYSK butikker jeg har vært inne i. Alta, Tromsø, samme greia. Det må være en sentral strategi dette, kan ikke være tilfeldig.

NOTAR og EIENDOMSMEGLERE FORØVRIG: Jeg må le. 18 åringer med fin BMW, sleik i håret og lakksko går rundt og tror de selger aksjer på Wall Street, ligger med Jessica Alba i helgene og tar ferieturer til Bermuda, mens de i realiteten selger borettslagsleiligheter i ramfjorden, er jomfruer og ferierer i Piteå.
Problemet er ikke de fine dressene de ikke passer og som ser ut som de er levert av blindeforbundet, men holdningen- jeg er verdensmester og best. Jeg er bare så stiiiiiilig!!!

Herregud.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Skal si meg enig i at eiendomsmeglere er noen av de jeg virkelig misliker på generell basis.
Noe av det som gjør det latterlig, er at det til nå har hatt fint lite med reell kunnskap eller talent å gjøre at de har tjent mye penger. Markedet har rett og slett vært helt vilt, og alle som gadd å dra på seg en dress, klippe seg pent, kaste moralen i dass, og jobbe litt kjipe tider har kunnet tjene flesk. Tenker vi kommer til å se ganske mange konkurser i meglerbransjen framover, siden markedet ser ut til å endre seg ganske kraftig. Og det såkalte eiendomsmeglerstudiet til BI... ikke narr meg til å le. Broren til eksen gikk der, og var lovet gull og grønne skoger siden de var de første som ville være ferdig "utdannet", og denne "utdannelsen" nå har blitt et krav. Vel. Hvis han er typisk for de som går der (noe som kan stemme i følge en kompis som akkurat er ferdig med en master i markedsføring på samme skole), så er det ikke akkurat den skarpeste gjengen som går der, men veldig mange som kun har som forhåpning å tjene mange penger raskt med så lite som mulig jobb. De har visstnok fått tilnavnet "siste sort" av de andre studentene på BI. Glorifiserte telefonselgere spør du meg.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Reagerte ikke så mye på at de tar seg betalt for å sette opp et produkt jeg, men mere på deres "leasingavtaler" hvor man betaler 3-400.- i mnd. for å ha et gratis script gående på sine sider. Dette var da en pris ex. hosting, oppgradering og support.
Her f.eks:
Joomla Hjemmeside - Månedsleie - eks. Webhotell/support/oppd - Webkonsepter.no - Leverandør av Joomla hjemmeside og nettbutikk løsninger, Internett markedsføring og SugarCRM.
Å ta en månedsleie på et GNU/GPL produkt må da være toppers...eller?

Spørs hva som står i kontrakten det. Å ta leie for et GPL produkt vil helt klart stride mot lisensen. Å ta leie for hosting/support/teknisk vedlikehold/ backuptjenester/ optmalisering er fullt lovlig. Er mange som lever av dette.
I open source miljøet regnes forøvrig disse firmaene som snyltere, men selv de er enig i at det er lovlig da de benytter et smutthull i GPL lisensen.
 

picxx

Well-Known Member
Å ta leie for hosting/support/teknisk vedlikehold/ backuptjenester/ optmalisering er fullt lovlig.

Står svart på hvitt at hosting / support / oppgradering ikke er med i prisen, så det man betaler for er vel å ha joomla på sin side...som er en gratis software.

Du kan sikkert spørre , men regner med at både backup, optimalisering og teknsik heller ikke vil inngå i den prisen, så dette er for meg bullshit...men...de får sikkert solgt noe :D
 

vidarlo

Apache-junkie
Spørs hva som står i kontrakten det. Å ta leie for et GPL produkt vil helt klart stride mot lisensen. Å ta leie for hosting/support/teknisk vedlikehold/ backuptjenester/ optmalisering er fullt lovlig. Er mange som lever av dette.
I open source miljøet regnes forøvrig disse firmaene som snyltere, men selv de er enig i at det er lovlig da de benytter et smutthull i GPL lisensen.

Det er ikkje eit smutthull ein gang. Lisensen er laga slik med vilje, fordi folk skal kunne betale om dei vil.

På akkurat samme måte som eg kan laste ned gnu emacs, brenne på cd og selge til deg for en pen sum penger.

Einaste GPL dikterer er at dersom du distribuerer binærfiler, må du distribuere kildekode, på samme eller bedre vilkår. GPL nevner ikkje betaling med eitt einaste ord, men det blir i praksis at har du solgt binærfiler har du plikt til å selge kildekode til maksimalt samme pris, og du kan ikkje nekte den du selger det til å selge det videre.

Det er ingen som ville blitt sure på meg om eg tilbau webhotell som kosta 20,- meir i mnd. med joomla ferdig installert.
 
Topp