Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen med erfaring fra One.com ?

sammy

Medlem
Jeg har tengt å opprette en hjemmeside og vil prøve meg på One.com (Jeg har en hjemmeside fra før, men den er "spesiallaget", og jeg må ha andre til å forandre på den. Denne gangen vil jeg forsøke å lage og vedlikeholde en side selv) grunnen til at jeg har valgt One.com er at jeg ikke har noen erfaring med programering, og det ser i utgangspungtet ut som om One.com kan være en bra start for begynneren .
Men jeg skulle gjerne ha sett noen eksempler på hva man kan få ut av en side med One.com.
Er det noen som vet hvor jeg kan se noen eksempler?
Det hadde også vært intresant å vite om man kan få et slideshow på siden.

Vennlig hilsen
Sammy.
 

Erlend

Medlem
Alle sier at man skal styre unna One.com, og der er jeg helt enig. Makan til trege servere skal du lete lenge etter! One.com har mange nettsider på samme serverne. Har til gode å høre positive tilbakemeldinger om One.com. Personlig bruer jeg Hostgator, og er strålende fornøyd. Det eneste positive med dem er prisen. De er billige,men man får som oftest det man betaler for!
 

peterandrej

pensjonert moderator
One.com er et glimrende produkt for nybegynneren. Enkelt og lettforståelige menyer, parret med ulike "your-first-homepage-in-one-click"-greier. Men der stopper det også ganske brutalt. Elendig kundeservice og elendig kapasitet på serverne er gjengangeren. One.com er også et sant hel**** å flytte fra den dagen man vokser ut av deres produkter.

Mitt råd er at du velger noe annet, selv om du må betale bittelitt mer.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Sammy: jeg hadde sett litt på wordpress hvis jeg var deg - fått designen slik du ønsker 1 gang, så kan du styre inneholdet selv etterpå.
Jeg har ingen erfaring med one.com, men bare med domeneshop og hostgator. Ville anbefalt hostgator, som jeg er fornøyd med.
 

Gaasehud

Medlem
Deler de samme erfaringene som resten her. Velg heller noe som koster littegrann mer, så sparer du deg for tid (og evt. penger), når du vil ha noe mer solid.

HostGator og SolidHost er gode greier. Lykke til!
 

Morph

Svart belte i snoking
Enig med alle andre her, ja.

Men noen nevnte WordPress her tidligere, og dette synes jeg aabsolutt du skal sjekke ut. Hvis du absolutt må ha one.com, synes jeg i alle fall du bær ha Wordpress her, så slipper du i alle fall å måtte jobbe via one.com direkte.

Du vil elske Wordpress!
 

Morph

Svart belte i snoking
Funker greit for min del.. dama ville absolutt ha kennelsiden (dachshund) vår der, og det skal jeg faktisk ikke klage et sekund på. Men det er kanskje litt pga at hun lagde det fra scratch i one.com sist, og det var ille..er jo ikke lov til å lage undersider der egentlig engang!

Men - som sagt er jeg enig i at one.com er noe man bør styre unna. Dog har jeg hatt en god (bedre om du vil) erfaring med wordpress på one. Så skulle TS likevel velge one, er dette min anbefaling :)
 

pleb

Medlem
For min del har jeg utelukkende hatt nettsider via One.com - både domene og hosting. At det finnes bedre alternativer er godt mulig, men jeg har ikke noen særlige negative innvendinger mot det foreløpig. Litt tregt går det nå og da.
 
Brukte One.com i begynnelsen (dvs, de to første månedene) av min "nettkarriere". Angret på at jeg ikke gikk til Godaddy med én gang, ettersom One suger kamelsvette - de ville feks ikke la meg ha flere domener på samme hosting (av en eller annen merkelig grunn), litt dårlig kundeservice, og litt sånt.. Inte bra. Har flytta alt av domener og hosting over til Godaddy. :)
 

sammy

Medlem
Sammy: jeg hadde sett litt på wordpress hvis jeg var deg - fått designen slik du ønsker 1 gang, så kan du styre inneholdet selv etterpå.
Jeg har ingen erfaring med one.com, men bare med domeneshop og hostgator. Ville anbefalt hostgator, som jeg er fornøyd med.

Jeg har to wordpress blogger, en wordpress.org, og en wordpress.com ( Disse har jeg endel erfaring i å bruke)
Hvis jeg kunne brukt en av disse istedenfor å bruke One.com, så hadde det jo vært kjempe.
Men jeg har et par småproblemer som jeg ikke vet noen løsning på.

Jeg har et par "minibutikker" på min wordpress.org blog. Den ene er "åpen" (public)
Den andre har jeg enda på "private" av fplgende grunn:
(Dette er tanken, selv om jeg ikke vet om kan løses praktisk og enkelt)


Hvis jeg kunne brukt EN av sidene i Bloggen kun til denne butikken (Som nå er "private)
og henvise kundene dit via en web adresse som for eks. nnn.com så hadde det vært helt kjempe. Denne "butikken" skal egentlig bare brukes som et "utstillingsvindu" med utfyllende opplysninger rundt produktet, men jeg vil også at kunden i enkelte tilfelle kan få kjøpt varen herfra om han ønsker det.
En del av poenget er også at Denne "butikken" er i en annen kategori enn bloggen ellers.
og jeg synes derfor at den bør være adskilt på et vis.
Henvisninger til "butikken" vil skje ved hjelp av businesscards og "pressemeldinger" som vedlegg til email.
Finnes det noen god og enkel løsning på dette?
Vennlig hilsen
sammy
 
Sist redigert av en moderator:

sammy

Medlem
Brukte One.com i begynnelsen (dvs, de to første månedene) av min "nettkarriere". Angret på at jeg ikke gikk til Godaddy med én gang, ettersom One suger kamelsvette - de ville feks ikke la meg ha flere domener på samme hosting (av en eller annen merkelig grunn), litt dårlig kundeservice, og litt sånt.. Inte bra. Har flytta alt av domener og hosting over til Godaddy. :)

Hva betyr det at de ikke vil la deg ha flere domener på samme hosting?
Det var nemlig også endel av det hele at jeg skal kunne ha to webadresser til samme hjemmeside. for eks nnn.com og nnn.org.
Er dette mulig eller ikke?

Vennlig hilsen
sammy
 
Sist redigert av en moderator:

sammy

Medlem
One.com er et glimrende produkt for nybegynneren. Enkelt og lettforståelige menyer, parret med ulike "your-first-homepage-in-one-click"-greier. Men der stopper det også ganske brutalt. Elendig kundeservice og elendig kapasitet på serverne er gjengangeren. One.com er også et sant hel**** å flytte fra den dagen man vokser ut av deres produkter.

Mitt råd er at du velger noe annet, selv om du må betale bittelitt mer.

Det var det med at det er et glimrende produkt for nybegynneren som var fristelsen, for det er absolutt nybegynner jeg er, i tilegg er planene en grei, ren og oversiktelig hjemmeside uten for mye "dill"
 
Topp