Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Glad, ung og frisk med spørsmål

Godlock

New Member
Hey alle sammen. Jeg er en gutt på 17 år snart 18 som elsker å drive på med salg, treffe og være i kontakt med nye folk eller bekjente. Har drevet litt på med telefonsalg, er veldig god på dette, og nå skal jeg prøve meg på å kjøpe noen produkter av bedriften jeg jobber for, som jeg skal prøve å selge videre på dørene i fylket mitt. Går ut ifra at jeg får kjøpt produktene av han til nesten innkjøps pris også selger jeg med fortjeneste da.

Men lurer på, kalles det salgskonsulent da? også, ville det ikke vært mer naturlig og heller solgt produktene for han, mot at jeg får en god provisjon enn at jeg kjøper av han og så selger videre??

Må legge til at jeg liker å snakke med folk, er ikke sjenert, jeg gir meg aldri så lett på en kunde også vet jeg jo selvsagt hva jeg skal gjøre for å få salg, hva jeg skal se etter hvordan jeg skal snakke osv.. Noen som har erfaring å dele med meg eller tips angående dør salg?

Håper og gleder meg til svar.
 

allegretto

Medlem
Hei,
og velkommen til forumet.
Dørsalg? Hvilke produkter gjelder det?
Ikke for å være frekk... men personlig kan jeg ikke tenke meg et eneste produkt jeg kunne ønske å kjøpe fra dørselgere. Jeg har aldri tidligere "kjøpt" noe fra telefonselgere, og er dobbelt så skeptisk/avvisende når det gjelder dørselgere.

Du kan godt kalle det salgskonsulent vil jeg tro.
 

looper

Medlem
Velkommen! Tror du kan tjene gode penger på å selge grandis og cola på søndager (kan gi deg en god pris på produktene)!!!!!!
Nei salgskonsulent er nok feil, du faller nok under "Jehovas Vitner".
En fantastisk himmelsk tittel!
 

Godlock

New Member
Hei,

Dørsalg? Hvilke produkter gjelder det?
Ikke for å være frekk... men personlig kan jeg ikke tenke meg et eneste produkt jeg kunne ønske å kjøpe fra dørselgere. Jeg har aldri tidligere "kjøpt" noe fra telefonselgere, og er dobbelt så skeptisk/avvisende når det gjelder dørselgere.

vell produktene jeg skal selge er en nydelig annsikts krem og en hånd krem, begge av høy kvalitet, parabenfrie og er i høyste kvalitiet. Lukter også veldig godt og har god dokumenter effekt for huden.

Jeg selger mye per telefon og vet at jeg kunne solgt enda mer på døren, da jeg kan vise de produktet og de kan prøve det og dette skjer face to face.
 

Nutz

Med lem
Ville forundre meg om du slipper inn til folk sånn uten videre i disse tider. :)
Avtale på telefonen først er vanlig i Norge. ;)

Tittel på en dørselger er og forblir dørselger, selv om dørselgeren tidligere har vært banksjef. ;)
 

Godlock

New Member
Ville forundre meg om du slipper inn til folk sånn uten videre i disse tider. :)
Avtale på telefonen først er vanlig i Norge. ;)

Tittel på en dørselger er og forblir dørselger, selv om dørselgeren tidligere har vært banksjef. ;)

Joda, dette er en liten bygg med 4-5 tusen innbyggere så alle her har jo sett hverandre en gang i blant, og vet hvem de fleste er.. god erfaring fra tidligere å gå på dører her..

men uansett var ikke sånn jeg tenkte på med tittelen da var mer, liksom det at man kjøper produkter til nesten innkjøpts pris fra bedriften også selger jeg med fortjeneste.. med identification og fullmakt fra bedriften jeg kommer fra..
 

Nutz

Med lem
Spørs om du kan betegnes som lojal arbeidstaker hvis du gjør dette.
Er noe uetisk å selge produkter fra det firmaet man jobber i som selger "utenom".

Uansett avklar dette med din arbeidsgiver før du begynner.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mitt beste tips: Hold deg unna doera mi! Jeg kommer til aa le meg ihjel om det dukker opp en 17-aar gammel gutt paa doera mi for aa selge haandkrem.

Om du har mange produkter og du vil moete mennesker, hvorfor ikke heller proeve deg paa slike home-parties?
 

Godlock

New Member
Spørs om du kan betegnes som lojal arbeidstaker hvis du gjør dette.
Er noe uetisk å selge produkter fra det firmaet man jobber i som selger "utenom".

Uansett avklar dette med din arbeidsgiver før du begynner.

Det var arbeidsgiveren's ide..
 

Godlock

New Member
Mitt beste tips: Hold deg unna doera mi! Jeg kommer til aa le meg ihjel om det dukker opp en 17-aar gammel gutt paa doera mi for aa selge haandkrem.

Om du har mange produkter og du vil moete mennesker, hvorfor ikke heller proeve deg paa slike home-parties?

Skjønner ikke hvorfor du ville ledd deg i hjel men.. Home-party ville ikke vært noe for meg, har ikke huset, og ikke lokal som jeg kan leie for dette.
 

Kassimaja

Geocacher
Skjønner ikke hvorfor du ville ledd deg i hjel men.. Home-party ville ikke vært noe for meg, har ikke huset, og ikke lokal som jeg kan leie for dette.

Hva med å ta med deg produktene ut på f.eks et kjøpesenter eller messe. Der vildu treffe folk face to face samtidig som du slipper å komme deg over dørstokken til folk. Bare husk å skaffe deg tillatelse før du starter.
 

hohohoo

Medlem
Salgskonsulent er ikke noen beskyttet tittel så det kan du kalle deg.

Når det gjelder jome parties, så skal det jo ikke være hjemme hos deg. Du finner en/ei soim ville være vert/-inne, gir vedkommende noen produkter f.eks, så innviterer han/hun folk hjem til seg, så selger du til de som kommer. Det var en jo en kanonide fra Kenneth D.
 

Nutz

Med lem
Det var arbeidsgiveren's ide..
Da er det bare å gyve på sånn sett.. :)

Hva er hans motiver for dette "geniale forslaget" da?
-Siden han tydeligvis er villig til å droppe stor del av fortjeneste til fordel for vareflyt.

Sikker på at du ikke på en glup måte har blitt "slave" for en MLM-kødd?
 

picxx

Well-Known Member
1. Det finnes faktisk fremdeles folk som kan ønske å hjelpe andre i gang, selv om dette kan være en som i det lange løp vil bli en konkurrent. Men, selv om det blir en konkurrent kan jo fremdeles arbeidsgiver få inntekt fra sin konkurrent da han får profitt på de varene han selger til sin "konkurrent".
2. Mange er veldig flinke til å se problemer der man heller kunne sett etter muligheter. Drit i disse! Har du tro på produktet og du vet at du er en god selger er det ikke noe som tilsier at du ikke kan tjene godt på dørsalg. I tillegg har du den fordelen at du skal drive dette lokalt, noe som gjør at du også kjenner demografien og mange ganger personlig til dine kunder.
3. Homeparties er jo en helt annen, og ikke minst mere intim, salgsmodell enn dørsalg. Blir som å foreslå for en internettmarkedsfører at han heller burde starte med telefonsalg. Har man likevel lyst til å teste ut homeparties kan du jo etterhvert høre med noen fornøyde kunder om de kunne hostet et homeparties for deg, om de f.eks. har fått en del vareprøver gratis. Hadde det blitt en suksess kunne du jo gjort det til en salgs månedlig sak (for ikke å snakke om at det ville blitt en utmerket måte å treffe noen MILF's i nærområde, *kremt*...).

Ellers...lykke til med salget :)
 

Godlock

New Member
Da er det bare å gyve på sånn sett.. :)

Hva er hans motiver for dette "geniale forslaget" da?
-Siden han tydeligvis er villig til å droppe stor del av fortjeneste til fordel for vareflyt.

Sikker på at du ikke på en glup måte har blitt "slave" for en MLM-kødd?

Han selger til meg for litt mer enn innkjøps prisen så han tjener vell på det da, i tillegg til at jeg markedsfører for han...

Hva er MLM?



Hva med å ta med deg produktene ut på f.eks et kjøpesenter eller messe. Der vildu treffe folk face to face samtidig som du slipper å komme deg over dørstokken til folk. Bare husk å skaffe deg tillatelse før du starter.

Jo tanken har vært der men, tviler på at det blir noe av det med det første, men takk for svar
 
Sist redigert:
Topp