Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Glad, ung og frisk med spørsmål

Godlock

New Member
1. Det finnes faktisk fremdeles folk som kan ønske å hjelpe andre i gang, selv om dette kan være en som i det lange løp vil bli en konkurrent. Men, selv om det blir en konkurrent kan jo fremdeles arbeidsgiver få inntekt fra sin konkurrent da han får profitt på de varene han selger til sin "konkurrent".
2. Mange er veldig flinke til å se problemer der man heller kunne sett etter muligheter. Drit i disse! Har du tro på produktet og du vet at du er en god selger er det ikke noe som tilsier at du ikke kan tjene godt på dørsalg. I tillegg har du den fordelen at du skal drive dette lokalt, noe som gjør at du også kjenner demografien og mange ganger personlig til dine kunder.
3. Homeparties er jo en helt annen, og ikke minst mere intim, salgsmodell enn dørsalg. Blir som å foreslå for en internettmarkedsfører at han heller burde starte med telefonsalg. Har man likevel lyst til å teste ut homeparties kan du jo etterhvert høre med noen fornøyde kunder om de kunne hostet et homeparties for deg, om de f.eks. har fått en del vareprøver gratis. Hadde det blitt en suksess kunne du jo gjort det til en salgs månedlig sak (for ikke å snakke om at det ville blitt en utmerket måte å treffe noen MILF's i nærområde, *kremt*...).

Ellers...lykke til med salget :)

hei og takk du :) Det jeg tror er at han vil hjelpe meg i gang, han har selv vært dør selger da han var på min alder, og han driver jo alt for seg selv og ser hvor mye lyst jeg har til og prøve, så er vell derfor han vil hjelpe meg..

Home parties blir nok ikke aktuelt med en gang, men skal deffinetivt se nermere på det etterhvert

btw til alle, takk for svar :)
 

Beergear.no

Medlem
Kjøpesenter som noen nevnte kan også være en god ide.
Har selv solgt de merkeligste ting på stands og kjøpesenter i halve Norge i "min ungdom"
Husker flere kjente dro på smilebåndet, og lurte på om vi kunne tjene noe på dette.
De fleste ble veldig stille når de fikk vite hva vi tjente på en uke :)
Om du er en god selger vil du nesten alltid tjene penger så lenge du ikke selger "sand i sahara" Også så gøy det er når det går skikkelig bra :)

Lykke til!
 

glalaksen

Medlem
Kjempe ide

Det ble mye negativ fokus her inne . Personlig synes jeg vi skal klappe med hender og føtter når der finnes ungdom der ute som faktisk vil stå på og jobbe. Det blir lengre og lengre mellom dem føler jeg. Blir litt provosert over all den negative fokusen.


Og selge hudpleieprodukter pr dørsalg bør ikke være noe problem i det hele tatt. Spesielt på denne årstiden.

Andre salgsplasser kan være å stå to timer i barnehagen når ungene blir hentet. hvis foreldrene hvor bra produktet er for barn.


Møt opp på treningene til lokale lag og foreninger. kanskje du kan få en avtale der ti prosent av salget ditt går til idrettslaget. Da føler folk at de får et godt produkt og samtidig støtter opp om lokalidretten. Hadde en kamerat som gjorde noe liggnende for noe år siden.

Videre er det veldig viktig at du får tak i et lite klistremerke ala det vi merker klær med før vi sender ungene i barnehagen. Der skal du ha navn og tlf nummer slik at kunden kan ringe deg når de trenger flere produkter. Eller naboen deres skal ha.


Hilsen


En som ha livnært seg som dørselger av skrapelodd, pins, skokrem m.v.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hvis du selger for "egen regning" betyr det at du betaler en faktura fra han du kjøper av, og du gir de som kjøper hos deg en egen faktura eller en kvittering. Det er noen regler som du må sette deg inn i - såfort omsetningen kommer i nærheten av 50000, eller hvis fortjenesten din kommer i nærheten av frikortet. Jeg vet at dette faktisk ikke er helt rett, MEN så ønsker man vel ikke belaste skattekontoret med noe som ville betydd en masse administrasjon når man snakker om noen hundrelapper i eventuell (!) skatt. Tenk å bruke sykt med tid å så slutte med opplegget etter 2 uker..
Men såfort det begynner bli litt mer seriøst må du få ordnet dette.

Alternativet er at du opptrer som ansatt - du får da provisjon eller timebetaling. Jeg kan ikke reglene så godt rundt dette, men hvis du i praksis er å regne som ansatt, så kan det være noen forpliktelser som følger av det for det i realitet er arbeidsgiveren. Tenk om du havner på sykehus i "arbeidstid" f.eks.

Selv er jeg forresten alt for skeptisk til å ville prøve dette, men jeg er da også totalt uegnet til slikt. Men det ville uansett vært en veldig god erfaring ;)
Lykke til ihvertfall.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er knallbra! Å selge på døren til folk er en god måte å lære salg på, det samme som telefonsalg er.

Har selv erfaring fra både telefonsalg, dørsalg, salg på stand, gatesalg og salg i bookede møter. I alle disse type salgene er det mye av det samme arbeidet man skal gjøre, men man møter ofte folk i forskjellige modus, erfaring og med forskjellige behov.

Først og fremst er det minst viktige tittelen din. Kall deg gjerne salgskonsulent hvis du føler det er riktig for deg.

Det viktigste er din fremtoning i det du ringer på hos totalt fremmede mennesker, eller for den saks skyld folk du kjenner. Og, folk vil ofte reagere annerledes på deg idet de forstår at du er der for å selge noe.

Vinteren er alltid vanskeligere enn sommeren å selge på døren. Så bli ikke overrasket om det er mange som takker nei og smeller igjen døren.

At du har en arbeidsgiver som er villig til å gi deg muligheten til å bygge din egen business er jo bare helt konge! Du har da opparbeidet deg hans tillit, og den må du ta vare på uansett.

Jeg ønsker deg lykke til med dørknakkingen og du er velkommen til å kontakte meg om du trenger flere råd på veien.
 

glalaksen

Medlem
Må bare si meg enig med Msites, dørsalg er en kanonmåte å lære salg på.

Mestrer du dørsalg, mestrer du "alt" av salg.
 
Topp