Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen med erfaring fra One.com ?

picxx

Well-Known Member
tror det siste poenget til nutz her er et godt et...!

Jups ... våkner man opp med et fruentimmer en morgen etter en fuktig kveld på byen og mest av alt har lyst til å gnage armen av seg kan det være at man tar det litt roligere neste gang ;) :eek:
 
Voldsomt engasjement fra enkelte angående angsten for one.com. Det blir en nesten panisk bruk av paralleller som vitner om dels ambivalente relasjoner mellom tidligere kunder og tilbyder. Forstår enkelt og greit ikke hvorfor dere en gang i tiden har brukt one.com når dere da allerede burde ha visst mye av det dere nå advarer mot - og føler så sterkt for å spre ut til andre. One.com har funnet sin nisje i markedet; og for noen og for enkelte typer bruk er det godt nok.
 

picxx

Well-Known Member
Voldsomt engasjement fra enkelte angående angsten for one.com.

Jeg tar det nesten som en selvfølge at brukergruppen her på webforumet er litt over stadiet "lage en enkel hjemmeside for Fido i dreamviewer slik at bestemor kan se på vår flotte valp".
Jeg har heller aldri selv vært bruker av one.com, men har hjulpet et par stykker å flytte fra one.com over til noe bedre, som kostet omtrent det samme i kroner og øre. Bare flyttingen kan nok være en påkjenning i seg selv om man ikke møter de rette folka hos one.com.
Og for enhver som har planer om å gro nettsiden sin eller evt. opprette flere nettsider etterhvert burde one.com være et naturlig ikke-valg. Likevel er det mange som velger one.com, rett og slett fordi svært få leser gjennom alle brukervilkår og anmeldelser fra andre eller tidligere brukere av tjenesten.

I mange tilfeller er det sikkert bedre å be om tilgivelse enn tillatelse, for å være litt metaforisk, men i tilfellet hvor man velger host er ikke dette noe man burde gamble på og akkurat derfor er det sikkert mange stresser tålelig med at man _ikke_ burde velge one.com, eller andre som har den samme strategien som den one.com bruker.
 

Lady

New Member
Så har jeg kanskje "gått i baret" også...hos One.com
Hadde det litt travelt og tenkte at norsk på support og webcreator var greiest..

Jeg har hatt problemer allerede i starten, med å lagre og publisere, rett og slett. Support sier, det ser fint ut hos oss". Javel, men det gjør det ikke herfra! Og det løser ikke mitt problem. De lurer på om Norton er problemet. Vel, jeg kan ikke deaktivisere det hver gang jeg skal jobbe på siden...for usikkert!
Jeg har tillatt popupvinduene deres, men det fungerer likevel ikke.
Opplever at support kom til kort i å forstå dette problemet, både på skriftlig og muntlig support....

Hjeeelp!
 
Sist redigert:

Web2000

Medlem
Hvor mange domener pr konto kan du ha på solidhost og webhuset og til hvilken pris?

Mitt første webhotell kjøpte jeg hos One.com.
Sidene lastet veldig sakte.

I dag bruker jeg:
Solidhost.no
Webhuset.no

Anbefaler spes Webhuset da disse har online support. Koster en del men verdt det!:)

Det er som med alt annet, det lønner seg alltid å spandere noen 100 lapper ekstra. Hver fall om du skal prøve å tjene penger på det =)
 

sammy

Medlem
Websiden jeg opprettet hos One.com fungerer fremdeles utmerket. De problemene jeg har hatt ( og det har for det meste vært teknisk hjelp i og med at jeg er ny i "gamet") har suporten hjulpet meg med på en utmerket måte. Websiden kommer sålangt opp like rast som hvilken som helst side på nettet. :)

Vennlig hilsen
sammy:)
 

picxx

Well-Known Member
Websiden jeg opprettet hos One.com fungerer fremdeles utmerket. De problemene jeg har hatt ( og det har for det meste vært teknisk hjelp i og med at jeg er ny i "gamet") har suporten hjulpet meg med på en utmerket måte. Websiden kommer sålangt opp like rast som hvilken som helst side på nettet. :)

Vennlig hilsen
sammy:)

Selvsagt leverer One en hostingtjeneste. Det er tross alt det de selger.

En bil starter også stort sett om man setter nøkkelen i tenningslåsen og vrir rundt.
Likevel kan man ikke sammenligne en ny ferrari med en gammel moskovitch.
I så måte er det One "har under panseret" en strekkmotor....kanskje til og med med et morkent strikk.
 

sammy

Medlem
Selvsagt leverer One en hostingtjeneste. Det er tross alt det de selger.

En bil starter også stort sett om man setter nøkkelen i tenningslåsen og vrir rundt.
Likevel kan man ikke sammenligne en ny ferrari med en gammel moskovitch.
I så måte er det One "har under panseret" en strekkmotor....kanskje til og med med et morkent strikk.

I så fall så vil jeg finne ut av dette selv:)

Vennlig hilsen
sammy:)
 

paal_erik

Medlem
Ønsker ikke å starte en ny tråd om for/mot one.com:D

Jeg har 4 nettsteder som jeg er involvert i hos one.com. Alle er i wordpress, og jeg har hatt min i 2år ca. Ikke opplevd noe negativt så langt med hverken oppetid eller kundesupport.

- En privat side om meg og mitt
- En side for et forbund som jeg har lagt ned mye arbeid i.
- En for et lite firma jeg er involvert i, som ikke blir oppdatert så veldig ofte da han jeg driver sammen med ikke gidder å bidra med noe som helst:(
- En side hvor min mor skal selge noe dukkegreier, bare hun snart får gitt meg bildene hun skal ha der...

Så mitt spørsmål til de av dere som er negative til one.com.
Har dere forsøkt one.com i senere tid?
Hvis alle negative erfaringer stammer fra 5år tilbake så kan jo mye ha skjedd på den tiden.

Mitt spørsmål er ikke for å piske opp stemingen, eller skape dårlig stemning. Jeg er bare nysgjerrig på om erfaringen (negative) er fra senere tid. Da jeg er fornøyd så langt.

Må dog innrømme at jeg er fersk innen dette, og har mye å lære.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
satte nettopp opp en ny side for en kunde som brukte one.com, av en eller annen grunn syns jeg man merker det spesielt godt i adminpanelet at det går tregt, har ikke tenkt så nøye gjennom hvorfor, men forskjellen på one.com og f.ex. host1 er veldig merkbar. Hos Host1 føles sidene "snappy", hos one.com klikker man, så venter man, så skjer det noe.

Den siden jeg satte opp der nå er da bare en liten firmaside, så den har garantert ikke noen voldsom trafikk, og den virkelig store forskjellen tror jeg nok vil komme veldig brått og ubehagelig hvis man plutselig en dag får litt mer trafikk - da står det ganske klart og tydelig i vilkårene til one.com at de stenger ned siden din og kaster deg ut.

Hadde de hatt noen klare grenser, så hadde jo dette på sett og vis vært greit, problemet er at de ikke har noen som helst definisjoner på hva som er for mye, og da vet man ikke engang hvor grensa går. De fleste andre hoster ville heller ikke ha tuppa deg ut uten videre, de ville bare ha sagt fra at du må opp på en større pakke/oppgradere osv.

I forhold til sikkerhet og kundeservice har de også LANGT igjen.

Så, one.com - sikkert fint for bloggen om deg og katta di, men til firmasider er det rett og slett idioti å bruke dem.
 

picxx

Well-Known Member
Så, one.com - sikkert fint for bloggen om deg og katta di...
absolutt ikke!
Stort sett har bloggen oim katta di mer trafikk enn en statisk firmaside, så skal man gå fra firmaside til "blogg" bør man absolutt ikke bruke one.com (noe man uansett ikke bør gjøre).
 
Topp