Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til deg som vurderer å kjøpe pelsbutikker

picxx

Well-Known Member
De som selger produkter med regnskogtømmer gjør heller ikke noe galt etter norsk lov, men forbrukerne har likevel klart å påvirke mange butikker til å slutte med dette.

Hvorfor skal alltid smartinger som deg komme trekkende med alle andre groteske og like ille forhold når det er pels som er på dagsordenen her?
 

Hupsey

Medlem
Jeg syns som de fleste andre at det som forgår i Kina er groteskt, og jeg syns det er riktig å påpeke at salg av disse produktene støtter denne industien.
Men på et Grunder forum burde kanskje fokuset vert på på hvilke andre alternativer som kan tilbys. Det finnes foreksempel masse saueskinn som biprodukt fra matidustrien. Og jeg kan garantere at det skinnet flås lenge etter avliving. Jeg har selv jobbet på slakteri.


I dag er det foreksempel ingen som etterspør asbest i byggenidustrien, og jeg vil anta at de første som kom opp med alternativer tjente gode penger.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg syns som de fleste andre at det som forgår i Kina er groteskt, og jeg syns det er riktig å påpeke at salg av disse produktene støtter denne industien.
Men på et Grunder forum burde kanskje fokuset vert på på hvilke andre alternativer som kan tilbys. Det finnes foreksempel masse saueskinn som biprodukt fra matidustrien. Og jeg kan garantere at det skinnet flås lenge etter avliving. Jeg har selv jobbet på slakteri.


I dag er det foreksempel ingen som etterspør asbest i byggenidustrien, og jeg vil anta at de første som kom opp med alternativer tjente gode penger.

Støttes. Konkret idé til hvordan faenskapet i Kina kan bli erstattet av noe som er mer fremtidsrettet. Med alle sauene vi har i Norge burde det ikke være umulig å få nok pels.

Asbest blir nevnt, jeg tipper at vi om noen år vil se på pels fra Kina akkurat som asbest. Noe man ikke vil ta i med hakapik en gang. Det er sannsynlig at de første kritikerne av asbest fikk hard motgang da det fremdeles var standard i mange bransjer, men sannheten kom fram til slutt, og materialet ble erstattet. Siden folk fikk kreft av det tvinget sannheten seg fram. Siden ingen blir syke av kinesisk pels, og dyra selv ikke kan si stort, er det vi mennesker som må bekjempe den for å tvinge fram en reaksjon. Det er mye god påvirkningskraft i tilbaketrekking av kjøpekraft.
 
Sist redigert:

selbekk

Medlem
angående alle dere som sier at datautstyr som er laget av barn og det ene og det andre:

Jeg synes barnearbeid er greit - så lenge det til en viss grad er frivillig. Og la meg forklare hvorfor. Barnearbeid oppstår som regel på grunn av nød. Hvis alternativet til dette barnet er å sulte til døde, er ikke arbeid som 10-12-åring et mindre av to onder? I en perfekt verden ville man selvfølgelig gitt familiens eldre medlemmer en holdbar lønn slik at dette ikke ville vært nødvendig, men gitt de rammene som blir satt av markedskreftene, er dere ikke enig i at å gi barn mulighet til å jobbe er et bedre alternativ enn å ikke la dem jobbe, og heller la familien dø?

Gud, denne diskusjonen spant ut av kontroll..
 

picxx

Well-Known Member
Kjøpte nye klipp-klapper i dag.
Rimelig billig, bare 16 kroner.
 

picxx

Well-Known Member
Det var jammen billig. Koster minst 49 kroner i Norge (uten fingeravtrykk fra barn).

Var ikke noen fingeravtrykk på mine heller, men den jævla 7 åringen som skulle pakke dem ned i posen greide jo selvsagt å miste dem ned slik at de blei våte når han skulle pakke, så da vanket det et par rapp over ryggtavla ja. Får vel faen meg være måte på sløve ekspeditører.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Verden er liten. Jeg kjøpte et par joggesko og sendte dem ned til mitt fadderbarn i vietnam, og så viste det seg at det var han som hadde sydd dem!
 
Topp