Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Samsung Galaxy tab Vs. iPad ?

Jeg foretrekker?


  • Totalt antall stemmer
    18

clinton4

Medlem
Hola!

Skal gå til innkjøp av en av disse og tenkte jeg kunne få litt input fra dere.

- Hvilken er din favoritt? Og hvorfor?
- Hva har den ene som den andre ikke har?
 

looper

Medlem
Jeg ville ventet og tatt meg turen til NYC i februar og kjøpt ett par stk ipad2. Og beholdt en og solgt den andre.
 
J

Jiberish

Guest
Har en iPad og en Galaxy Tab. iPad'en er nå en spillemaskin for 5-åringen i huset (fungerer ypperlig til akkurat det), mens jeg bruker Tab'en til mine ting.

iPad'en har helt idiotiske begrensninger, noe som irriterer meg noe heeelt sinnsykt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Og derfor jailbreaker man den slik at det åpner seg en heeelt ny verden. ;)

Og nei, det har ingenting å si mtp garanti, da den enkelt kan tilbakestilles til original.

Har ikke iPad, men iPhone og det blir en heeelt annen telefon så fort man kommer ut av "fengelset" til Apple.
 
J

Jiberish

Guest
Har gjort det, men masse styr likevel.

I tillegg så vil jeg egentlig ikke støtte produkter man må modifisere for å få brukervennlige. Noe som koster mange tusen skal være det "out of the box".
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har en galaxy tab, ser ikke helt den store nytteverdien ;) Men holder meg unna apple produkter ;) Min iphone har 5-åringen overtatt...
 

clinton4

Medlem
...men iPhone og det blir en heeelt annen telefon så fort man kommer ut av "fengelset" til Apple.

Jeg har selv en iphone som er jailbreaket, men det er utrolig mye bugs i apps man finner hos feks Cydia.


Har en galaxy tab, ser ikke helt den store nytteverdien ;) Men holder meg unna apple produkter ;) Min iphone har 5-åringen overtatt...

Hva er du hovedsakelig bruker den til? Hva er den god på vil du si?
 
Sist redigert:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hva er du hovedsakelig bruker den til? Hva er den god på vil du si?

Jeg bruker den når:
- Jeg skal surfe(forum/facebook/avis) på ettermiddagen...
- Når 2'åringen ikke vil sove og jeg må ligge i senga å vente på at han skal sovne!!

Før jeg fikk den brukte jeg android telefon til samme formålet, som fungerte bra det også.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Har gjort det, men masse styr likevel.

I tillegg så vil jeg egentlig ikke støtte produkter man må modifisere for å få brukervennlige. Noe som koster mange tusen skal være det "out of the box".

Hahaha, sa ikke du akkurat at du foretrakk galaxy tab'en? "produkter man må modifisere for å få brukervennlige" ER jo selve beskrivelsen av alt av androidprodukter :D For all del - jeg liker også det at android er mer åpent, men ... vel, denne artikkelen her oppsummerer egentlig hele greia for min del:

How to crush the iPad in 12 not-so-easy steps

Vi vurderer veldig sterkt å kjøpe en iPad (men venter nok i såfall til v2) som "laptoperstatning" for dama (og litt leketøy for meg), siden den vil dekke databehvene hennes 95% hvis ikke mer, og den vil være veldig mye mer hendig enn en laptop. Det lille den ikke klarer har vi MBP'en min til.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo enkelt. Er du en ung voksen, bosatt i urbane strøk med arbeid innen noe kreativt eller f.eks markedsføring så er iPad et produkt som er laget for deg. Dersom du LESER spesifikasjonene til en iPad (altså at den inneholder en 1 GHz Apple A4-prosessor) så er ikke dette et produkt for deg.

Hvis du på et eller annet tidspunkt har TENKT TANKEN "herregud, iPad støtter ikke multitasking" så er du IKKE I MÅLGRUPPEN!!!!

Jeg har selv en iPad, og har holdt en Gal Tab i hånden (faktisk Yngves) i ca 30 sek.
 
J

Jiberish

Guest
What? Tab'en kjører alt av media osv. uten konvertering å piss. Null knoting med en Galaxy Tab. Hvis du ikke vil selvfølgelig, da har du muligheten til å fikse mye selv.
 
Topp