Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Som feks FunCom

grunder

Medlem
Hva kan du vise til av tidligere prosjekter?

Jeg hadde ikke investert 50-100 mill i et firma med mindre jeg visste at dette var et firma som tidligere hadde levert gode resultater. Alle som investerer vil jo ha pengene tilbake pluss en del til og jeg tror du må ha ganske mye å skryte av fra før om du sikter opp mot disse summene.

Om du ikke har det, ville jeg brukt en mill eller to (det høres ut som at du har råd til det) og f.eks utviklet til iOS som noen har foreslått. Se bare på Angry Birds, tror utviklerene har til salt i grøten for å si det sånn.

Gjør du noe indek stilen to-tre ganger så kan du nok begynne å tenke på spill i milliardklassen.


Tidligere prosjekter (ikke innen spillutvikling) som gjør at jeg kan ha penger til et spill prosjekt, vil nok være et godt nok grunnlag
 

grunder

Medlem
Ikke for å være negativ... men hvis du har nok relevant erfaring til å styre et prosjekt i denne prisklassen, så burde du heller ikke trenge å henvende deg her for å skaffe tips om hvordan skaffe penger


Vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare på den her, mister positiv, men....

Har alltid klart å tjene mine egne penger og investert i mitt egent for å utvide. Grunnen til at jeg hører her er for å finne litt ut hvordan bransjen fungerer, og om det er noen andre støtteordninger enn det jeg har hørt om fra før.
 

adeneo

Medlem
Det er Norsk Filminstitutt som forvalter statlige stønader til interaktive produksjoner, altså dataspill.
Funcom har fått et stort antall millioner fra dette fondet gjennom årene, og det er vanlig å søke om støtte før man setter i gang med slike prosjekter.

Det finnes også en rekke andre slike fond som øremerker midler til interaktive produksjoner, og du kan lese noe mer på Regjerings nettsider.

Innovasjon Norge gir også etablererstipend, lån og skattefradrag, og har tidligere støttet både Funcom og Ravn under skatteFUNN ordningen.

Det finnes også flere ordninger i andre land, og i EØS systemets Media-program og lignende.

Forøvrig så er det vel slik at de fleste tenker "troll" når noen spør hvordan man starter med spillutvikling, og i neste setning snakker om milliarder av kroner som om det var lommerusk.
 

grunder

Medlem
Det er Norsk Filminstitutt som forvalter statlige stønader til interaktive produksjoner, altså dataspill.
Funcom har fått et stort antall millioner fra dette fondet gjennom årene, og det er vanlig å søke om støtte før man setter i gang med slike prosjekter.

Det finnes også en rekke andre slike fond som øremerker midler til interaktive produksjoner, og du kan lese noe mer på Regjerings nettsider.

Innovasjon Norge gir også etablererstipend, lån og skattefradrag, og har tidligere støttet både Funcom og Ravn under skatteFUNN ordningen.

Det finnes også flere ordninger i andre land, og i EØS systemets Media-program og lignende.

Forøvrig så er det vel slik at de fleste tenker "troll" når noen spør hvordan man starter med spillutvikling, og i neste setning snakker om milliarder av kroner som om det var lommerusk.

Takk for et ordentlig svar.

Ser den! Er ikke noen ivrig forumskriver, så vet nok ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til folk på plasser som denne.
 
Topp