Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkel forklaring på Skeleton?

Hei til dere,

jeg ser at det er endel sider som bruker en "skeleton" i oppbyggingen av nettsiden (Skeleton: Beautiful Boilerplate for Responsive, Mobile-Friendly Development). Utfra hva jeg forstår så gir denne en mulighet for å vise sider på en pen måte, enten det er en 1920x1200 skjerm, tablet eller smartphone. Dette virker jo ganske kult, ikke minst brukervennlig!

Jeg håper en av dere kan gi meg en enkel forklaring for hvordan benytte meg av funksjonene. Jeg er ganske ny på html og css men kan nok til å benytte meg av mye forskjellig :)

Sidespørsmål: Hvor lang tid omtrent bruker dere på å lage en helt ny enkel nettside? 2 timer, 20 timer?

På forhånd takk!
 
LMGIFY: Fant mye bra info, skulle bare likt å høre om ALLE benytter seg av skeleton! Det virker som om dette er et uunnværlig verktøy for alle utviklere, med mindre man synes det er morsomt å programmere for 10 forskjellige oppløsninger/tablets/smartphones :O

Har ikke dreamweaver her på jobb, så jeg får ikke prøvd meg på det jeg nettopp har lært. Gleder meg til å komme meg hjem!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
De fleste har vel sin boilerplate.
Men litt programmering er vel ikke til å unngå. du ønsker vel ikke å bruke en bakgrunn på 1920x1200 til en mobiltelefon med et skjerm som er mye mindre hvor en viss % av brukerne betaler for overføringen..?
 
Sant nok, her blir det litt programmering. Jeg blir bare ordløs av tanken på hvor langt webutvikling har kommet siden 8 år siden da jeg hadde webdesign som valgfag på VGS! Verden har blitt så mye enklere på web, samtidig som mulighetene for å gjøre ting profft er blir flere.

Stå på folkens, dette er virkelig fremtiden! :)
 

picxx

Well-Known Member
8 minutter og 50 sekunder!

Ser du problemet? "En enkel side" kom med ett bedre eksempel, så vi kan gi deg ett skikkelig svar.

Med oci tar det ca. 1 minutt.
 

zapotek

Medlem
Hei til dere,

jeg ser at det er endel sider som bruker en "skeleton" i oppbyggingen av nettsiden (Skeleton: Beautiful Boilerplate for Responsive, Mobile-Friendly Development). Utfra hva jeg forstår så gir denne en mulighet for å vise sider på en pen måte, enten det er en 1920x1200 skjerm, tablet eller smartphone. Dette virker jo ganske kult, ikke minst brukervennlig!

Jeg håper en av dere kan gi meg en enkel forklaring for hvordan benytte meg av funksjonene. Jeg er ganske ny på html og css men kan nok til å benytte meg av mye forskjellig :)

Sidespørsmål: Hvor lang tid omtrent bruker dere på å lage en helt ny enkel nettside? 2 timer, 20 timer?

På forhånd takk!

For å vise mobilvennlige sider er en server sideløsning overlegent responsivt design IMO. Det er en grunn til at f.eks. Facebook og Google kjører en server sideløsning for dette.
 

tveiten

Medlem
Kan du utdype litt hva slags løsning de kjører zapotek? Holder på å lære meg webutvikling så mye er nytt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
For å vise mobilvennlige sider er en server sideløsning overlegent responsivt design IMO. Det er en grunn til at f.eks. Facebook og Google kjører en server sideløsning for dette.

Overlegent? Begge metoder har sine fordeler og ulemper, og det å si at det ene er så innmari mye bedre enn det andre blir etter mitt syn helt tullete.

Men jeg er helt enig i at det i mange situasjoner er fornuftig å bruke seperate mobilversjoner framfor responsive løsninger. På digre nettaviser er dette f.eks en meget fornuftig løsning, spesielt på de norske avisene - som jo er himla digre. På nettsider med mindre innhold og der man i høyden må gjemme et par menyer og der bildene er optimaliserte - så er en responsiv løsning både billigere å bygge og å vedlikeholde - uten at det vil ha noe å si for lastetiden.

Mitt poeng er at det i denne debatten finnes veldig få sannheter, og at valg av løsning må tilpasses hvert enkelt prosjekt.
 
Topp