Kjapp og trygg hosting for Wordpress

«Del»-linker: Hvilke bør man ha med?

Bruker «Del på Facebook»-linker på nettstedet mitt, og har ganske stor suksess med det (Facebook alene står for 11 % av trafikken til nettstedet). Men hvilke andre sosiale nettsteder burde man ha delelinker til?

Twitter er jo velbrukt, så den er sannsynligvis også et must. Nettby har jeg ingen erfaring med, men har forstått det slik at den også er populær. Men ellers? Bruker folk Digg? StumbleUpon? Delicious? Reddit? Fark? Er folk fortsatt interesserte i å dele ting de finner på nettet med andre på e-post? Hvilke andre sosiale nettverk er det egentlig folk bruker i dag?

Vil jo helst ikke ha for mange slike linker: Da drukner de som folk faktisk gidder å bruke, og det er dumt. Så hvilke bør man velge?
 

Erlend

Medlem
Det er vel Facebook, Twitter og Nettby som er de mest populære. Tror ikke det er noe vits å ha med flere enn dette. Du kan jo kanskje ha med Digg?
 

Sjefskoder

Sjefskoder
"Fortell en venn" er jo ikke heller så dumt igrunn ;)
 

Keanu

Geek
På generelle nettsteder (ikke techy/geeky) mener jeg at facebook er fem ganger så viktig som digg/twitter etc, tett fulgt av "tips på e-post" eller lignende. Det er i alle fall mitt inntrykk, og basert på erfaringer med slike knapper. Derfor er det i mange tilfeller mer verdt å gjøre "del på facebook" og "tips en venn" tydeligere på bekostning av andre.
 
Topp