Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Å få tilbake på skatten

Szir0

Member
Dette har jeg skjønt gjelder domener. Er det også for link kjøp og annen reklame og hva med web design oppdrag der man har betalt?
 

Szir0

Member
Når man har utgifter fra eget arbeid så kan man trekke dette fra skatten. Men hva er det som kan trekkes når man driver med nettsider?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Enkelt sagt kunne du laget et regneark der du har noen kolonner - en med penger inn, og en med penger ut (og da kun relevant til det du holder på med).
F.eks. er pengegaven du får av bestemor ikke å regne som inn, og penger til mat er ikke å regne som penger ut, men penger fra meg fordi jeg betaler deg for et domene er penger inn, og penger du betaler til Domeneshop er penger ut.
For hvert beløp er selvfølgelig også dato interessant, samt en beskrivelse for deg selv slik at du vet hva det nå var igjen (som regel bedrifts/kundenavn og fakturanr).
Veldig enkelt sagt men man må jo begynne en plass.

Også enkelt sagt trenger du ikke oppgi sånt når du ikke omsetter for mer enn 50k i året. Offisielt er det ikke noe tall som bestemmer om noe er hobby eller virksomhet (som er klanderlig fra skattemyndighetene).
 
Topp