Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Åpenbare feil på denne siden?

Sjefskoder

Sjefskoder
Hei.

Som dere sikkert har forstått så er jeg en koder og er derfor opptatt av at ting fungerer kode-messig ;)

Sjekket litt fort på diverse funksjoner og fant noen "små-feiler"..

Søkefunksjonen din..
Lar man feltet være tomt så søker den men, finner selvfølgelig ingenting, men den gir ikke beskjed om at søke må inneholde et "søkeord"..

Også synes jeg personelig at det er veldig bra å ha link tilbake til hovedsiden med hjelp av banneren/logo'n..

Ellers så fungerer vel de fleste funksjoner men, designet uttaler jeg meg ikke om annet enn at du burde fjerne "80-tals" iconet i form av et benkende hjerte.. driver du en nettside som har med hjertemedesin å gjøre, så skjønner jeg at du kan ha noe slikt, men det gjør du vel ikke :p
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Takk for det sjefskoder. Det er Google som leverer søket og jeg har ikke lov til å forandre på det desverre.
Designet ja, hehe, som vanlig lager jeg ikke sider for å vinne designkonkurranser, men for at den jevne bruker skal like sidene eller at det er lett skjønne sidene.

Men denne skjønner jeg ikke: Markup Validation of http://www.mineoppskrifter.no/ - W3C Markup Validator
Har du noen anelse om hva det betyr sjefskoder?
(sender du meg infoen om deg som du lovte forresten?)
 

webpiken

Medlem

Feilmeldingen står nederst:
Sorry, I am unable to validate this document because on line 804 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

The error was: utf8 "\xF8" does not map to Unicode

Om du ser i kildekoden, ser du at det er noe krøll med ø-en i kommentaren til Røde Kors-annonsen:

Kode:
<!--R�de kors-->
 <a rel="nofollow" href="http://clk.tradedoubler.com/click?p=79121&a=1466278&g=17602334">R&oslash;de kors </a>

Synes du skal fjerne hele den tekstlenka jeg, men det er jo en annen sak ... ;)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Takk for det sjefskoder. Det er Google som leverer søket og jeg har ikke lov til å forandre på det desverre.

Nettopp derfor jeg ikke liker eller anbefaller slike "ferdige greier"

Men, nå har det seg vel slik at Wordpress benytter seg av database?
Hvorfor ikke smelle sammen en kode som søker igjennom alle artikler etter et spesefikt ord (søkeordet) også viser du resultatet?

Men denne skjønner jeg ikke: Markup Validation of http://www.mineoppskrifter.no/ - W3C Markup Validator
Har du noen anelse om hva det betyr sjefskoder?
Ser nok ut som om det stemmer som webpiken sier her ;)

(sender du meg infoen om deg som du lovte forresten?)
Jepp, dette skal jeg få til i nærmeste fremtid da jeg nå endelig har fått nett igjen etter flytting ;)
 

selbekk

Medlem
bare et notice: når du har et utf-8 tegnsett, trenger du ikke bytte ut æøå med entities. Det er bare bortkastede bytes, og skal helst skrives æøå.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvorfor ikke smelle sammen en kode som søker igjennom alle artikler etter et spesefikt ord (søkeordet) også viser du resultatet?

Av den enkle grunn at Google betaler penger for klikk på annonser på søkeresultatsidene. Men jeg skal evaluere søkeresultatene om en måneds tid når indekseringen av nettstedet har satt seg. Hvis de ikke blir bra nok så må jeg bruke wordpress sin søkemotor.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Av den enkle grunn at Google betaler penger for klikk på annonser på søkeresultatsidene.

såååååå 3 øre i måneden er viktigere enn en fungerende nettside?

jaja :p
 

webpiken

Medlem
Takk webpiken. Når man bruker ø i en kommentar så kan ikke siden valideres. Sterkt!

Det er nok ikke ø-en i seg selv, men at den ikke var UTF-8.

Det går ellers helt som smurt å ha norske tegn i kommentarer.
 

picxx

Well-Known Member
... Men dersom du smeller sammen en kode som sjefskoder sier som lar deg lage dine egne søkeresultatsider, kan du vel legge AdSense for Content på disse også?

Man kan f.eks. benytte simplepie og bruke rss for å vise søkeresultater.
Da kan man enkelt legge inn adsense i sin feed.
Dette vil jo da bli "vanlige" adsense annonser, og etter min ringe erfaring bedre betalte enn annonser man får via søket hos adsense.
 

Tonny Kluften

Administrator
... Men dersom du smeller sammen en kode som sjefskoder sier som lar deg lage dine egne søkeresultatsider, kan du vel legge AdSense for Content på disse også?

Det er sant, men de annonsene har mye mindre ctr enn de annonsene googlesøket viser.

Man kan f.eks. benytte simplepie og bruke rss for å vise søkeresultater.
Da kan man enkelt legge inn adsense i sin feed.
Dette vil jo da bli "vanlige" adsense annonser, og etter min ringe erfaring bedre betalte enn annonser man får via søket hos adsense.

Mulig at AdSense for Content anonnser er bedre betalt ja. Andre som har erfaring ang. det?
 

eightworx

Art Director
vet ikke om dette er sagt før men, du bruker 2 font typer som ikke går helt sammen. Er det en grunn til dette?

Jeg mener det ville sett lang penere ut hvis du brukte samme font på hele siden, slik som nå har du søk, kategorier osv i en font og resten av siden i en annen...
 
Topp