Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker å leie inn skribenter på times/artikkel basis

Ctech

Medlem
hei,

Noen som har noen erfaring med å leie inn studenter etc til og skrive artikler for nettsider.

Håper på å skaffe noen studenter som kan få 100-150 kroner timen for og skriver artikler/info om diverse ting.

F.eks om råvarer, frukt, grønnsaker etc. Altså ting hvor man ikke trenger å tenke/kunne så veldig mye..

Eller finnes det kilder på nett hvor jeg kan få tak i slike personer uten at det koster 500-1000 kr timen?
 

picxx

Well-Known Member
Trenger man ikke kunnskap om man skal skrive infoartikler om råvarer, frukt, grønnsaker?
Om man får en engelsk tekst for oversettelse kan man nok gjøre dette med musikk i bakgrunnen, men en infoartikkel krever vel alltid forkunnskap om man ikke har noe særlig kunnskap om dette på forhånd?

Send meg en pm med litt mere info om hvilke kategorier du trenger artikler til, lengde på artiklene og antall artikler, så kan jeg gi deg et overslag på pris om du vil.
 

Ctech

Medlem
picxx; Det jeg mente er at det er mange andre kilder på nett hvor man kan lese om dette på, slik at man kan lett sette sammen artikler om diverse råvarer ved å ta det beste fra flere kilder uten å ha en mastergrad i mat fra før av.

Jeg jobber selv som Energi konsulent, og mange av oppgavene vi gjør for kunder har vi lite kunnskap om fra tidligere. Da må man bare lese seg opp til man har en god forstålse..

:)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg jobber selv som Energi konsulent, og mange av oppgavene vi gjør for kunder har vi lite kunnskap om fra tidligere. Da må man bare lese seg opp til man har en god forstålse..

Og timesprisen din er på 100.- timen? :D

Det å ta en timespris innbefatter også det å finne, og lese seg opp på emnet, mens en ferdigskrevet artikkel stort sett prises etter det man må lese seg opp på. Om man da trenger tre timer for å komme a jour med stoffet og en time til å skrive artiklen vil dette bli 600.- for en artikkel. Da blir det fort billigere å betale 500.- for en ferdigskrevet artikkel.

Jeg sier bare det at det som kan se billig ut i utgangspunktet (f.eks. 100.- timen) fort kan vise seg å være det dyreste alternativet.
 

Tonny Kluften

Administrator
En side som amedisin bør ha meget høy kvalitet på artiklene sine. Det handler om helse, mental og fysisk, og artikler som ikke er troverdige tjener ikke amedisin noe.
Å leie inn studenter/lekfolk/folk uten interesse for temaet til å skrive slike artikler vil ikke fungere. Det blir fort masse overfladisk prat av det og det er det siste syke folk er interessert i.
Det nettstedet ditt vipper mellom å fremstå som seriøst og å fremstå som en reklame for noe udefinerbart. Med gode artikler kan du ta det rette veien.
 
Sist redigert:

Ctech

Medlem
Takker for tips

Kan være enig at artikler på denne siden trenger høy kvaliten. Men det er forskjell på temaer, f.eks om noen skal skrive om "psykologiske problemer" da er det viktig at det er svært høy kvalitet på en artikkel. Men snakker vi om informasjon om f.eks jorbær, blåbær, rødt kjøtt etc, så er det ikke like viktig spør du meg.

Godt mulig jeg er mer vant til det, men om jeg f.eks skulle skrevet artikler om allergi. Feks. hu nde allergi, katt, gluten etc. Så hadde dette tatt meg 1-2 timer å skrive om 3-4 allergi typer ca 250 ord hver. Uten at jeg kan noe om dette fra før. Men selvfølgelig jeg har studert i mange år, og er vant til å skrive rapporter og oppgaver etc. Sikkert mange som ikke gidder/kan eller orker å putte like mye energi inn i en jobb som meg...

Når du nevner en artikkel ca 500kr. Hvor stor er den da?
 

sKrud

Meget sliten student
Det bør være uproblematisk for deg å ta kontakt med en eller annen linjeforening ved feks. NTNU, UiT.

Om du kunne tenke deg artikkler om Tannhelse så vet jeg om ei som er veldig god å skrive og nok kan jobbe for prisene du foreslår over. Send meg en PM om det kan være aktuelt.
 

Ctech

Medlem
@sKrud:

Tannhelse kan være interessant for fremtiden. Men for øyeblikket har vi ingen planer om å tilknytte oss noen tannleger. Og da blir nok emnet litt utenfor vårt området. Men skal ha deg i tankene, får vi ønsker oss i denne retningen men ser ikke at det skjer i nærmeste framtid.

@Tonny(takk for tilbudet, skal se det an litt):

Jeg skal forklare hva mat har med alternative medisin å gjøre. Klinikken behandler mange med Candida, mage problemer og generelt andre problemer. Og hva man spiser har en direkte link til egen helse.

Mange kunder får tips om diett og mat etc. Tanken er at vi skal legge ut mye av denne informasjonen også på nett. Er du allergisk mot melk, så skal man kunne få forslag til oppskrifter, alternativer til melk osv osv. I bunnen av alle oppskrifter og dietter etc ser vi for oss en database om produkter/råvarer/mat.

Litt raskt forklart, men håper det gir en ok forklaring.

Hva er artikkel er verdt for oss, trenger ikke å ha noen betydning for hva vi er villig til å betale. Har man et visst budsjett, så ønsker man å få mest mulig ut av det. Så dette må sees i forhold til andre investering en kan gjøre i klinikken eller nettsidene.

Hadde en artikkel vært verdt 2000kr, så ja da hadde det vært grensen på hvor mye en kan være villig til å betale. Men det betyr fortsatt om jeg kan skaffe denne artikkelen for 200 kroner til samme kvalitet som en som skriver den til 500 kroner, så velger man selvfølelig den til 200kr.

Jeg lurer derfor på om det var noen som f.eks kjenner noen som studerer ernæring, eller helse relaterte fag. Som kunne tenke seg å skrive artikler. Vil tro disse studentene vil ha nytte av å jobbe med slikt (betalt studie), samt de vil skrive fortere enn noen uten innsikt i feltet.

Evt noen lavtlønnede som kan skrive low-level fyllstoff, som jeg synes jordbær er.

Så skal ta kontakt med studentforeningen ved UiO eller noe jeg. Takk for tipset sKrud...
 

Tonny Kluften

Administrator
... Og hva man spiser har en direkte link til egen helse.

Det er akkurat det jeg mener :) Og da bør matartiklene inneholde helserelatert stoff, ikke bare være "Det dyrkes mye jordbær i Belgia, men de beste kommer fra Norge. Og de er røde." Det er den type artikler du får for 100 kr. timen.

Evt noen lavtlønnede som kan skrive low-level fyllstoff, som jeg synes jordbær er.

Hva skal du med low-level fyllstoff egentlig? Nettstedet ditt er knallbra og kan bli enda bedre, men ikke med low-level fyllstoff.
 

Atlas

Medlem
Unnskyld, men det høres for meg veldig useriøst ut å få en tilfeldig student til å skrive artikler om sammenhengen mellom mat og helse!
Du bør først satse på å få en nettside med mange kvalitetsartikler. Da vil du etter hvert få mange og trofaste besøkende.
Med den tankegang du ligger for dagen tror jeg risikoen for at folk oppfatter ditt nettsted som useriøst er stor ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her var det mye off-topic! Samtlige som har svart er off-topic, men denne regelen gjelder vel bare for undertegnede!

Han spør om det er noen som har erfaring med noen som skriver for 100- 150!?!

Neste spørsmål er om det er noen som vet om noen baser hvor han kan finne artikkelforfattere i denne prisklassen!?!

Han ber ikke om tips til hvordan han skal drive siden sin e.l.!!

Inkonsekvensen på dette forumet er litt forunderlig!
 

Ctech

Medlem
@Msites Ltd:

Takk, hadde så og si glemt hva jeg selv spurte om :)

@Atlas:

Fin nettside du har forresten
 
Sist redigert av en moderator:

webpiken

Medlem
Burde du ikke heller få de behandlerne som er tilknyttet klinikken til å skrive artikler om sine «fagfelt»?
 

Ctech

Medlem
@webpiken:

Sant så sant. Dette prøver vi på hele tiden. Men det er de færreste som liker å skrive, og når de først gjør det så tar det flere uker.
 
Topp