Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbake melding på logo

TheJokerHD

New Member
Heisann.
Min første post her :D
Jeg ønsker tilbake melding på en logo jeg har laget for en kunde.

zsod8p.png
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis den første er ment å være ferdig, altså at den skal være i den skissestilen, så funker den IKKE.

Hvis den derimot er ment som en skisse, så er det jo egentlig ikke så mye å si, det er et helt plaint ordmerke, typografien ser helt grei ut, men det er vrient å si noe helt nøyaktig når det bare er såpass grov skisse. Ser ut som det er litt varierende tykkelse på linjene.

Den andre - tja... som den er nå og uten noe mer info sier den egentlig ingenting, hva er den for?
 

iskaffe

Medlem
Den første var fin - liker at den er litt skissete og leken. Men det er mulig den ikke fungerer helt optimalt som logo. De små detaljene forsvinner når du skalerer logoen ned. Og en regel for logoer er at de skal funke både store og veldig veldig små (de skal f.eks være like tydelige når de er skalert ned til å passe et lite hjørne på en faktura). Samtidig skal den også være tydelig selv om den har blitt trykt eller printed i dårlig kvalitet.

Tenk litt på hvordan du kan redesigne logoen til å bli enklere og tydeligere men samtidig beholde noe av det skisseaktige uttrykket. Hvordan vil den fungere hvis du bare lar en av bokstavene være skissete for eksempel?

Den nederste var gøy, og minner meg om en spesiell leke sett underfra - en sånn med 3 eller fire kuler hengende i en tråd som man kan lage lyder med. Men jeg vet ikke helt hva logoen skal være til? Muligens en leketøysbutikk eller en blomsterhandler? Tror det må være noe som er stabilt og trygghetsskapende med stor fokus på sin kreative eller lekne side?

Sen tilbakemelding men håper det hjelper deg litt uansett. :)
 
Topp