Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldig på nettbutikken

eirsik

Medlem
Hei alle :)

Har nylig laget en nettbutikk og som alltid i starten er det alltid rom til forbedring :D
Håper noen av dere kan ta dere noen minutter og kikke innom å komme med tilbakemeldinger på hva dere synes.

Nortic Silver
 

selbekk

Medlem
Her har du noen kjappe meninger rett før sengetid. Begynner på toppen og jobber meg nedover:

- Velkommen-linjen øverst på siden ser skummelt ut som en extension av webbrowseren min. I tillegg - hvorfor har du den linjen der? Hvorfor skal folk opprette en konto eller logge inn før de er i et checkout scenario?
- Logoen din trenger en makeover av en profesjonell grafisk designer. Den ser ikke hverken proff eller tillitsvekkende ut
- Hva er meningen bak Nortic Silver? Og mener du Nordic? Jeg trodde instinktivt det var en teit stavefeil med den piggtråden i bakgrunnen.
- Menyen er VELDIG prangende. Prøv med en gråfarge, dropp runde hjørner og ha i alle fall en flat farge.
- Logoen, menyen og innholdet ("Velkommen til Nortic Silver" etc) burde være alignet. Med andre ord - trekk en rett (mental) strek nedover og pass på at alt står på linje. Dette gir automatisk et bedre inntrykk
- Teksten i handlekurven er veldig stor i forhold til all annen tekst. Prøv med en tynnere font (ikke bold) og et helt rundt ikon til høyre.
- Nyhetsseksjonen under menyen burde enten få en annen plassering eller fjernes helt.
- Sleng på en drop shadow under drop down menyene dine, så er de mer synlige.
- Mens du først prater med en grafisk designer for logoen, få han til å lage nye slides til deg også. Velg deg ut én font, dropp hele wordart preget, og gjør det flatt, informativt og awesome!
- Når man har musen over en artikkel, fader de andre ut, og flere valg kommer opp. Dropp sammenlign (det er ikke interessant i dét viewet).
- I footeren skriver du "Nortic Silver er et registrert firma, Org.nr.: 912401731 Les mer på Om Oss.". Her bør du lenke til Om Oss.
- Skriv "Om oss", ikke "Om Oss"
- Gjør kundeservice-mailen din klikkbar (mailto:...)
- Prøv å lage den nederste delen av footeren din mørkegrå (#666 eller så), og teksten hvit. Det gir en god kontrast.
- Når man søker på "klokke" finner man ingen resultater. Fiks søket ditt om det skal ha et så stort fokus på siden :)

Fin side og fint konsept, men den trenger den siste finpussen før den får mitt stamp of approval ;-)
 

eirsik

Medlem
Hei,
jeg kommer ikke en gang inn på siden din?

Uff ja, dette er 3gangen denne mnd at hosten ikke klarer og holde serveren oppe (ServeTheWorld)
Er for øyeblikket på jakt etter ny host da dette ikke holder i det hele.


Takker for alle tilbakemeldinger, holder på med et nytt design med mange av ideene deres, søket er også fikset :)

Ang navnet "Nortic" så ser jeg at det er en god del bedriftet (også store) som bruker dette navnet, så det kan vel ikke være så skummelt :/ ? Drit å måtte bytte hele domenenavnet.
 

selbekk

Medlem
Det er ikke så veldig skummelt, men det kan være kilde til mange spørsmål fra kunder, og fikk i alle fall to folk til å reagere.

Gleder meg til å se nytt design
 

Legenden

Medlem
Jeg synes designet var helt ok. Personlig mener jeg logoen er ekstremt dårlig. En logo skal ikke vær noe som er blitt laga på 5min. Jeg anbefaler fiverr.com, der er det ganske mange profesjonelle som hører på dine ideer. Få inn en klokke eller noe som representerer bedrifta.

Liker at du driver aktivt og markedsfører på sosiale medier, tipper det er derfra du har de fleste kundene? Stor kudos til folk som virkelig tørr og satse. Ønsker deg lykke til videre med bedrifta!
 

Olavxxx

Member
Hei,
Har noen små tilbakmeldinger, primært for økt grad av universell utforming
1. Når du er på en hovedmeny, som feks: Data og Telefoni
Der bør linjeavstanden være identisk i innholdsdelen som i venstremenyen.
"Preferanser for søk" er kanskje litt misvisende i denne konteksten? Vi gjorde ikke et søk?
2. Horisontal meny, ser deaktivert ut. For lite kontrast.
3. Ved telefon i toppen, du har klokkeslett i parantes foran telefonnummer.
Dette kan forvirre folk, de kan tro at det er noe slags "country code".
Jeg ser også du bruker tel: (kode) med samme, det vil jo bety at om feks noen bruker en applikasjon som plukker telefonnr for å ringe de fra skype, vil de ikke klare å ringe deg. (Den prøver da klokkeslettet ditt som area code).
Her prøver feks LYNC å ringe med dette problemet :)
4. Øke kontrast på menyene (det bør være en mørkere grå, som er nesten mot sort)
5. Bannerne på forsiden, du bør ha en "marg" som gjør at pilene forblir synlige.
Alternativt må pilene ikke være semitransparent
6. Prøve å få "kjøp" på linje?
7. hva med en container som ligger rundt menyen og facebooken, med samme bakgrunn som innholdscontaineren og fyller samme høyde? Dette for å gi siden en mer jevn vekt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Skal gi deg en bedre tilbakemelding senere, men siden jeg først skulle inn i Photoshop, laget jeg et par kjappe forslag til hvordan utformingen på slidene kan være. De du har der nå er kanskje det minst pene på hele nettsiden og i tillegg til å ikke være direkte lekre, er de vel ikke veldig salgsutløsende heller.

Dette er full-fart-arbeid og ikonet er bare noe stockgreier som jeg har "ødelagt" for å kunne få inn norsk tekst, men du skjønner sikkert poenget. :)



 
Sist redigert:
Topp