Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på hastigheten til WebArtikler.com

Gomlers

Member
For at jeg skal slippe å sitte følge med hver eneste halvtime fremover, hadde jeg satt pris på et par tre tilbakemeldinger på hva dere synes om hastigheten på WebArtikler.com | Gratis innhold for din webside. (Regner med tilbakemeldinger herfra blir spredt litt over tid) :)

Jeg synes det virker som domeneshop har gitt meg plass på en treeeg server, men mulig det bare er akkurat de gangene jeg er innom og jobber der..

Setter pris på en kjapp "treg", "utrolig treg" eller "rask" fra dere, så blir det litt lettere å se hvordan det ligger an spredt over tid.

Takk.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Den er treg hos meg. Skal nevnes at jeg sitter i Australia, men nå er det faktisk langt tregere enn alle andre norske sider jeg er innom (merker forresten ikke noe forskjell fra da jeg satt i Norge).
 

Gomlers

Member
Skjønner ikke hvorfor.. kjører NØYAKTIG samme scriptet på en annen webserver i et annet land, med akkurat samme oppsettet, og det er mye raskere...

Husker webforumet også hadde problemer med hastigheten, men så opprettet domeneshop en ny sql server, og da ble det jo bra her, og en tid ganske bra på webartikler, men nå er det tilbake til samme greia igjen..

Men takk for tilbakemelding helt fra Australien Kenneth! :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, den er treig, irriterende, men det er forståelig hvis sql ikke er på samme server.

Ikke for å være sleip, men bruk sig linken min og bli kvitt problemene dine. Jeg sier det ikke for å tjene penger, jeg har to kontoer der selv og det går kjapt. Hvorfor bruke norske web-hoster i det heke tatt? De er dyre og ukurante.
 

Gomlers

Member
brukernavn: Jeg ringer domeneshop igjen til mandag. Hvis det ikke er bedre på tirsdag skal jeg spandere en kaffekopp og en smultring på deg en gang i måneden fremover.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ingen tvil om at hastigheten er lav
Før du kontakter domeneshop kan det jo være greit å dokumentere hastigheten. Pingdom.com har et greit verktøy for å få dette gjort.

Da jeg testet tok det 7.2 sekunder å laste forsiden.

Ja, den er treig, irriterende, men det er forståelig hvis sql ikke er på samme server.

Hva mener du med det? For større nettsteder(også webhostes) er dette helt normalt å ha dedikerte sql servere.
 

vidarlo

Apache-junkie
Ja, bra du spør. Det jeg mener er at hvis hvis scriptet du bruker på siden din spør etter sql info fra en annen server enn den serveren nettstedet ligger på så kan det gå treigt.

Det har meir med last på servere å gjere enn om det er to fysisk forskjellige maskiner. Typisk vil det at det blir ei ekstra maskin føre til under 0.5ms ekstra tidsbruk, og det er neglisjerbart for ei webside.
 

vidarlo

Apache-junkie
Jeg byttet hosting på et nettsted for en tid tilbake hvor jeg glemte å redigere konfigurasjonen for sql connection. Nettstedet lå da på noyos mens det hentet sql fra sysedata. Det tok da opptil 7 sekunder å laste siden. Siden lastet fort da alt lå på bare en av serverne, samme hvilken.

Då henter du via en ruta link, til en anna lokasjon, med variabel båndbredde. SQL-servere står typisk på minst 100Mb ethernet mot webserveren, og latency der er godt under 1ms med mindre du kjem opp i ekstrem load, og det greier du sjelden med SQL-trafikk.
 

Gomlers

Member
Hvis jeg har alt som er hos domeneshop i forhold til webartikler, mener dere da at det er sjans for at jeg har samme problemet som brukernavn hadde? I forhold til konfigurasjon på sql connection? Noe jeg kan teste, eller se etter?

Brukernavn: Bluehost, tilbyr de kortbetaling? Er det dyrt, vet du det?
Cardia, eller DIBS da, tar jo skyhøye priser for et standard abn.
 

Tonny Kluften

Administrator
Nei gomlers, du har nok ikke samme problemet. Så lenge du spør etter sql info fra localhost eller på hos samme web host så har du ikke det problemet.

bluehost har en bra live chat, spør der, jeg har bare betalt for et år om gangen og det koster ca. 45 kr i mnd, altså èn halvliter (hvis man drikekr øl da, hvis ikke så er det to kaffekopper på cafè).
 

Daniel

q(O_o)p
Var nede lenge her om dagen (fredag?), mulig du endra noe da, hva vet jeg.

Jeg synes den er skikkelig treig.
 

picxx

Well-Known Member
Domeneshop er dritt naar det kommer til hosting.
Skjoenner ikke at folk enda gidder aa bruke dem etter all den negative omtalen de har her paa forumet?
 

vidarlo

Apache-junkie
Domeneshop er dritt naar det kommer til hosting.
Skjoenner ikke at folk enda gidder aa bruke dem etter all den negative omtalen de har her paa forumet?

Dei har unikt god kundeservice, og heilt ok hosting?:) Det er iallefall grunnen til at eg gadd bruke dei ei god stund. Dei leverte nokså nøyaktig det dei reklamerte med, og hadde kundeservice som var eksepsjonelt bra. Som døme kan eg jo nevne at dei brukte anslagsvis en time på å skrive om mediawiki slik at det funka for meg. Det er jaggu ikkje alle hoster som hadde gjort for en kunde som betalte 300 i året.
 
Topp