Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på hjemmesiden

Dag Frogner

Supermedlem
Jevnt over syntes jeg nettsiden fungerer bra. Den gir meg den informasjonen jeg søker, men jeg har noen punkter jeg "reagerer" på.

Jeg syntes siden laster ganske tregt. Det har kanskje med videoen i første slide å gjøre?

Når jeg har kikket innpå 4-5 undersider merker jeg at jeg nesten irriterer meg litt over den "effekten" som ligger her når man bytter side. At logoen ofte bytter farger, siden blir skyvet til siden, ny side kommer inn og innholdet skyves ned. Det blir rett og slett for mye.

Kartet på kontaktskjemaet viser en elv i USA.

Under portefølje står det "Hvis fler" og ikke "Vis fler".

Når man klikker her for å se mer, er de fler av sidene som lastes inn flere ganger.

Under "Om oss" står det mye om deg, men ingenting om Vilde.

Det finnes ingen portefølje overhodet på noe annet enn nettsider.
 

xdex

Medlem
Nettsiden ser bra ut, og mye fin tekst på de forskjellige sidene. Det er flere ting jeg kanskje savner, og reagerer på, spesielt med tanke på at dette skal være en totalleverandør, men mye feil og mangler? Virker stort sett useriøst, dersom du har litt innsikt i hva som faktisk kreves pr i dag.

Hvor er den visuelle utformingen? Selv om ikke alt må være på plass, hadde det jo vært en fordel at i hvert fall noe fungerte? Tenker da spesielt på html5 markup o.l. samt hvordan du setter opp html struktur for screen-readers etc. Det er heller ingen informasjon om visuell utforming? noen grunn til at dette ikke opplyses når det er lovpålagt?

Ingen cookie warning, men heller ingen cookies (enn så lenge, regner jo med analytics etc kommer etterhvert).

Syntes også det er litt irriterende at du f.eks. ikke kan trykke på "Bli synlig", men at du må velge en undermeny, hadde kanskje vært greit og hatt en side for dette også?

Ser ut som dere har overpriset det siste tilbudet "he-he" (se bildet)

5WtvZcx.png


Kan vel kanskje skjule denne også, når nettleseren er for "liten" ..

c8vRgz0.png


Syntes uansett det viktigste er visuell utforming, kan aldri få sagt det nok, og jeg nevner det spesielt til folk som faktisk skal tilby en løsning til andre. Du er ikke en seriøs aktør, før du selv følger lover og regler, diskusjon om hvor unødvendig og teit ting er, har vi egen tråd på. Det er ikke noe vi kan gjøre med disse lovene uansett.

http://uu.difi.no/veiledning/nettsider/krav-til-nettlosninger/krav-wcag
http://www.w3.org/WAI/ER/tools/complete

Kult å se at andre bruker visual composer også, så er jeg i hvert fall ikke den eneste, selv om den har noen utfordringer!
 

我叫彼得!

New Member
Ganske sexy overall! Mange kule detaljer her jeg ikke har sett før ihvertfall.

Men det skjer litt mye for meg, jeg blir stresset av alt som skjer!
Det føles nesten som en reklame på TV, men det er vel kanskje nettopp det d som er meningen.
 
Ganske sexy overall! Mange kule detaljer her jeg ikke har sett før ihvertfall.

Men det skjer litt mye for meg, jeg blir stresset av alt som skjer!
Det føles nesten som en reklame på TV, men det er vel kanskje nettopp det d som er meningen.

Skjer nesten like mye som ditt brukernavn? :)

Jeg vurderer sterkt å fjerne "slide" funksjonen på sidene, og heller ha en "fade" funksjon for roe ting litt ned. Avventer litt til.

Takk for tilbakemelding :)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hei LuckyLobo10.

Til og begynne med vil jeg si at det blir "feil" å spørre om tilbakemeldingen på en side du selv ikke har designet, men kjøpt, da dette er en WP-side.. Men for all del et pent design med mange "harry"-funksjoner :p

Men, kan godt kommentere litt på inneholdet ;)

Jeg synes siden laster tregt og "ting tar tid" før sider er ferdig lastet..
- siden får meg automatisk til å tenke på Canal Digital's "te-wee"-reklame på tv, når gutta laster en film på pc'n "store tunge filer" :p
Om alle nettsider dere leverer er WP og Joomla-greier, blir det feil å skrive "Vi lager hjemmesider tilpasset alle behov"
- Bedre å skrive "Vi leverer hjemmesider tilpasset alle behov", kanskje ;)
Og spesielt siden man ikke "lager" hjemmesider..
Under "Våre tjenester" er det en skreveleif ;)
- "GAFISK DESIGN & BRANDING"​

I undermenyen "webutvikling" er det og en skriveleif ;)
- "Etter at hjemmesiden er lansert blir vi selvfølgelig med det videre"
- Gramatikkfeil eller bare en "bommert"?
- Uansett så er en enkel huskeliste(fra "barneskole-stadiet") at det heter bilen, huset og da og
den bilen og det huset ;)
"Etter at hjemmesiden er lansert blir vi selvfølgelig med den videre"
Ikke ment å være frekk eller spydig ved å forklare dette. Håper du forstår det ;)
En del skrivefeil og "bommerter" både her og der synes jeg..
Du bruker ordene "hjemmeside" og "nettside" flere steder..
- Bestem deg gutt.. Hjemmeside eller nettside..
På siden "Nettbutikk" benytter du deg av noe hjemmesider som referanse i en bilde-slider..
Og det heter ikke "NOE AV DET VI HAR LAGET"..
- man lager vafler, men ikke nettsider.. "NOE AV DET VI HAR LEVERT", er vel bedre å bruke her..​

Et av punktene under "Hos oss får du" er det skrevet : "Sikkerhet mot hacking og dataangrep"..
Til det sier jeg.. "jasså du..." :p

Ett annet punkt jeg stusset på var, "Moderne og stilren."..
- Hva da? - Bedre med noe som "Moderne og stilrene design" ;)
Under "Steg for Steg" på samme side har du skrevet følgende overskrift,
"Dette er vår prosess for å lage hjemmesider som gir resultater."
- igjen er ordet "lage" brukt..
For si det mildt, er det en del feil og "rariteter" her, som gjør at dere ikke helt fremstår som "proffe gutter"..
Beklager det, men det er det inntrykket jeg får..
Og igjen, ikke missforstå å tro jeg slenger med leppa for å gjøre deg sur eller no..

men, sett deg ned og gå igjennom hver eneste side ord for ord med lupe :)

Sikkert mye mer å påpeke fra min side, men dette får holde for denne gang
Også får du heller be om ny tilbakemelding senere igjen ;)


/sjefskoder
 

xdex

Medlem
Hei LuckyLobo10.

Til og begynne med vil jeg si at det blir "feil" å spørre om tilbakemeldingen på en side du selv ikke har designet, men kjøpt, da dette er en WP-side.. Men for all del et pent design med mange "harry"-funksjoner :p

Om alle nettsider dere leverer er WP og Joomla-greier, blir det feil å skrive "Vi lager hjemmesider tilpasset alle behov"

- Bedre å skrive "Vi leverer hjemmesider tilpasset alle behov", kanskje ;)
Og spesielt siden man ikke "lager" hjemmesider..

- man lager vafler, men ikke nettsider.. "NOE AV DET VI HAR LEVERT", er vel bedre å bruke her..​

Nå ble jeg overrasket, en "sjefskoder" som påstår at alt som er laget i WP er gratis, eller kjøpt/videresolgt produkt? HÆ?

Dersom du designer, og utvikler ett nettsted basert på behov fra kunde, har man da ikke laget, eller utviklet/produsert ett produkt?

man lager vafler, men ikke nettsider.. "NOE AV DET VI HAR LEVERT", er vel bedre å bruke her.

Jeg leverer ikke, jeg utvikler, produserer, eller lager. Hvorfor kan ikke vedkommende skrive det samme? Er dette fordi du henger deg opp i at dette er wordpress, og at alt som er laget i wordpress, må være noe som er tilpasset?

Merkelige greier... men da vet vi det, Wordpress og joomla er tilpasset produkt, ikke noe folk kan lage fra bunnen av. Blir vel litt som opplegget til toro og vafler, umulig og lage selv, må være kjøpt ferdigrøre i butikk! Altså, ikke selv-laget, men ferdigprodusert. Litt synd neste gang du spiser mormors vafler, aldri hjemmelaget, alltid ferdigprodusert!

*PopcornTime* :D
 
Sist redigert:
Topp