Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønskes kjøpt: Nettside, eller eierpost i seriøst firma.

olemm

Medlem
Har lagt inn ØK tråd før for nettside som tjener penger, uten den store lykken.

Jeg ønsker altså å kjøpe en nettside/nettbutikk som er oppe og går, og tjener penger.

De fleste firmaene/nettsidene jeg ser er tilsalgs, har bare gode tall å vise til flere mnd tilbake, og har nærmest ingen inntjening de siste mnd.
Så jeg prøver lykken igjen her, og hører om noen har noe interessant å selge.

Det jeg kan være interessert i er: Nettbutikker som er oppe og går, og gjerne med gode avtaler med levrandører og, ikke bare affiliate løsninger.
Ellers så kan det være interessant med pokersider som gjør penger(ingen hindring at firma må registreres i utlandet).

Eller så kunne jeg tenkt meg å kjøpt meg inn i et eksisterende firma/nettbutikk som gjør det bra, og fått en eierpost på rundt 50% eller hva som er aktuelt!
Hva mitt bidrag kan være til firmaet kan vi ta via PM.

Send meg en meld her på forumet hvis det er aktuelt eller send meg en mail på ole_mno @ yahoo.no

Prisantydning: 30-120 000,- Kan betale opp til 120k hvis konseptet virkelig er godt, og det er god inntjening osv, men vil helst holde meg litt under.
 

olemm

Medlem
Jeg er ikke noen super programmerer el, så på det området så kan jeg nok ikke tilføye så mye, men mtp på en nettbutikk, så kunne kanskje noen fått åpnet noen nye muligheter med frisk kapital, er ikke de største summene jeg har mulighet til å spytte inn. Import/eksport har jeg endel erfaring fra, samt at jeg kunne tatt min del av jobben det er med å drive en nettbutikk i vekst.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Betyr det at du har erfaring fra drift av nettbutikk?
Har du drevet et importfirma?

Hvis du vil ha 50% av et firma/prosjekt tror jeg du må klargjøre litt bedre hva du tilfører...

30'-120' NOK er dessverre ikke så store summer at man vil ta deg med kun på grunn av pengene vil jeg tro. I alle fall ikke med en så stor eierandel.
 

quicktech

Medlem
Jeg vil foreslå at vi kommer tilbake til noe som er on-topic.

Her har vi en person som tilsynelatende ønsker å investere mellom 30 000 og 120 000 kroner i et samarbeid med noen via webforumet. Jeg synes dette er en henvendelse man ikke ser så ofte her og at vi skal vise respekt for den. Den kan tross alt være gull verd både for kjøper/selger/samarbeidspartner.

Jeg har imidlertid lyst til å følge noe av essensen i poenget til Msites, men skru det over i en litt mer positiv tone.

La oss si at du har 120 000 du ønsker å bruke. Det er ikke unormalt å operere med 3 års resultat når man fastsetter et selskaps eller nettsides verdi. Hvis vi skal gjøre det så snakker vi her om en 100% eierpost i et selskap som leverer 40 000 i overskudd pr år, altså en liten hobbyvirksomhet, eller 50% av et selskap som leverer 80 000 i resultat, fremdeles ganske lite.

Men 120 000 kr er brukbar startkapital og det er nok mange mennesker med gode idéer der ute som trenger en person som deg for å bli med i sitt prosjekt. Og jeg tror du kan få mye mye mer igjen for pengene hvis du bruker det til å starte opp noe i stedenfor å kjøpe deg inn i noe som allerede tjener penger.

Se litt gjennom disse sidene Google om du finner noe interessant.

Om ikke annet, finn på et eget webshop konsept, og invester pengene i webutvikling og målrettet annonsering på nett. 30 000 kr investert på facebook og google adwords kan gi deg rundt 10 000 unike brukere til ditt nettsted som allerede leter etter ditt produkt. Slikt blir det butikk av. Undertegnede hjelper deg gjerne med det, og det trenger ikke koste så mye som du hadde skissert en gang. Da er du plutselig i gang med et helt eget konsept som du kan utforme nøyaktig som du vil og som du eier 100% av. :)
 

olemm

Medlem
@hawkbay
Takk for meget konstruktivt innlegg.
Har siste året kikket innom samtlige bedriftsmegling sider uten å finne noe som virker veldig aktuelt. Dvs jeg har kommet over noe, men etter jeg har kikket nærmere på objektet, så er det et eller annet problem som har dukket opp fra selger sin side (har skjedd to ganger).

Har tenkt flere ganger på en nettbutikk, men sliter fælt med å finne produkter som jeg interesserer meg for og samtidig man har mulighet til å få til en god avtale med levrandør.
Men er konstant på utkikk etter muligheter, så må vel komme over noe engang.

Ellers så har jeg faktisk fått et par henvendelser på innlegget her, så vi får se hva som skjer videre!
 

olemm

Medlem
Betyr det at du har erfaring fra drift av nettbutikk?
Har du drevet et importfirma?

Hvis du vil ha 50% av et firma/prosjekt tror jeg du må klargjøre litt bedre hva du tilfører...

30'-120' NOK er dessverre ikke så store summer at man vil ta deg med kun på grunn av pengene vil jeg tro. I alle fall ikke med en så stor eierandel.

Har noe erfaring fra nettbutikk ja, men ikke noe avanserte greier.

Og ang import/eksport Så har jeg jobbet med det heltid i over 1år. I DHL, jeg fungerte også som problemløser for alle norske exportsendinger som blei sittende fast i utenlandsk toll. Både privat og bedrift.

Håper det gir deg svar på spørsmålet ditt.
 
Topp