Kjapp og trygg hosting for Wordpress

1 eller flere produkter?

RusselSim

Medlem
Planlegger å selge produkter fra nettet, men vet ikke om jeg skal begynne med ett eller flere? Kostnadsmessig hadde det lønt seg med flere pga utgiftene med webserver, domene osv blir de samme om man har 1 eller 100 produkter.
 

RusselSim

Medlem
Utgifter til server og domener er marginale i forhold til inntektene, ikke la det påvirke deg. Tenk heller på hva som er lettest å markedsføre, et eller flere produkter.

Ok..

Btw, hvordan vet man hvilken server man bør ha? Vet det er mange som har server ledig, men vet jo ikke kvaliteten på alle de.
 

testdriver

Ha det bra..
Generelt lønner det seg å selge flere.

For å få trafikk antar jeg at du vil benytte PPC. Da ønsker du å holde gjennomsnittlig ordreverdi så høy som mulig for å få høyest mulig ROI.

Unntaket er vel der hvor produktet har en høy utsalgspris (samt høy avanse), men her vil det selvsagt også lønne seg med mersalg.

Har selv vært med på prosjekter som måtte legges ned pga negativ ROI - nettopp fordi gjennomsnittlig ordreverdi var for lav.
 
Sist redigert:

RusselSim

Medlem
Har selv vært med på prosjekter som måtte legges ned pga negativ ROI - nettopp fordi gjennomsnittlig ordreverdi var for lav.

Leit å høre..

Antar at man må teste markedet før man selger produktet. Hva er beste måten å gjøre det på? Tenkte litt på SpyFu..
 

testdriver

Ha det bra..
Det er en del av forretningslivet, det - ikke alt har livets rett.

Kjenner ikke til SpyFu. Så interessant ut, så skal se mer på det nå.

Har du Adwords-konto, kan du jo finne ut hva CPC blir ved å teste litt. Avanse pr salg vet du kanskje allerede. Med dette kan du regne ut hvor høy konverteringsgrad du må ha for å være profitabel. Er tallet innen rekkevidde?

Hvis du her har mulighet for å øke gjennomsnittlig ordreverdi gjennom å ha flere produkter eller drive mersalg, så ville jeg forsøkt på det.

Edit:
Men, antall produkter må selvsagt ikke gå utover sidens kundevennlighet - orden og ryddighet er vel pri èn.
 
Sist redigert:

RusselSim

Medlem
Hvor mye jobb må man regne med? Har fulltidsjobb i tillegg til at jeg skal fullføre 3 videregående fag, har også lyst på litt fritid:)
 

picxx

Well-Known Member
Hvor mye jobb må man regne med? Har fulltidsjobb i tillegg til at jeg skal fullføre 3 videregående fag, har også lyst på litt fritid:)

Det kommer vel helt an på hvilke produkter du velger å selge, hvor mye support du er villig til å gi og hvor mye jobb det kreves å behandle selve produktene.
Med en nettbutikk hvor du først skal importere produkter, legge dem ut i butikken, oppdatere butikken, sende varer, ta seg av reklamasjoner og markedsføre butikken vil det ta mye tid.

Om du derimot velger å selge virtuelle produkter er det enkelt å sette opp en salgsside på autopilot som f.eks. denne Adsense Money Machine , men der vil det jo fremdeles kreves at du markedsfører produktet, noe som i alle tilfeller kommer til å kreve mest jobb.
 

testdriver

Ha det bra..
Generelt er vel de fleste for optimistiske og beregner altfor lite tid. Det tar alltid mer tid enn man tror.

I tillegg til mulighetene picxx nevnte, så er en mulighet å dropshippe. Mindre tidkrevende enn egen import og varelager, men lavere avanse.
 
Topp