Kjapp og trygg hosting for Wordpress

123 hjemmeside - Tjen penger, som samarbeidspartner ...

Status
Stengt for ytterligere svar.

123hjemmeside

New Member
Hei,
Vi er nå på utkikk etter nye partnere i Norge for å få inn enda flere brukere (kunder) til 123hjemmeside. Har du tilgang (via en webside, epost, etc.) til en god brukergruppe i alderen 30-60 år, så vil vi gjerne høre fra deg og vise deg mulighetene i et samarbeid ...
 

123hjemmeside

New Member
Hvis du vil selge søppelnettsider, sign opp...

Søppelsider eller ej, fakta 1 er at det nå er over 45.000 betalende brukere av hjemmesidetjenesten i Skandinavia. Tjenesten selges som våre partneres tjeneste i samarbeid med 123hjemmeside. Fakta 2 er at det er over 300 forskjellige partnere, som spenner over partnere, som Nettavisen.no, Bonnier, Egmont, Spray.se, Jubii.dk, men også små nisjesider, som Dyrenett.no, Mittdyr.no, Norsk Kennel Klub osv.

Se selv hvordan andre partnere presenterer tjenesten:
Nettavisen.no - 123hjemmeside - Nettavisen nyheter
Dyrenett.no - Dyrenett.no - for alle som er glad i dyr! Kjæledyr, Hest, Hund, Katt, Fugl, Kanin, Gnager, Fisk
Spray.se - Hemsidor

At det velter inn med kunder, som gjerne vil betale for en 123hjemmeside hos en partner, kan man f.eks. se på partnerenes lister. Her et eksempel fra Norsk Kennel klub:
Liste

Poenget er at ALLE med en webside med litt trafikk, eller muligheter for en mailutsendelse, kan tjene penger på et samarbeid med oss!

Det viktigste av alt er at man kan sette seg selv utenfor målgruppen (TS) for vi, som er i dette forum, vil nok ikke selv vælge å lage en hjemmeside med 123hjemmeside. Våre kunder er mellom 30-60 år, de møter ingen vanskelige ord, som html, eller mb, de opplever en kjempe suksess ved og å ha laget sin helt egen hjemmeside UTEN hjelp.

Syntes du målgruppen høres kjent ut? ... så send meg en beskjed :)
 

picxx

Well-Known Member
Skaffet vel noen kunder til 123hjemmeside mens de låg inne hos euroads og man kunne direktelinke fra msn reporter, så jeg er nok bittelitt delaktig i den store fremgangen som har vært :D
Jeg synes også det er et suverent forretningskonsept dere har og er småirritert for at ikke jeg den gang kom på samme ideen.

Det sagt kunne jeg aldri tenke meg å selge noen et slikt produkt pr. i dag.
Det finnes i hauer og lader med gratisalternativer som er mye bedre enn 123hjemmeside.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Søppelsider eller ej, fakta 1 er at det nå er over 45.000 betalende brukere av hjemmesidetjenesten i Skandinavia.
"hittil kjøpt av over 2 millioner" - "mer enn 100.000 solgte" osv... også kjent som "alle andre gjør det, så du må også gjøre det"-argumentet. Et av de eldste og dårligste i markedsføring. Nesten like dårlig som "nytt fra USA", og "som sett på TV".
Tjenesten selges som våre partneres tjeneste i samarbeid med 123hjemmeside. Fakta 2 er at det er over 300 forskjellige partnere, som spenner over partnere, som Nettavisen.no, Bonnier, Egmont, Spray.se, Jubii.dk, men også små nisjesider, som Dyrenett.no, Mittdyr.no, Norsk Kennel Klub osv.
Wow, ja da må jeg melde meg inn med en gang.
Oi, se der ja, flere saker som grenser til ulovlig markedsføring, hørt om tekstreklameplakaten?
At det velter inn med kunder, som gjerne vil betale for en 123hjemmeside hos en partner, kan man f.eks. se på partnerenes lister. Her et eksempel fra Norsk Kennel klub:
Liste

Poenget er at ALLE med en webside med litt trafikk, eller muligheter for en mailutsendelse, kan tjene penger på et samarbeid med oss!
Hmmm... nei takk, jeg tror jeg heller vil beholde NHO, Innovasjon Norge, KSL Matmerk, Industrifinans og liknende i kundekretsen min.
Det viktigste av alt er at man kan sette seg selv utenfor målgruppen (TS) for vi, som er i dette forum, vil nok ikke selv vælge å lage en hjemmeside med 123hjemmeside. Våre kunder er mellom 30-60 år, de møter ingen vanskelige ord, som html, eller mb, de opplever en kjempe suksess ved og å ha laget sin helt egen hjemmeside UTEN hjelp.

Syntes du målgruppen høres kjent ut? ... så send meg en beskjed :)

Målgruppen høres kjent ut ja, det er de som jeg ordner alt for.
 

123hjemmeside

New Member
Skaffet vel noen kunder til 123hjemmeside mens de låg inne hos euroads og man kunne direktelinke fra msn reporter, så jeg er nok bittelitt delaktig i den store fremgangen som har vært :D
Jeg synes også det er et suverent forretningskonsept dere har og er småirritert for at ikke jeg den gang kom på samme ideen.

Det sagt kunne jeg aldri tenke meg å selge noen et slikt produkt pr. i dag.
Det finnes i hauer og lader med gratisalternativer som er mye bedre enn 123hjemmeside.

Takk for hjelpen med vår fremgang :)
Det er også helt fair at du ikke vil selge vårt produkt i dag, jeg formoder at det er fordi du har fokus på en litt annen målgruppe i dag? Det er fortsatt mange, som gjerne vil ha en billig og reklamefri hjemmeside og som ikke krever at de skal bruke tid på å sette seg inn i selv enkel programmering.
 

123hjemmeside

New Member
"hittil kjøpt av over 2 millioner" - "mer enn 100.000 solgte" osv... også kjent som "alle andre gjør det, så du må også gjøre det"-argumentet. Et av de eldste og dårligste i markedsføring. Nesten like dårlig som "nytt fra USA", og "som sett på TV".

Wow, ja da må jeg melde meg inn med en gang.

Oi, se der ja, flere saker som grenser til ulovlig markedsføring, hørt om tekstreklameplakaten?



Hmmm... nei takk, jeg tror jeg heller vil beholde NHO, Innovasjon Norge, KSL Matmerk, Industrifinans og liknende i kundekretsen min.


Målgruppen høres kjent ut ja, det er de som jeg ordner alt for.

Fair nok :) Jeg kan godt se at det nok ikke er et grundlag for samarbeid, når du er i bransjen for å lage hjemmesider.

Med hensyn til våre tall, så syntes jeg bare jeg vil nevne at regnskapene er offentlig tilgjengelige (Danmark). Hvis du søker litt kan du også se at de danske medier har fanget interessen for disse tall og kanskje kommer du også over noe med Gazellevirksomheter i 2010, eller search marketingprisen fra DIA (Danish Internet Award) 2011....

Forretningsmodellen holder i alle 9 land og er god til målgruppen 30-60 år!
 

hansson

Langveisfarende
Penger er en ting. Kvalitet, og filosofien med å levere kvalitet i alle ledd er en annen.

Kvalitet vil overleve. Dere lever på en utdøende art, late adapters. Derfor har ikke konseptet noen fremtid, rekrutteringen er nødt til å synke. Men det er ikke for seint å gjøre radikale endringer og tilby noe med høyere kvalitet. Næringsdrivende som leverer dårlig kvalitet har jeg bare rett og slett ikke sansen for, beklager.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@123hjemmeside: jeg tror ikke du skjønner helt. Jeg sier ikke at tallene dine er feil, de stemmer helt sikkert. Jeg sier bare at det at mange andre gjør noe i seg selv ikke er noe salgsargument. Mange bruker heroin også, og det selger visstnok som hakka møkk i de rette målgruppene, men det gjør ikke saken noe bedre for det. Pizza Grandiosa og Fjordlands selger også som bare det, men det er få som med hånda på hjertet kan si at de syns dette er skikkelige kvalitetsprodukter, det er masseprodusert og billig søppel.

Search Marketingprisen fra DIA vil jo bare si at dere har vært flinke til å markedsføre dere, igjen ikke at produktet er bra. Gazellevirksomhet vil (gjetter jeg - jeg gidder ikke å sjekke nå) vel si at dere har økt størrelse/omsetning/eller noe liknende raskt. Igjen - sikkert en grei forretningsmodell (ihvertfall på kort sikt) - men det betyr fremdeles ikke at produktet deres er bra. Og når produktet er så dårlig, så tror jeg ikke det vil bli langvarig suksess.

"Målgruppen 30-60 år" ... jeg tror faktisk du ville ha fått stryk i et grunnkurs i markedsføring hvis du definerte en målgruppe så løst. Jeg er trygt innenfor den såkalte målgruppa deres selv, og jeg finnes ikke interessert. Det samme gjelder f.ex. Tonny og veldig mange andre jeg kjenner - også folk som IKKE jobber med å lage nettsider, de har derimot mer vett når det kommer til kvalitet enn de som er i den reelle målgruppa deres.
 
Sist redigert:

Speca

Medlem
Det er fortsatt mange, som gjerne vil ha en billig og reklamefri hjemmeside og som ikke krever at de skal bruke tid på å sette seg inn i selv enkel programmering.

Da finnes det mange gode CMS'er som man til og med kan lage gratis. xxxxxx.wordpress.com, blogger, etc er langt bedre enn 123hjemmeside, og det er gratis. Ønsker man ett domene, så er det ikke så vanskelig det heller.

Og med all respekt å melde. Interessen for dårlige websider var langt større i 2001 enn i 2011. At dere finner en nisje i det betviler jeg ikke, men 45000 kunder i 9 land er vel strengt tatt ikke mer enn en smal nisje. Som hansson sier, det er nok late adopters vi snakker om. Dog, det vil helt sikkert eksistere folk i denne kategorien i all fremtid så lenge dere utvikler deres eget konsept videre. Men slik dere fremstår i dag, så har jeg selv fått minst 15 stykker til å gå fra 123 til xxxxxx.wordpress.com. Men hvis dere utvikler det til en bedre cms som ser ut som 2011 fremfor 2001, så kan vi kanskje snakkes.

Jeg håper også at du har skissert en langt bedre nisje enn hva du viser her med 30-60 år. Om jeg i utgangspunktet hadde vært interessert, så hadde en slik kommentar drept all interesse jeg måtte ha på forhånd. Ingen seriøs bedrift kan skilte med så begredelig segmentering. Det kan knapt nok være en del av en visjon.
 

chano

Banned
Kanskje litt OT men det får så være.
Jeg kan ikke annet enn å taste en liten kommentar til det som beskrives i denne tråden. Her slenges det ut kommentarer om hvor dårlig 123hjemmesider er og det henvises til 2001, 2011 modeller, søppelsider og det fremsettes forslag om WP osv.
Jeg har sett meg litt rundt om her på WF og på de sidene som forumbrukerne har utviklet, og som "markedsføres" som suverene alternativ, oppsett, innhold, det beste mm.
Er jeg imponert av disse sidene ? NEI ! ikke i det hele tatt. Det er jo helt ok at man synes det man selv lager og presenterer er flott og fint og alt det der, men selv om man driver med webutvikling, design og alt som hører til så er det ikke sikkert resultatet blir så bra likevel. (De er ikke alle som kan male som Nerdrun, selv om de tror det selv). Poenget er at dersom brukerne er fornøyd da er alt ok, og det vil alltid være slik (uansett tema) at smaken er som baken, den er delt i to.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp