Kjapp og trygg hosting for Wordpress

123ticket.com - Ta betaling for innhold på siden din via SMS

Anders

Medlem
Har du bilder, artikler, ebøker, programmer filmer eller annet som du ønsker å ta betaling for å vise til dine kunder?

Med denne tjenesten (affiliate) har du muligheten til å ta betaling for innholdet ditt enkelt via SMS. På denne måten kan du da mikrobetaling for innholdet ditt. Du velger selv om du skal ta betaling per tilgang (f.eks. laste ned en ebok) eller så kan du ta betaling for tid, f.eks. 1 times tilgang til nettsiden din.

Jeg har testet tjenesten over lengre tid og kan ikke si meg annet enn veldig fornøyd. Utbetaling skjer når du har opparbeidet deg 100 $, på samme måte som adSense. Midlene ble i mitt tilfelle overført direkte til norsk bankkkonto.

Det er meget lett å implementere koden, og kan enkelt inkluderes i joomla, drupal og wordpress.
 
Sist redigert av en moderator:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Har du mulighet for å dele et av nettstedene du har brukt 123Ticket.com på. Det hadde vært greit og kunne fått sett en liten demo på det her.

Om nei, hvordan funker dette her? Er det slik brukeren må styre innom 123ticket.com sine nettsider for og ta betaling, eller vil hele betalingsløsningen komme på nettstedet som tar betalt for sitt innhold?

Prisene var litt stive. Dersom sms koster 30NOK for sluttbruker, sitter vi som webmaster igjen med 9.54NOK på denne. Dette var jo meget lite i forhold til hva konkurrentene gir. Får du som affiliate betalt for hver enkelt sms de du verver sender ut? Tenkte at det muligens kan være noe slikt som gjør at webmaster sitter igjen med lite og ingenting. :)
 

Anders

Medlem
Hei Atle,

Har lagd en liten demo her: Demo på mikrobetaling
Jeg har noen free tickets for testing: 46747404 (kan brukes 10 ganger)

Du sier at det er lite i forhold til hva konkurrentene gir, da vil jeg gjerne vite om disse konkurrentene som tilbyr samme tjeneste. Denne tjenesten vil fungere mot utallige antall land og ikke bare i Norge, samtidig som at det kan settes opp på få minutter.

Håper at alle som har lyst til å registrere seg gjør det gjennom min affiliate-link så gjør jeg det samme med deg neste gang jeg skal registrere meg et sted som gir det samme tilbake. Her er lenken for registrering. (affiliate). Det vil gi ingen forskjell for deg om du registrerer via meg eller direkte...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Oia, det er slik det blir seendes ut ja. Flott demo, takk for den. :)

Konkurrentene slik jeg ser det er vel mer eller mindre alle smsgatewayer som tilbyr premium-sms, som f.eks Sendega.com. Med en sluttbrukerpris på 30NOK til Norge vil webmaster sitte igjen med 16.36NOK (54%) hos Sendega, fremfor 9.54NOK (32%) som man da sitter igjen med hos 123ticket. Steike, er ikke kalkulatoren min god i matematikk eller? :D

Jeg ser at 123ticket helt sikkert kan være veldig nyttig for brukere som ikke kan lage sitt eget opplegg med f.eks Sendega sitt system. Sikkert veldig greit, selv om min personlige mening er at det vil være verdt prisen det koster å få utviklet et eget system i det lange løp fremfor å faktisk få så lite igjen for sms som blir sendt ut som 123ticket gir.

Ops, den linken jeg laget til der oppe var planen og redigere til din affiliatelink. En liten feil fra min side på den redigeringa der, men jeg tror nok så absolutt at de fleste (oppegående) mennesker vil bruke din link dersom hele greien høres intressant ut.

Nå spør jeg bare rett ut her, fordi det må være en grunn til at de gir så lite igjen for disse meldingene. Tjener vi som affiliate hos Smsticket penger for hver sms de vi verver sender ut?
 

picxx

Well-Known Member
Tror egentlig utbetalingene fra 123ticket er konkurransedyktige mot konkurrentene i markedet.
Pricing and Fees | Allopass.com - $1.68 av 30.-NOK
Mobile Payment Payouts -
Netcom 24.19 NOK --> 11.97 NOK
Tele2 24.19 NOK --> 12.60 NOK
Telenor 24.19 NOK --> 11.47 NOK

Ikke de helt store forskjellene.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tja, jeg vet nå hvertfall at en utbetaling på 32% på en premium-sms er langt lavere enn det man kan forvente når man sender dem ut. Ta et søk etter sms gateway i Google, og sjekk deretter hvor mye du som webmaster sitter igjen med etter en slik sms er sendt hos de forkjellige tilbyderne av produktet. Normalt er minst 50% og slik har det vært veldig lenge.

Forsåvidt også i eksemplene til picxx, hvor det kommer frem at en sms til Tele2 som koster 24.19 for sluttbruker vil gi 12.60 til webmaster - viser at 32% hos 123ticket er lite. Det er jo tross alt 50% dersom sms blir sendt til en Tele2-kunde i det eksempelet. Jeg selv vil nå påstå at 50% dersom mange sms sendes blir en god del mer penger enn 32%.

At 123ticket kanskje er litt dyrere kan jo også være fordi produktet er ferdig og klart, og brukeren trenger nesten ikke gjøre noe for å implementere løsningen på nettstedet. Ikke vet jeg hvorfor de prisene er slik som de er, men om det er slik at man faktisk får betalt gjennom affiliateprogrammet for hver eneste sms de vi verver sender ut, da syns jeg ikke noe om tjenesten, rett og slett fordi tjenesten blir unormalt dyr for brukerne. Om det er slik, da ville jeg nesten fått en følelse av at jeg lurer brukeren jeg verver, fordi jeg hadde visst at brukeren kunne fått en bedre avtale et annet sted.
 

picxx

Well-Known Member
At 123ticket kanskje er litt dyrere kan jo også være fordi produktet er ferdig og klart, og brukeren trenger nesten ikke gjøre noe for å implementere løsningen på nettstedet.

Det er det hos paymentpin også.
Kan se en demo her Mobile Payment Demo and Trial | PaymentPin

BTW, prisen på 24.19 er uten moms/skatt/avgift, så prisen til sluttbruker blir likevel 30.-
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Stemmer det at et foretak som ikke er registrert i mvaregistrene skal kreve mva fra kunden da? Jeg tenkte at prisen på 24 bare var en eller annen form for eksempler med €3 jeg med en kurs på 8,etellerannet. Kunden betaler jo tross alt ikke til meg, men til f.eks Paymentpin.com. Deretter er det jo Paymentpin.com som betaler pengene til meg...

En annen årsak til at jeg ikke helt var med på den der var også litt fordi at jeg ikke får 24.19NOK + mva til å bli 30NOK. Hvilken avgifter skulle det være?

Er jeg helt på jordet nå? Om du faktisk har rett på den der picxx, da betyr jo det at det vil være et enormt potensiale i og kjøre opp en konkurrent på slike tjenester, til og med ved bruk av en sms gateway som f.eks den som de tilbyr på Sendega.com.
 

picxx

Well-Known Member
En annen årsak til at jeg ikke helt var med på den der var også litt fordi at jeg ikke får 24.19NOK + mva til å bli 30NOK. Hvilken avgifter skulle det være?

Vet ikke, men så på alle de jeg fant frem til i går (var vel en 4-5 stk) opererte med ganske høy "skatt/avgift" på beløpet til sluttbruker før de igjen delte beløpet opp mellom seg og "affiliate". Om dette går til evt. gateway, teletilbyder eller hva pokker, det vet ikke jeg :)
 

TKL

New Member
Har en idé jeg planlegger, og en tjeneste som 123ticket eller Paymentpin hadde vært perfekt (ta betalt for tilgang). Men hvilket av disse er best å bruke? Da siden vil være på engelsk er det en stor fordel at 123ticket fungerer for alle land, men er utbetalingsforskjellen så stor for alle land at det vil være merkbart? Liker også at 123ticket tilbyr betaling via telefonsamtale og kredittkort.
 
Topp