Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no/Nettkatalogen.no/Advista AS - et irritasjonsmoment - 180.no

pleb

Medlem
Negativt salg, dvs at du får faktura for noe du ikke har bestilt, er ulovlig, og det betyr at:

- du kan anmelde dem
- kreve erstatning for tapt arbeidstid iforb med å få ryddet opp i rotet

Det er litt styr, jeg ser det. Men det å sette hardt mot hardt, altså kreve dem for penger, er det eneste slike folk forstår. Du får tenke at du gjør oss andre en god tjeneste eller noe.


Jeg tror faktisk jeg kommer til å gjøre det dersom de nå er frekke nok til å sende meg faktura på noe jeg ikke har sagt ja til.

Kan man btw operere med hvilkesomhelst timepriser i slike sammenhenger? Eller må det være en viss realisme til utdanning, type arbeid m.m. ?

Skjønner jo at jeg ikke kan fakturere med 1000,-++ i timepris, men rundt 500 kanskje?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tror faktisk jeg kommer til å gjøre det dersom de nå er frekke nok til å sende meg faktura på noe jeg ikke har sagt ja til.

Kan man btw operere med hvilkesomhelst timepriser i slike sammenhenger? Eller må det være en viss realisme til utdanning, type arbeid m.m. ?

Skjønner jo at jeg ikke kan fakturere med 1000,-++ i timepris, men rundt 500 kanskje?

Du må fakturere i forhold til det tapet du har hatt. Så tar du 500 kr timen og bruker en time på dette kan du kreve erstatning for 500 kr. Tar du 10.000 kan du kreve erstatning for 10.000, osv.

Det sentrale er at tapet er realistisk, etterprøvbart og innenfor rimelighetens grenser.
 

Lasse

Medlem
Min erfaring med 180.no

Jeg var dum og takket ja for over et år siden og betalte for et tilbud på et par tusen..
Fikk regning 6 mnd senere på ca 5000 :O
Ble litt forvirret og ba 180 om utsettelse på denne. Fikk til oktober 2010. Betalte ikke, og fikk brev fra Lindorff..

Jeg leste en del på nettet om all denne svindelen fra 180, så tenke å prøve med. Sendte mail og brev til Lindorff om at jeg mistenkte ulovlige salgsmetoder og at jeg avviser kravet.

Lindorff svarte med salgsdokumenter og at saken opptrettholdes hos Lindorff.. MEN da jeg sendte mail og brev til 180.no med at jeg nekter å betale, truet med anmeldelse og klage til forbukerombudet, ja DA fikk jeg mail fra Lindorff om at saken avsluttes samt beklagelse på det intrufne.

Altså, selv om du takker ja osv. er det ikke nok informasjon om at dette er en abonnementstjeneste som automatisk fornyes. Selv om du takker ja bruker de ulovlige salgsmetoder.. Så ikke gi opp!!
 

pleb

Medlem
Basert på alle disse "Jeg var dum og sa ja til en aggressiv selger"-postene jeg finner rundt når jeg søker etter disse firmaene, så tror jeg Nettkatalogen.no tjener godt.

For øvrig; et tips til dere som skal unngå å få oppringninger i fremtiden; fjern nummeret deres fra Brønnøysundregistreret. Såvidt jeg vet ringer de ikke til random folk, men utelukkende bedrifter - og et sted må de finne kontaktinfo.

Selv reserverte jeg meg mot disse ved å ikke legge igjen nummeret mitt når jeg registrerte firmaet, men de var frekke nok til å søke meg opp og ringe meg på privat mobil. Ga klar beskjed om at dette ikke var noen særlig god måte å drive på, og at jeg bevisst hadde valgt å unnlate tlf.-nr.

Men jeg kjenner en som har tlf.-nr sitt i brreg, og sliter med tlfselgere daglig... den hverdagen har ikke jeg :)
 
Disse svindlerene lurte meg og. De fortsatte etter endt samarbeid å sende regninger og inkasso. Makan til møkkaselskap skal man lete lenge etter. Jeg måtte true med å gå til sak før de ga seg.
 

picxx

Well-Known Member
Blir nesten litt som disse tidlige musikklubbene.
Man måtte vel omtrent møte opp personlig og true dem med bank før man fikk meldt seg av faenskapet. Men det var jo B2C salg da.
 

Stargate

Medlem
Bortkastet å bruke penger på Nettkatalogen

Jeg var så dum å si ja for 1,5 år siden, men sendte "oppsigelse" til dem for 1 mnd side. Har enda ikke fått svar fra dem på dette...

Ett av deres salgsargumenter er at du bl.a. får en link som gir uttelling hos Google. Bare tull. Jeg har enda ikke sett at Google har oppdaget at nettstedet mitt er listet hos Nettkatalogen. Jeg har heller ikke fått noen besøk på mine nettsteder pga at jeg er listet i katalogen deres.
 

Carsten

New Member
Hei,

Har gjennom de siste årene en del erfaring med dette "problemet". I de fleste tilfeller er de kun ute etter salg - strategien er at man skal sjekke om opplysningene er korrekte, for så å gå over til salgssamtalen. Det har aldri vært noen av disse selskapene som har gjort en grundig analyse av mine behov, kost-nytte vurdering eller noen form for "risk sharing". Dette er enkle selgere som kun er ute etter raske salg.

Hvis du mot formodning skulle gå inn i avtale. Skriv aldri under en løpende avtale med noe selskap - få alltid inn en klausul om maks 12 måneder avtaleperiode, slik at du ha en exit mulighet. Hvis de fakturerer noe du mener de ikke har krav på, tvist saken øyeblikkelig. Inkassoselskapet ikke kan gjøre noe med deg - neste steg vil være forliksrådet.

Instant Norge AS
 
Sist redigert av en moderator:

SmTrading

Medlem
er som regel best å ikke fable om alt mulig tull, ring og fortell "kunden" hva ståa er og hva du vil frem til ! kort og enkelt, det er det mange som setter pris på!

Og vær hyggelig og forståelsesfull !!! A&O
 
Topp