Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no

Dag Frogner

Supermedlem
Flyttefirma er en av bransjene som det er sikrest at man slår opp i en katalog for å finne.

Med den påstanden antar jeg at du har litt tall å begrunne utsagnet ditt med? Siden du regner med at andre har det tenker jeg på.

En katalog KAN være lønnsomt, men etter min mening er en oppføring her verdt null og niks om man ikke vet litt om hvor mange som søker etter bransjen man opererer i.

Men, jeg regner med du har et godt tallgrunnlag for å komme med et slikt utspill!?!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Med den påstanden antar jeg at du har litt tall å begrunne utsagnet ditt med? Siden du regner med at andre har det tenker jeg på.

En katalog KAN være lønnsomt, men etter min mening er en oppføring her verdt null og niks om man ikke vet litt om hvor mange som søker etter bransjen man opererer i.

Betviler du min opplysning eller er du bare ute etter å kverulere? Det er velkjent blant alle som har bakgrunn i katalogbransjen hvilke bransjer som er mest aktuelle.

Alle håndverksbransjer er meget mye brukt i kataloger. Jeg sitter ikke på tall her og nå, men baserer mine uttalelser på tall jeg kjenner fra bransjen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Betviler du min opplysning eller er du bare ute etter å kverulere?

Jeg betviler.

Men du er jo en artig skrue da, når du mener at vi andre prøver å "hjelpe mannen rett inn i konkurs????" når vi kommer med en påstand uten å kunne begrunne med tall, når du selv ikke har et eneste tall å vise til.

Og selvom flyttebyråbransjen er aktuell i katalog-verdenen, så kan du vel være enig i at det er en fordel å få vite litt om hvor mange som søker etter dette hos denne spesifikke katalogen før man betaler opp mot 6000,- eks mva for et halvår?

Eller har du så stålkontroll på 180.no og deres tall at du mener dette er vel verdt pengene?
 
Sist redigert:
Å ikke kjøpe over telefon synes jeg blir noe spesielt å komme med som anbefaling. Jeg ville eksempelvis aldri i livet reist fra Oslo til Ålesund for å selge en annonse til kr.3-5.000,-. Det sier seg vel selv hvis man har litt forståelse for tall!?!

Alle som selger annonser har ikke nødvendigvis store marginer, og si at minst 50% er vanlig synes jeg rett og slett blir litt for dumt.
Men, jeg regner med du har et godt tallgrunnlag for å komme med et slikt utspill!?!

har jobbet for et datterselskap av eniro og flere jeg kjenner har jobbet for eniro. annonser som jeg skulle selge for 26.000 kunne jeg selge for ned til 10.000 "som et godt tilbud". og gulesider sine priser kan man få ned MYE.

og nei jeg ville ikke kjøpt noe over telefon som jeg ikke hadde sjekket opp først og som jeg ønsker å bestille selv. og nei selvfølgelig ville jeg aldri dratt til oslo for å kjøpe en liten annonse, men om en telefonselger ringer å sier at dette tilbudet gjelder kun i dag. så kan det være smart å sjekke det opp. må bare legge til dette: en av grunnene til at vi av og til sier at tilbudet går ut i dag er ikke fordi det er noe feil med prisen, eller produktet. så misforstå meg rett, ofte er det fordi vedkommende som man ringer glemmer hele samtalen tre sekunder etterpå. så om selgere kan virke litt pushende så kan det være grunnen. nå prøver jeg ikke å gjøre livet vanskelig for telefonselgere.

og skal innrømme at jeg er litt innhabil når det kommer til å annonsere hos eniro.

om du har snakket med en av selgere spurte de deg sikkert om dette:
"hvor mange salg skal til for at du tjener inn en annonse?"
1 salg?
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg betviler.

Men du er jo en artig skrue da, når du mener at vi andre prøver å "hjelpe mannen rett inn i konkurs????" når vi kommer med en påstand uten å kunne begrunne med tall, når du selv ikke har et eneste tall å vise til.

Og selvom flyttebyråbransjen er aktuell i katalog-verdenen, så kan du vel være enig i at det er en fordel å få vite litt om hvor mange som søker etter dette hos denne spesifikke katalogen før man betaler opp mot 6000,- eks mva for et halvår?

Eller har du så stålkontroll på 180.no og deres tall at du mener dette er vel verdt pengene?

Hold deg til saken og ikke gå på meg som person er du snill. At du betviler dette er vel mer ditt problem med å se nyanser på saken enn hva fakta i saken er.

Min påstand er basert på tall, og da med bakgrunn fra bransjen. Og, jeg er sikker på at selger vil legge frem tall til deg om du spør.

Jeg har IKKE stålkontroll på 180.no sine tall - det regner jeg med de har selv.

har jobbet for et datterselskap av eniro og flere jeg kjenner har jobbet for eniro. annonser som jeg skulle selge for 26.000 kunne jeg selge for ned til 10.000 "som et godt tilbud". og gulesider sine priser kan man få ned MYE.

At man kan få priser ned i det betyr ikke at det er normalt å få minst 50%.

At man har mange typer teknikker for å få kunden til å bite på er vel ikke nytt. At man spør hvor mye som skal til, og er det ett salg så er vel det en fair sak!?!

Nå skal det også legges til at de virkelig gode selgerne selger produktet før de selger prisen. Da slipper man ofte de store prisdiskusjonene.

At katalogbransjen florerer av dårlige selgere er ikke synonymt med at produktet er dårlig.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Merker jeg er ufattelig lei av "person vs sak" gnålingen her inne. Det er DU som kommer med en påstand så da er det DEG jeg må forholde meg til. Om det er et problem for deg er det vel bare å la vær å diskutere?? Du tåler jo tydeligvis ikke at noen er kristiske til dine påstander.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Merker jeg er ufattelig lei av "person vs sak" gnålingen her inne. Det er DU som kommer med en påstand så da er det DEG jeg må forholde meg til. Om det er et problem for deg er det vel bare å la vær å diskutere?? Du tåler jo tydeligvis ikke at noen er kristiske til dine påstander.

Jeg tåler absolutt at folk er kritiske til mine påstander, men jeg synes det blir for dumt nå man skal gå løs på min person og lage karakteristikker som "snål skrue" etc.

@Tonny: Jeg har ikke disse tilgjengelige her og nå. Men, dette er tall fra da jeg var i bransjen, og dette med hvilke bransjer som er mest aktuelle og brukes mest er vel ikke så vanskelig å tenke seg heller.

Hvis du virkelig vil lære mer om katalogbransjen så kontakter du dem direkte og får førstehåndsinformasjon.
 

hjelweb

New Member
Ironisk nok siden man er inne på temaet. På vei hjem fra jobb på trikken satt jeg meg bak en gjeng med 3 gutter som tydeligvis også var på vei hjem fra jobb hos 180.no.

Det var rart å sitte å høre deres skryt og hvordan de hadde lurt sine kunder. Han hadde hadde solgt en oppføring til en trafikkskole for over 15.000 kr.
Sendte mail til 180.no tidligere idag og spurte om det var mulig å få tall og hvorfor jeg hadde blitt opptringt så mye. De bør jo ha et system som fanger opp hvem og når man ringer til kundene.

Kort tid etter får jeg en telefon fra en som presenterte seg som ikke selger. Tall hadd han ikke men siden de hadde så mange kunder måtte de jo være seriøse og det var ikke uten grunn at de var blandt norges største.

180.no er og forblir for meg useriøst.

Syns det er mange gode svar her og som Misties sier er det sikkert noen kataloger som kan være verdt noe. Men å komme med en påstand du ikke har dekning for blir rart.
Det eneste jeg tror er verdt å betale for er GuleSider. Men de skal ha over 100.000 kr.
Personlig kjenner jeg INGEN som bruker 180.no for å finne noe eller noen.
Sjekker man opp på telefonterror.no så ser man også det nr. jeg ble oppringt fra som en gjenganger:)
 
Til msites, misforstå meg rett. Produktet vårt var ikke dårlig og vil heller ikke si at gulesider er det. det jeg mener er at man alltid kan få ned prisen drastisk. Og en god selger selger ikke på pris som du også har rett i. Men det var heller ikke poenget mitt, det vi snakket om i denne trådet var om en annonse er verdt noe. At gulesider skal ha 100.000 høres veldig mye ut. Hva får du for det?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Til msites, misforstå meg rett. Produktet vårt var ikke dårlig og vil heller ikke si at gulesider er det. det jeg mener er at man alltid kan få ned prisen drastisk. Og en god selger selger ikke på pris som du også har rett i. Men det var heller ikke poenget mitt, det vi snakket om i denne trådet var om en annonse er verdt noe. At gulesider skal ha 100.000 høres veldig mye ut. Hva får du for det?

At gulesider.no skal ha 100K og at TS oppfatter det slik at dette er det de selger, viser jo bare at han ikke er en profesjonell kjøper i praksis. Kun i teorien og jussen.

Dette er dessverre en av de største utfordringene når det kommer til kjøp og salg over telefonen, og spesielt for katalogbransjen vil jeg si.

gulesider.no har garantert andre løsninger til rimeligere priser, ellers ville nok katalogen vært ganske eksklusiv.
 

Grunder82

Medlem
180.no er et svindelfirma til de grader. Vi leverte inn oppsigelse etter en "prøveperiode", men måtte alikevel betale. De sendte dette til inkasso, ettersom vi nektet å betale. Resultat 18 000 NOK totalt bortkasta. Vi fikk 10 klikk som betyr 1800 kroner klikket. Aldri finn på å bruk penger på 180.no, det er totalt bortkasta penger. Bruk heller penger på Google Adwords og søkemotoroptimalisering.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
At gulesider.no skal ha 100K og at TS oppfatter det slik at dette er det de selger, viser jo bare at han ikke er en profesjonell kjøper i praksis. Kun i teorien og jussen.

Dette er dessverre en av de største utfordringene når det kommer til kjøp og salg over telefonen, og spesielt for katalogbransjen vil jeg si.

gulesider.no har garantert andre løsninger til rimeligere priser, ellers ville nok katalogen vært ganske eksklusiv.

De aller aller færreste som kjøper annonser til firmaet sitt, er PROFESJONELLE i den sammenhengen, selv om de kan være kjempeflinke til det firmaet faktisk driver med og firmaet generelt kan gå bra. Å kjøpe annonser er noe de fleste gjør relativt sjeldent, og at gulesider da ikke klarer å presentere produktet sitt på en ordentlig måte så de potensielle kjøperne forstår at de også har pakker som er mer passende for dem, er rett og slett dårlig av gulesider, IKKE av kjøperne.
 

Brukernavn

New Member
Katalog eller ikke katalog

Her var det mange forskjellig svar.

Katalogene ringer ofte.
Jeg kan tenke meg at det ligger mye irritasjon til grunne for svarene som er her.
Orket ikke å lese alle, men her har du mitt/mine svar

Ja! 180.no ringer ofte.
Telefonsalg kommer bestandig til å være, det er bare å vende seg til deg.

Du skrev "Men er det noen som har peilig på hva som er verdt å betale her, om det er noe i det hele tatt."

Her er mitt svar:

Vil katalog generere noe tilbake til deg?

Kanskje - kanskje ikke.

Først av alt må du finne ut hva du selv ønsker med å være på nettet.

1.Har du en eller to faste oppdragsgivere og er ikke på utkikk etter noen nye kunder i det hele tatt, da er det fint lite vits i bruke penger på markedsføring.

2.Dersom du tar imot nye kunder og ønsker å ivareta dine gamle kunder, er situasjonen annerledes.

Man kan diskutere dette temaet i hytt og pine.

Min mening er dersom du går under pkt.2.

- Finn ut hvilke kanaler dine potensielle kunder benytter.

Når det gjelder katalog finn ut hvor mange besøkende de har ukentlig.
Det kan du se her Rapport - Topplisten - TNS Gallup

Deretter bør du finne ut hvor mange som leter etter det du holder på med, eks. "flytting" "varetransport" "budbil" kombinert med stedsnavn. Eks. "flytting oslo"
Min erfaring med å ha jobbet i denne bransjen er at de som leter etter tjenester leter også relativt lokalt.
Skaff deg statistikk over søkealternativene dine. Selvsagt skriftlig.

Har du hjemmeside så skaff deg google analytics, statistikkene katalogene sender deg ved endt periode er ikke 100% pålitelige.

Tenk realistisk.
Du betaler for plasseringen din og de som leter, kontakter ofte de som ligger mest synlig.

Men det aktører i Norge generelt sett er elendige på, er å presentere seg godt ellers.

De som mest sannsynlig kommer til å kjøpe av deg, er de som klikker seg inn til din nettside (om du har en), dette er ditt ansikt på nett.
Her signaliserer du hvem du er og gir kunden et inntrykk. Et menneske bruker i snitt mellom 3 og 7 sekunder på å bedømme om de skal bruke penger og tid på deg. Det er trygghet de er ute etter, derfor er det viktig å se bra ut når du først beveger deg på nett.

Min erafaring er at 180.no og nettkatalogen kan gi deg noe tilbake dersom du kommer godt frem. Der koster det 1998,- eks.mva 1. halvår deretter 8000kr i året.
Her inne rullerer du dag for dag, hakk for hakk nedover listene. De har delt opp i vanlige og prioriterte søkeord. Det er de prioriterte som får deg frem.

Husk!
Ingen form for markedsføring har noen garanti for at du tjener penger på dette.

Etter at du har utført en jobb, vil jeg anbefale deg å høre med kunden, "hvordan kom du frem til meg?"



Lykke til!
 
Topp