Kjapp og trygg hosting for Wordpress

1881.no - lønner oppføring seg?

Bjrl

Medlem
Jeg ble ringt opp av en ganske så hyggelig - og faktisk ganske kunnskapsrik - jente fra 1881.no. Hun ville selge meg en pakke som kostet noen titalls tusen, og hun hevdet at tjenester som driver på tilsvarende måte som Bolignorge.no får flere tusen treff pr måned på annonsene sine, og fort konverterer til 1500 - 2000 besøkende til hjemmesidene hver måned.

Jeg er skeptik, noe jeg alltid er til slikt. Jeg syns det rett og slett er rart at det er såpass mange som finner på å først skrive "boligutleie" i søkefeltet, deretter klikker seg inn på "hele landet" og deretter klikker seg videre til hjemmesiden til det aktuelle firmaet.

Men kanskje jeg tar feil. Kanskje dette er en helt uoppdaget gullgruve for meg.

Er det noen her som har erfaring fra å bruke 1881.no til å markedsføre nettsidene sine og kan dele erfaringen med meg/oss, eller som har andre kvalifiserte oppfatninger om hvorvidt det er smart å satse på annonsering hos dem?

Mvh
Bjørn Jarle
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå er for det første ikke 1500-2000 brukere noe jeg ville betalt titusenvis av kroner for. Men om du ikke er sikker på tjenesten, kanskje du kan si til henne at du vil ha en trafikkgaranti hvor du får pengene tilbake om trafikken ikke lever opp til målet?
 

Bjrl

Medlem
De hadde en referanse, men ikke i samme bransje. Har tenkt å sjekke ut der, men om én er fornøyd trenger det ikke bety at de fleste er det.

Kenneth: 1500-2000 brukere var pr. måned, mens prisen varierte fra rundt 12000 til 35000 på årsbasis, avhengig av pakkeløsning.

En pris på 35.000 gjør at jeg mener jeg må ha rundt 25.000 besøkere som et minmum for at klikkprisen skal være grei nok.

Tipset om trafikkgaranti var bra, det kan jeg forsøke meg på.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Tester nå med 3 måneder med bannerannonse på 1881.no... Juni - August - September
Er selv spent på responsen, har ikke den store trua, men velger å prøve.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
En kortere testkampanje med garanti på trafikken vil jo være det beste. Da krever du selvfølgelig å slippe og betale om dem ikke leverer hva dem lover.
 

Fredrik

Medlem
Jeg har en test oppføring nå. De idiotiske tullingene har selvfølgelig klart å forveksle meg med et annet firma så logoen er en annen osv. MEN, det gir litt trafikk men ikke det helt store. Dersom "annonsen" ville vært riktig så ville sikkert besøkene vært større. Pakken jeg har koster et par tusen kroner. Ellers har jeg testet gulesider med samme oppføring forrige uke for ca samme pris. Da har jeg i tillegg en stor annonse i selve katalogen. Kjører også statistikk på hvor telefonsamtalene kommer fra. FOr mindel opplever jeg at vi får mange eldre kunder fra 35 og oppover og den gruppen er kanskje ikke helt vant med internett eller google. I min bransje (sikkerhet) tror jeg også mange søker etter slike bedrifter på feks gulesider / 1881 og så ringer første beste men kanskje ikke nødvendigvis går inn på nettsiden alltid. Så for min del trenger jeg bare en eneste kunde (som handler for et gjennomsnitt) så har investeringen lønt seg.

Jeg tror at for noen så er slike steder en helt genial markedsføring men for andre er det totalt døfødt.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Vil tro at du får bedre trafikk fra gulesider en 1881.... Når folk skal søke på et telefonnummer f.eks så skriver de det enkleste; altså "telefonkatalogen.no".
Om jeg sitter på en laptop (som alle gjør nå i disse dager) så gidder jeg ikke å gå opp i tallene for å skrive 1881.no :p
 

owis

Medlem
Vi brukte 1881 i 2 år. Hadde pakke til 20.000.. Dårlig med trafikk, veldig dårlig... sørget for å ha riktig/viktige søkeord.. Bruk pengene på noe annet.. Bruker du analytics kan du sjekke henvisninggsnettsider og høre med disse om en banner eller lignende..
 

scterje

New Member
Opplevelse med 1881

Jeg ble oppringt av en helt utrolig masete annonseselger fra 1881. Han ringte mange ganger i løpet av 2 dager og kunne fortelle hvor utrolig bra det ville være å ha profilering på 1881. Til slutt, en fredag ettermiddag lot jeg meg dessverre overtale til å returnere en bekreftelsesmail. Det var etter at de hadde redusert prisen fra ca. 30.000,- til ca. 9500,- for et år. I løpet av helgen tittet jeg en del på nettet for å finne andre erfaringer med 1881 og da skjønte jeg at jeg hadde blitt lurt. Jeg fant ingen referanser der det hadde vært gode resultater, bare dårlige. Det var også en del som ble sagt av selger under vår samtale som ikke var med i kontrakten. Dette lovte han å sende skriftelig på mail etterpå. Så fort avtale- aksepten var sendt var det ikke mer å høre fra selgeren. Selv om jeg sendte mail der jeg ba om det han hadde lovet fikk jeg ikke noe svar tilbake. Etter helgen fortet jeg meg på mandag morgen å sende en mail om at jeg ville kansellere avtalen. Jeg angret og hadde skjønt at jeg var blitt lurt. Det betyr at de hadde ikke hatt tid til å effektuere noe i denne tiden. Likevel fikk jeg bare tilbakemelding om at avtalen var bindende og ville bli fakturert. Jeg fikk faktura men klaget på den og viste til mitt ønske om å ikke bli profilert i 1881. Jeg mottok svar på at klagen var mottatt og ville bli behandlet. Jeg fikk ikke noe svar bare inkassovarsel.
Erfaringen er at de maser og lyver om effekter og hvor viktig det er at de kan samarbeide med akkurat din bedrift. Alt er oppspinn, de bryr seg ikke. Selgeren er kun opptatt av en ting og det er profitten han får etter et salg. 1881 er ikke enkle å ha med å gjøre.
Min beste anbefaling er å slenge på røret dersom dere blir oppringt av en 1881 selger. Spar de pengene og bruk dem på noe annet som gir bedre effekt og skaper mindre trøbbel.
 

spikre

peterhamre.no
Slenger alltid på røret når reklameselgere ringer...

Forøvrig håper jeg du ikke har betalt. Du har tydelig bestridet kravet, og som Tonny skriver har du lagt forutsetninger til grunn som ikke er oppfylt. Ikke bruk energi på dette. Spar på alt av fakturaer og eposter osv - i tilfellet de finner ut at de vil kjøre en sak på dette... Men du vinner helt sikkert.
 

domeneguru

Medlem
Slenger alltid på røret når reklameselgere ringer...

Forøvrig håper jeg du ikke har betalt. Du har tydelig bestridet kravet, og som Tonny skriver har du lagt forutsetninger til grunn som ikke er oppfylt. Ikke bruk energi på dette. Spar på alt av fakturaer og eposter osv - i tilfellet de finner ut at de vil kjøre en sak på dette... Men du vinner helt sikkert.

Hva gjør deg så sikker på det?

Han forteller selv at han har sendt en bekreftelsesmail tilbake, jeg går ut i fra at dette er en kontrakt med de vilkårene som dere er blitt eng om, som du har godtatt og returnert. Hvordan kan du bevise at han lovet deg å sende/gi deg flere goder som du mener å ikke ha fått.?
 
Topp