Kjapp og trygg hosting for Wordpress

#2013 - Lost connection to MySQL

the6tk

Medlem
#2013 - Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111..

Jeg lurer svært på hvordan denne feilen kan oppstå ? Jeg har aldri opplevd å få en slik feilmelding tidligere i phpMyAdmin.. Er det noe på min side som er feil eller hos de som leverer webhotellet? Får nå kun "ingen kontakt med database" hvis jeg prøver å komme inn på nettstedet.. Jeg har ikke gjort noen som helst endringer i kodene de siste 15 timene(feilen kom for ett par timer siden.. +/-).

Jeg har ved en tidligere anledning(for 2-3 uker siden) opplevd at jeg fikk følgende feilmelding: "#1040 - Too many connections".. Trafikken på nettstedet var som normalt, og jeg fant ingenting uvanlig i loggene.. nettsiden gikk veldig tregt i en periode, men etter 3-4 timer så gikk den over til å bli mer eller mindre normal igjen.. hadde på ett punkt hvor brukerene fikk opp feilmeldingen om at det var ingen kontakt med databasen.. Er dette begrensinger hos "host" eller er det en annen årsak til dette?
 

Nutz

Med lem
Du deler MySql-server med alle andre på samme boks (minimum), og kniver derfor om de siste ledige tilkoblinger.. Høyst sannsynlig er det en gjest på hotellet som misbruker bruken av resursjer med et råttent/buggy script som ikke lukker tilkoblingen..

Summen av tilkoblinger til databasen er større enn hva host har satt i "max_connections".

Klag til support.. Dette er ikke akseptabelt. De har enten overfyllt serverne sine med "kunder", eller så har de en gjest som de bør kaste ut, eller flytte til en annen server.
 

the6tk

Medlem
Vi gjorde de obs på det når vi fikk den første feilen #1040... Fikk beskjed at de ikke hadde sett noe unormalt i det hele tatt etc.. Vi har bestilt en dedikert server som vi skal ta i bruk, men jeg må knote litt med den først, å få installert alt som er nødvendig.. Det er uten tvil at en dedikert server vil gi oss mye mer muligheter og kontroll ved eventuelle feil..

Eneste som plager meg noe utrolig akkurat nå er at nettstedet er nede pga "#2013 - Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111".. Jeg har googlet feilmeldingen, og på diverse forum så står det noe om endring i config og / eller blant annet at det er behov for en reboot.. Men dette er jo ting som jeg ikke har mulighet til å gjøre noe med..

Utrolig kjedelig å vente til kunde support logger seg på i morgen tidlig før vi kan få opp nettstedet igjen..
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Ja, frustrende.. -MEN, kanskje du kan ha godt av litt søvn også? :)

Er ikke mange timene igjen til support er på plass vil jeg anta.

Selv om det står i "Hvorfor oss":
"Vi gir support på tlf, chat og epost
Når du trenger hjelp kan du velge om du vil kontakte oss på tlf, chat eller epost. Våre supportmedarbeidere befinner seg i Norge. Support er gratis." ,-så tipper jeg at du ikke har tilgang på et telefonnummer som er betjent 24/7..
 

the6tk

Medlem
Har nok ikke tilgang til ett slikt telefonnummer nei..

Support burde egentlig vært kveld og natt, for i min erfaring, det er da de fleste tilfellene hvor man har behov for support treffer..

Jeg får vell få meg noen timer med søvn. Burde kanskje endre døgnrytmen min om jeg ønsker å ha B i snitt når jeg er ferdig med IT studiet! :) Ha en god natt så lenge!
 

the6tk

Medlem
Høres ut som ett godt råd.... Ser ikke ut som de finner ut hva som er galt heller.. Fikk følgende beskjed for 35 min siden.. "Det vil avhenge av hva problemet er og den oversikten har jeg ikke i skrivende stund desverre men vi jobber med det og alle tjenester vil komme opp igjen med informasjon om årsak på driftsblogg så snart det er løst"..
 

the6tk

Medlem
Blir nok å sette opp en dedikert server... Litt dyrere og mer arbeid, men da har jeg i det minste større kontroll :)

Takk til alle som har svart her inne, setter pris på det!
 
Topp