Kjapp og trygg hosting for Wordpress

2x custom fields i wordpress

sKrud

Meget sliten student
Hei

har akkurat byttet host og trengte derfor å oppdatere de siste postene jeg hadde skrevet på en av sidene mine.. Jeg lastet derfor ned en slik export fil fra min tidligere wordpress instalasjon for deretter å importere den i den "nye".. Den nyeste tok dette rimelig greit å alt så ut til å fungere.. Helt til jeg titter på custom fields..

Siden jeg hadde ca. 95% av postene fra før, så trodde jeg at disse ville bli ignorert av WP, å derfor kun la inn de siste 5% som jeg manglet. Dette gjorde WP,meeeen... I tillegg til å legge inn de postene jeg maglet så ble også alle custom fields lagt inn en gang til.. Så nå fungerer ikke noen av rating systemene, ingen av view count eller noe annet som er i custom fields..

Hva gjør jeg? Sletter jeg alle poster og legger inn feeden på nytt? I så fall er dette trygt?

takk for alle svar..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg mener faktisk og huske fra en gang jeg oversatte WP til norsk, at denne importeren skriver over alle bloggposter dersom du importerer samme innhold flere ganger, men for all del. Det kan jo være jeg husker feil nå.

Istedenfor at du benytter deg av denne importeren, kan du jo heller ta en backup av databasen din, og slenge denne inn i den nye databasen. På denne måten vil jo alt bli 110% som det var før flytting, og alt du må huske på, er og oppdatere databaseinformasjonen i wp-config.php som ligger i roten på WP-installasjonen din. Dette har du vel allerede gjort regner jeg med.

Om du skulle velge denne løsningen, kan det være en god idé og slette alt som ligger i din nye database atm, slik at du er 110% sikker på at det ikke oppstår noe krøll.
 
Topp