Kjapp og trygg hosting for Wordpress

360 klikk. 5 øre tjent.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror nok det stemmer brukernavn. TD er ubrukelig for små publishere. Jeg klarte å dra noen kroner av dem når jeg hadde Juiced.no, men det var fortsatt lite. Derimot har jeg snakket med flere webmastere med større nettsider som klarer å få ganske bra med penger ut av dem.

En tommelregel er vel at har du lite trafikk kommer du ofte lengst med Adsense (eller veldig konsentrerte kampanjer).
Har du mye trafikk kan du komme langt med nettverk som Tradedoubler, for da tjener du ikke nok hos Adsense igjen.
 

Adrian

New Member
Det er litt feil at du må fokusere på volum. Sålenge du har en målrettet side, som du skreddersyr til annonsørene, kan du tjene store penger på lavt volum.
Hittil i år har eg 100 133,71 på 3 317 klikk hos tradedoubler, som utgjør 30 kroner per klikk. Men her er det snakk om helt skreddersydde sider.
Det blir jo selvfølgelig helt andre tall når du har en mer generell side.
Ta for eksempel glabladet. Det er ingen som leser glabladet og ser en annonse for tele2, for så å klikke på den og kjøpe seg ett mobil abo. Viss du skal tjene penger på TD må du virkelig jobbe med å finne annonser som passer til målgruppen på sidene dine.
 

Mats@TD

Medlem
Jeg tror nok det stemmer brukernavn. TD er ubrukelig for små publishere. Jeg klarte å dra noen kroner av dem når jeg hadde Juiced.no, men det var fortsatt lite. Derimot har jeg snakket med flere webmastere med større nettsider som klarer å få ganske bra med penger ut av dem.

De fleste av de som tjener mye penger hos TradeDoubler er små publishere med relativt lite trafikk. Publishere med mye trafikk benytter som regel ikke CPA-programmer, men er i vårt lukkede td Reach nettverk og får CPC og CPM-kamapnjer.

Jeg kan av åpenbare grunner ikke nevne hvor mye enkelt publishere tjener, men det er mange små publishere som tjener svært svært gode penger. Vi har f.eks. en publisher som har en 70-80 forskjellige nisjenettsteder som alle sammen har relativt lite trafikk hver (under tusen unike i måneden), men totalt utgjør dette rundt en 110 000 kroner i måneden utbetalt. Personen har jobbet hardt til å begynne med for å utvikle alle disse nisje-informasjonsstedene, men nå tjener han gode penger i alle kategorier på lite arbeid.

Det er som Adrian sier ingen vits å kjøre store bannere på en side som f.eks. Glabladet. Ingen kommer ditt for å lete etter mobilabo. og sjansene for konvertering er relativt lave vil nok jeg tro. Nisjesiter med god informasjon og tydelige nisjer er den typen små sider som gjør det best.

Eksempler på hva jeg mener med gode nisjesider (og som fungerer):

Billige Blekkpatroner
Her har affiliate skapt en side som rangerer svært bra på organisk søk og som inneholder nyttig informasjon og en merverdi for sine brukere.
Kjøp Billige Blekkpatroner til blekk skrivere.

Gaveguide
En virkelig glimrende nisjenettside som har fokus på det å finne gaver til din familie, venner, søster, bror osv. Samtlige gaver som blir foreslått kobles opp mot et affiliateprogram. Nettsiden ses på som en god tjeneste samtidig som alt egentlig bare er annonser.
Gaveguide.no ? Gaver, gavetips og gaveideer

Beste Kredittkort
En relativt enkel, men svært effektiv nettside som omhandler kredittkort, fordelene med kredittkort osv. Siden rangerer godt i både organiske søk og betalte søk. Har en høy quality score.
Beste kredittkort - finn det beste kredittkortet
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har du noen forslag til hva jeg kan ha på en nettside om Kroatia da Mats? Jeg har laget totalt 8 slike destinasjons-nisje nettsider nå som rankerer bra i søkemotorene, men foretrekker å ligge lavt med dem (dere vil forstå hvorfor senere, for de av dere som er nyskjerrig). Kroatia vet alle her at jeg driver uansett nå, så er vel ikke vits å holde den hemmelig.

Men uansett, jeg prøvde diverse reiseprogrammer dere har, men det ga nesten null konverteringer. Jeg rakk akkurat å få ferdig siden før Norwegian vinket farvel til TD og rakk å tjene noen kroner av dem. Etter Norwegian forsvant har alle de andre reiseprogrammene vært uburkelige for meg. Så hva anbefaler du? Sidene har jo lite trafikk, men er ganske målrettet. Av Adsense alene presser jeg fint 2500-3500 i måneden på lille Kroatia alene, så TD burde i det minste gjøre det bedre enn det for å få min oppmerksomhet.
 

Adrian

New Member
Men det som er viktig å huske på er at du må ha flere ben å stå på. Viss du bruker mye tid og krefter på en nisjeside, for så at annonsøren trekker seg fra tradedoubler, eller endrer vilkårene slik at du lenger ikke tjener penger, da er det veldig kjipt.
 

Sindre

Medlem
Ta for eksempel glabladet. Det er ingen som leser glabladet og ser en annonse for tele2, for så å klikke på den og kjøpe seg ett mobil abo. Viss du skal tjene penger på TD må du virkelig jobbe med å finne annonser som passer til målgruppen på sidene dine.

Det er vel bortimot ingen program på TD som virkelig passer perfekt for Glabladet. Det nærmeste blir bokbutikkene som Haugen Bok og Bokkilden. Men jeg har faktisk fått provisjon på rare ting som f.eks. Viasat og One.com også, så man skal aldri si "ingen", Adrian. ;)

Men at det blir så lønnsomt som de resultatene du kan vise til skal jeg ikke påstå. :D
 

Pejyuu

Medlem
Har dere prøvd TD spreadshirt?
Jeg har en banner på siden min, men jeg aner ikke hvordan det går. Og jeg vurderer å skifte ut til tekstlinker igjen, slik at siden min ser bedre ut...


Ellers har jeg tenkt til å bestille klær fra de selv, være vandrene reklame for mitt kommende prosjekt. :p
 
Topp