Kjapp og trygg hosting for Wordpress

3D secure problemer

Kassimaja

Geocacher
Vi sliter med at kundene våre ikke klarer å betale med kort og 3D secure. Vi kjører DIBS sin løsning. Forklaringene er mange.
- Jeg hadde ikke med meg brikken
- Fikk bare opp en blank nettside når jeg skulle taste inn 3D secure koden
- Det har funket før, men nå virket det bare ikke.

Jeg vil bort fra 3D secure, men har problemer med å få med en innløser som vil være med. Risikoen for økt svindel tar jeg gjerne på egen kappe bare jeg blir kvitt problemene.

Er det flere som har det samme problemet eller er det bare meg?
 

stela

Medlem
Vi har også opplevd problemer med 3D secure gjennom Payex sin løsning. Har aldri fått noen særlig god forklaring på hvorfor det skjer med noen brukere, men det ender med at trekket ikke blir fullstendig fullført og vi må inn manuelt på Payex sine sider og "complete" salget. Ganske irriterende, så nå har jeg gått over til en hosted løsning med Paypal som backup som ser ut til å fungere bra.

Steinar
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg tror jeg har funnet meg en innløser som kan gå med på en avtale uten 3D secure. Det gode er at jeg kan fortsette å bruke DIBS slik at det ikke blir en ny implementering.
 

Deezire

Medlem
"Problemet" her er vel at kunder har Verified By Visa-kort eller at din gateway støtter BankAxept. De fleste kort som har støtte for en av disse benytter seg også av dette, og kundene vil da bli tatt med til sin egen bank for å fullføre transaksjonen.

Akkurat her faller nok noen kunder vekk fordi de ikke skjønner hva pokker dette er, eller at de har 1) glemt Verified By Visa-passordet sitt eller 2) har BankID-brikken sin et annet sted.
 

Kassimaja

Geocacher
elavon ser ut til å i alle fall ha døren på gløtt for å slippe unna 3D secure. De har visst er risiko avdeling som kan se på saken, så får vi se hva som skjer.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Hei Ståle , fant du ut av dette ? Vi har også økende antall transaksjoner som ikke går igjenn pga bank ID, veldig irriterende..!
 

Kassimaja

Geocacher
Det endte opp med at Elavon skulle ha nærmere 50.000 for å gjøre unngå 3D secure. Dette for å dekke opp eventuelle tap som kunne skje.

Et goodt tips har jeg kanskje.Bruk Paypal, derslipper du hele tullet med 3D secure.
 
Topp