40 viktige elementer når man setter opp en Facebookside for et firma

picxx

Well-Known Member
<--- tilbake til 40 viktige elementer? --->
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
En liten ting jeg syns bør med:
13: Det bør ikke være en taktikk, men en (del av en større) strategi

Nja, forskjellen på taktikk og strategi er jo ganske stor, og endrer ting ganske dramatisk, så hvis folk ikke vet forskjellen vil det være desto viktigere å understreke det i forhold til dette temaet.

Nå er det en stund siden jeg leste Mintzberg og Porter, så definisjonene sitter litt løst her.
Men anbefaler du at bedrifter tenker gjennom sin posisjonering (eller Mintzberg's perspektiv, posisjon, plan - og hva var den siste nå) basert på muligheten som facebook er/var (skriver 'var' pga at det snart/nå er så mange på facebook at det nok ikke er noe nytt (og dermed opportunity) lenger men heller csf)? Tror at fb er en av flere spillere i 'social networks'-feltet, og med den bakgrunnen tror jeg at en facebook-side er mer en praktisk del av marketing (og branding): mer et verktøy enn prinsipper altså?
 

hohohoo

Medlem
Hvorfor skal noen bli medlem er et godt spørsmål, men det kan også være nyttig å spørre om:
16: Hvem skal være medlem?
Også kan det være greit å ha et mål:
17: En suksess, hvor mange medlemmer skal man ha før man er fornøyd?
 

Gaasehud

Medlem
18. Fortelle at gruppen vokser. Kanskje en feiring med premieutdeling e.l. ved runde medlemstall. F.eks.: "Vi feirer 1000 medlemmer og deler ut en rettskrivningsbok av Peter André Jensen".

19. Facebook-siden må se bra ut. Style siden med kult og beskrivende profilbilde i passende format, samt bruke fiffige bokser, bilder og det man kan finne på gjennom Facebook.

20. Ikke la hver oppdatering være en link, et bilde eller noe om salg. En "Vi i Rørlegger Rasmusen ønsker deg en god påske!" skader ikke.
 

Swordfish

Medlem
22. Ikke prøv å selge tjenestene eller ekspertisen firmaet tilbyr. Prøv heller å løse problemene som kundene vil ha løsningen på.
 

picxx

Well-Known Member
21. Sette seg inn i reglene slik at man ikke risikerer noe ved å arrangere konkurranser, tagge-konkurranser etc som egentlig ikke er lovlige.

23: forsoek aa komme over grensene, slik at man kan kjoere konkurranser uten frykt for at siden blir slettet.
 
Topp