Kjapp og trygg hosting for Wordpress

500 internal server error

knuttt

Medlem
Mitt problem er riktignok at nettsiden enda ikke er registrert. Dette er en nettside hvor besøkende kan registrere sin brukerkonto, så databasen vil øke signifikant etter lansering (forhåpentligvis).

Jeg fikk nemlig beskjed fra kundeservice hos one.com at feilmeldingen kan skyldes databasen. Jeg har som nevnt ingen registrerte brukere enda, så jeg lurer da på hva med databasen dette skyldes? Er det noe spesielt jeg må sjekke? Hva med databasen kan forårsake dette?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Alt avhenger av hva slags programvare du har installert. Det kan være så enkelt som at en fil har feil rettigheter satt til gudene vet hva. Dette med "ingen registrerte brukere" enda, har ingenting med saken å gjøre. Hva slags programvare har du installert?
 

thomasstr

Medlem
Jeg opplevde en slik melding i dag når jeg flyttet en wordpress-side fra utvikler-serveren min til kundens domene. Hovedsiden virket men alle andre sider gav en 500-feil.
Trikset var å slette .htaccess --> Logge inn og lage permalenker på nytt slik at en ny .htaccess blir opprettet. Så virket alt.

Det er slik Wordpress fungerer ihht. .htaccess. Den "flusher" først alle reglene, så lagrer dem igjen. Men om du opplever en 500-error så er det også stor sjanse for at brukeren selv står for denne feilen, mtp. at det kan være feil rettigheter i fil- og mappestrukturen.
 
Topp