Kjapp og trygg hosting for Wordpress

98,- å legge inn annonse

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tonny hadde nok ikke skutt meg om jeg hadde spurt ham om et kontonr, det tror jeg ikke altså, men det er jo slikt vi som er aktive på WF vet. En nykommer vet nødvendigvis ikke at det er Tonny som eier Webforumet, og vet nok heller ikke at han er en hyggelig kar (så vidt jeg vet.) :)

Ja, det er banker som nekter kundene sine debet-kort, og postbanken er den eneste jeg i dag vet om som gir det til alle sine kunder. Andre banker jeg vet om krever at økonomien er 110% på kundene før de får kort i hendene. (og det gjelder da også debet-kort.)
 

picxx

Well-Known Member
Om det blir storinnrykk av folk som ønsker å annonsere i kategorien er jeg sikker på at Tonny kommer til å utvikle et eget system omkring dette.
Inntil det skjer er det vel greit å forholde seg til *KISS*, noe jeg gir Tonny ti stjerner for å ha gjordt her.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, det er absolutt ikke noe galt i at Tonny ikke orker å utvikle noe store greier bare for den kategorien. Jeg kommenterte vel egentlig mest slik jeg gjorde her i tråden fordi jeg kan se for meg at det muligens vil kunne sørge for at WF (Tonny) mister noen potensielle tråder i kategorien det dreier seg om dersom PP er eneste alternativ for betaling.

At det gjerne kommer noe greier frem på en eller annen måte om at det er mulig å ta kontakt med Tonny om man ønsker en form for faktura er jo det veldig bra bare det.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kommenterte vel egentlig mest slik jeg gjorde her i tråden fordi jeg kan se for meg at det muligens vil kunne sørge for at WF (Tonny) mister noen potensielle tråder i kategorien det dreier seg om dersom PP er eneste alternativ for betaling.

Det er ikke snakk om å betale for å opprette en tråd.
Man skal betale om man ønsker å legge inn en annonse (som er en tråd uten svarmuligheter, muligens også sticky?), slik jeg skjønte det ihvertfall.
 
Det er ikke akkurat noe unikt for webforumet vi snakker om her. Får inntrykk av at de fleste nettbutikker nesten bare godtar kortbetaling.

Selv bruker jeg alltid faktura, fordi jeg er for lat til å sette opp en kortbetalingsløsning. Men faktura har slik jeg ser det to ulemper: for det første er faktura kredittbetaling, mens bruk av kort er kontantbetaling. Dersom noen kom til meg og forklarte "jeg har så dårlig økonomisk historie at banken nekter å gi meg tilgang til MINE EGNE penger", er det en typisk kunde jeg ville ha vært skeptisk til å gi kreditt til. For det andre: kredittkjøp er gjeld. Det betyr at dersom man har mange potensielle kjøpere under 18 år, kan man ikke sende faktura til dem. Ved å tillate fakturakjøp må man altså være mye mer forsiktig med hvem man selger til.

Jeg har ingenting imot fakturabetaling. Men så lenge det å velge bare kort som betalingsmetode er standarden og ikke avviket, ser jeg virkelig ingen problemer med det heller.
 

Tonny Kluften

Administrator
Joda picxx, det er 99 kr fpr å opprette en tråd. En tråd er jo det samme som en annonse her. Betalingen er der kun for at ikke useriøse jobbsøkere skal legge inn annonse. Det har vært mye klaging på at useriøse folk legger inn tråd der. Det er en liten kvalitetssikring det der med å ta betalt. Pengene blåser jeg en lang marsj i.
 

picxx

Well-Known Member
Joda picxx, det er 99 kr fpr å opprette en tråd. En tråd er jo det samme som en annonse her. Betalingen er der kun for at ikke useriøse jobbsøkere skal legge inn annonse. Det har vært mye klaging på at useriøse folk legger inn tråd der. Det er en liten kvalitetssikring det der med å ta betalt. Pengene blåser jeg en lang marsj i.

Da henger jeg ikke helt med i tankegangen din.

Det er jo for det meste i kategorien utlysning de fleste diskusjoner har tatt til grunnet useriøse utlysninger.
I tillegg er det jo et tak på min. 2000.- for hvert oppdrag der, og da er jo ikke 98.- akkurat det helt store å betale ekstra for å sette inn en annonse.
De som søker jobb _trenger_ jo faktisk penger... :confused:

Vel, det er uansett ikke min gomor'n :)
 

picxx

Well-Known Member
Vi har de som søker jobb som sier de kan lage et nettsted for 350 kroner. De er disse som trenger en siling.

Du har rett i det, men etter å ha tittet gjennom trådene her er det jo veldig få av de (likevel enig med deg at det er greit å sile litt, for å sette en standard).
Derimot er det faktisk en hel del som skal ha laget "en ny facebook" til 400.- i den andre kategorien.
Uff..glem den..er jo allerede blitt foretatt en siling der :)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hva med å lage egne fora for bedrifter og cowboyer ?

"Jobbsøk - Privatperson"
"Jobbsøk - Bedrift"

Da kan man jo velge hvem man vil bruke å skylle seg sjøl når man velger en cowboy :p
 
Synes at dette er et svært fint tiltak for siling av de useriøse, og kunne gjerne tenke meg å se noe tilsvarende gjort i forumet for salg av nettsider. Begynner å bli litt lei av de som har ti-femten nettsteder slengt sammen i Frontpage som de skal selge som nekter å oppgi statistikk, som krever 99 000 kroner for en nettside med PR 0, som mener at det er alt for mye strev å skulle legge ut en Analytics-kode på sidene sine, som på spørsmål om hvor trafikken kommer fra svarer at det har ingen betydning, og som selvsagt legger ut den samme annonsen på nytt noen måneder etter når de ikke har fått napp første gang ...
 

sKrud

Meget sliten student
Bankene nekter ikke brukeren debetkort, men nekter brukeren Visakort.. Dette skjer som regel av tregrunner:
- Du har betalingsanmerkning
- Du har ikke norsk pass
- Du har blitt umyndiggjort, å kan derfor ikke disponere egen økonomi.

Grunnen til at de over ikke kan få visa er på grunn at banken ikke kan la dem overtrekke kortet.

Så til neste punkt..For å få opprettet en Paypal konto er det en stor fordel å ha Visa kort.. Det å skulle laste opp PP kontoen er svært tidkrevende mot det å bare velge kort som beløpet skal trekkes fra...

Å ja, det finnes en rekke betalings alternativer til Paypal, men de alllerfleste av dem er bygget på at du som bruker har Visa eller tilsvarende kort.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
sKrud skrev:
Bankene nekter ikke brukeren debetkort, men nekter brukeren Visakort..
Bruker du 2 punktum i denne setninga fordi du er usikker? Informasjonen stemmer nemlig ikke. I dag får du ikke debetkort heller dersom du har betalingsanmerkninger. Uten at jeg skal gå for mye i detaljer, så kan jeg vel kategorisere meg selv som ganske erfaren på hva en nordmann med en ødelagt økonomi ikke får fra bankene, desverre. Det er mulig postbanken gir debetkort, de er jeg usikker på, men andre banker gjør det hvertfall ikke.

På en måte er jeg sjokkert over hvordan kongeriket Norge håndterer sine egne når det gjelder dårlig økonomi, men på en annen side kan jeg også forstå det. Allikevel syns jeg jo at noen burde forstå at noe må gjøres med tanke på antall selvmord per år grunnet nettopp økonomiproblemer. Det antallet mener jeg personlig burde vært 0.
 
Topp