Kjapp og trygg hosting for Wordpress

A3 Plakater og Porto

xpd

Medlem
Heisann. Skal sende ut mellom 100 og 500 laminerte A3 plakater så tenkte jeg skulle høre her etter billige tips. Har ikke vært i kontakt med posten enda, men kanskje noen her kan fylle inn noe om hvordan dette vanligvis foregår. Når det gjelder trykk ligger det på rundt 4-6kr stk hos kopisentre, og det er vel for lavt volum til at trykkeri lønner seg.

  • Trykk / Kopi
  • Konvolutter
  • Porto
 

Laser

Medlem
Det billigste er selvsagt å gjøre alt selv. Print hjemme eller på jobb, og kjøp lamineringsplast hos Binders og låne en maskin av en venn. Siden det lamineres stilles det mindre krav til papirkvaliteten. Bare velg ett med god fargegjengivelse.

Det som virkelig fordyrer det er hvis du skal sende dem ut til hvert sitt sted. Sjekk postemballasje.no for tre-, firkant-hylser. (Hvis det er rundt skal posten ha rulletillegg.)
A-post koster ca 25 kr pr forsendelse opp til 350 gr.
Billigere alternativ er å kjøpe gråpapir og pakke inn hver enkelt A3, tidkrevende men billlig.
A3 konvolutter får du hos blant annet arkivprodukter AS.

Jeg vil anslå at dette blir ca 35-40 kr pr A3 i kostpris, inkl. papir, print, laminering, emballasje, porto.
Lykke til!
 

xpd

Medlem
Takk for godt svar. Har allerede kjøpt inn en lamineringsmaskin. De skal dessverre sendes mer eller mindre til hvert sitt sted ja. Konvolutter og kopi skal jeg alltids klare til en ok pris, men portoen.. joy. Det er lengetillegg på 22kr pr stk.
 
Topp