Kjapp og trygg hosting for Wordpress

adSense advarsel

oZone

Medlem
Hei

Bare litt info om adsense. Det ser ut som de nå har seriøst begynt å ta sider som blander deres annonser slik at de ligner litt for mye på selve innholdet. Jeg har fått advarsel og har gjort endringer på alle mine nettsteder. Har kjørt adSense uten ramme (samme farge som bakgrunnsfargen på innholdet) i "alle år" uten å ha blitt "tatt", men nå er det slutt gitt... :) Det er nok bare å innføre dette... Noen andre med erfaringer om dette?
 

Ståle

Medlem
Merkelig at de selv går ut med en opptimaliseringsguide hvor de anbefaler blant annet å "blende" inn annonsene. Som å ikke ha ramme, og kjøre samme bakgrunnsfarge.
 

oZone

Medlem
Enig

Ja, jeg sjekket ut dette jeg også. Det jeg tolker er at det er ekstra viktig å skille mellom annonsen der det er linker rett over og under. Mulig det er grunnen. Mulig det fortsatt går an å ha uten ramme dersom man kun har tekst over og under. Noen andre erfaringer her?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har også tolket denne optimaliseringsguiden som at jeg burde blande annonser med innholdet, samtidig også skille dem. Det jeg tenker når jeg leser slikt, vil jo være noa aka dette.:

Innhold
Innhold
Innhold

ANNONSE FRA ADSENSE MED RAMME RUNDT

Innhold
Innhold
Innhold


En annen ting, som jeg leste i en blogg for noen dager siden, er alle nettstedene som benytter adsense rett under tittel på f.eks en bloggpost må være forsiktig. Ta det eksempelet at du har en tittel, "Dette er de beste nettbutikkene i Norge," og deretter har du en 350x250-banner fra Google rett under. Da vil denne banneren vise nettbutikker, og du gir utrykk for at dette er de beste nettbutikkene i Norge, dersom du her ikke har en ramme rundt annonsen. Det var visst lite populært hos Adsense.
 

picxx

Well-Known Member
Det er jo sikkert ok at google kvalitetssikrer klikkene fra sine annonser som best de kan, men de bør jo også være obs på at det er ikke alle som kjører adsense på sidene sine 'for enhver pris'.
Personlig har jeg veldig lite inntjening på adsense i forhold til annonser fra annonsenettverk som f.eks. TD på mine norske sider.

Det som dog google er ganske klare på er jo at man skiller mellom google annonser og redaksjonelt innhold.
 
Topp