Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense i det heletatt lurt å ha på sida..?

La oss si jeg har ei nettside som har en million treff i måneden. Den sida tjener jeg seff penger på, i nisjen som jeg først sikta meg inn på. Hvor lurt er det da å ha Adsense på ei slik side; hvor mange klikker seg bort i fra sida mi og over på ei annen, for så å bruke penga sine der i stedet for?

Er det btw i det heletatt lønnsomt å ha Adsense som eneste inntektskilde på ei slik side (gitt at man fokuserer sida om en nisje som koster en del pr klikk)? Jeg har ikke problemer med å få trafikk og ranke høyt i nisjer med ganske mye konkurranse, men er det i det heletatt verdt slitet å bygge nettsider BARE for Adsense? I mitt hode er det i alle tilfeller mest logisk OG lønnsomt å bare selge på sida hva enn det er man selger, uten å gi kunden sjansen til å klikke seg til konkurrentene dine..

Noen her som kan gi en pekepinn på hvor mye som er vanlig å tjene om man feks har en halv mill-en mill treff i måneden? Jada, vet det er vanskelig å si, mange variabler, men er det noen her som har erfaringer?
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er mange som påstår at man tjener mere på affiliatelinker enn på adsense. Jeg er enig med dem. Og hvis man selger et produkt på siden vil det jo være galskap å sende besøkende til konkurrenten. Hvis man derimot har veldig liten tro på at man klarer å selge noe så kan man jo sende dem vekk.
 
Sist redigert:
Topp