Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense og blogger.com

Ser at man kan ha adsense på blogger.com-blogger. Da må man også bekrefte at blogger.com skal få "kontoadgang".
Det heter bl.a. at
"Hvis du bestemmer deg for å gi tilgang, vil partneren kunne administrere bestemte deler av kontoen din på dine vegne og få tilgang til bestemte rapporter for å vise dem for deg."

Er dette noe man bør ha betenkeligheter med, elller ....?
 
Håper du har rett! Skal klare å leve med at noe skjer med bloggen når jeg har tjent 500.000 i året på den.:)
Drister meg til et oppfølgingsspørsmål, som jeg regner med at noen av dere som bruker blogger med adsense kan svare på. Hvordan kommer disse 500.000 til å vises på adsense-kontoen min? Jeg ble ikke bedt om å lage en egen kanal i adsense til annonsen som blir vist på blogger.com.
 
Takker igjen brukernavn. Skal se på saken. Annonsene på blogger.com kom opp med en gang uten at jeg hadde valgt kanal. Under instillingene på adsense hos blogger.com står imidlertid riktig utgiver-ID. Tenkte bare å prøve ut en slik gratisblogg for å se om den kan brukes til noe fornuftig (trafikk/SEO) i forhold til det andre jeg har. Kommer derfor ikke til å jobbe meg ihjel med den. Kommer bare til å ha noen få poster (m.linker og bilder). Rik blir jeg nok ikke denne gangen heller :eek:
 

picxx

Well-Known Member
Du fører opp domenet som egen kanal i adsense-kontrollpanelet akkurat slik du gjør med dine egne domener.

Har aldri ført opp denne som egen kanal jeg, den plupper bare inn etter at jeg har godkjent den inne hos blogger.
Litt vanskelig å følge med er det jo da, ettersom man bare får klikkene rett inn på statistikken og ikke via noen kanal, men det er ikke så nøye :D
 
Yes picxx, takk for kommentar. Det var nøyaktig det som hendte med meg, og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan legge disse annonsene i en egen kanal. Men, så lenge det virker, så er jeg enig at dette ikke er særlig viktig. Ang. domener så kjøper jeg det jeg vil ha, så jeg er ikke "tvunget" til å bruke blogger.com. Det er som tidligere nevnt litt for å prøve ut konseptet og for å se om man kan få noe ut av slike gratis bloggtjenester.
 

picxx

Well-Known Member
Litt småblogging på feederblogger er fint for å bygge lenker, men en bør prøve å få dem spredd på litt forskjellige blogghoster.
Når det gjelder blogger du faktisk tenker å invistere litt tid (og svette) i ville jeg nok ikke anbefalt gratis blogghosting, rett og slett fordi alt er borte om det engang blir lagt ned. (Veldig viktig å ta backup av alle artikler man skriver på gratis blogghoster....om det er noe med essens ihvertfall).
 
Topp