Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense vs affiliateprogrammer

Håper jeg poster dette riktig sted..

Om man eier et stort nettsted er det vel kanskje mest hensiktsmessig å ha både Adsense og annonser fra feks TD/EA, men så vidt jeg har skjønt er det en del som satser på å bygge nettsteder der hele poenget er å kjøre Adsense-annonser som gir mye betaling pr klikk. Selv har jeg nesten ikke tjent noen ting på TD/EA på vanlige nettsider, selv om trafikken har vært ok, så jeg lurer litt på om jeg skal prøve å bygge nettside spesielt mtp Adsense... Har noen her prøvd det, er det verdt arbeidet? Tenker da kanskje mest arbeidsmengde på en Adsense-side kontra arbeidsmengde på en affiliate-side a la MoreNiche e.l.
 

Tonny Kluften

Administrator
Du spør utrolig vanskelig. Alt kommer an på alt annet...
En adsense-side og en moreniche-side vil i prinsippet se like ut. Bortsett fra salgspitchen på mn-siden da. Begge bør gi mye god info om temaet som behandles.

Det du heller skal tenke på er hvordan du skal skaffe besøkende til sidene dine. Når du har gjort det kan du tenke på hva du skal annonsere for.

Men som TD sier om hvordan tjene best på TD: Bygg en nisjeside og send trafikk ditt med ppc.
 
Hmm om jeg skal sende trafikk dit med ppc oppstår det et problem (i allefall i mitt hode), spesielt om jeg satser på Adsense; jeg vil jo prøve meg innen en nisje som gir godt betalt pr klikk på sida mi, så hvordan kan jeg da by på nesten de samme stikkordene i Adwords? Det må jo bli fryktelig dyrt, i beste fall gå i null. Kanskje jeg går glipp av noe vesentlig her?
 
Tror du gjorde det gitt.. :D
Heheh nå starta jeg vel tråden mest for å spørre om Adsense... :D


Det jeg mener er at du bygger en nisjeside tilpasset et tradedoublerprodukt og har Tradedoubler annonser på den. Kjøper så trafikk med ppc.
Lag f.eks et glidemiddelnettsted som selger glidemidler fra Kondomeriet, dyplenk så til produktene. glidemiddel.org er forresten ledig.
Ah, sykeste forslaget ever. Og sikkert ganske så smart. :rolleyes: Men hva om Kondomeriet plutselig trekker alt av annonser? Da sitter jeg jo der med ei side som ikke er verdt noen ting.

Hadde for øvrig tenkt å ha engelskspråklig side. Dessuten: er det virkelig noe å tjene på TD? Føler det er innmari masse arbeid i forhold til hva man har igjen for det.
 
....postet i underforumet "Adsense"..... ;)

Har noen her noe å vise til rent inntektsmessig da? Jeg gidder ikke jobbe hele dagen for 10k i måneden, liksom.
 

testdriver

Ha det bra..
Spørsmålet er selvsagt umulig å svare på. Man er sin egen lykkes smed.

Jeg tipper de fleste som prøver seg halvhjertet på nettbusiness kan kalkulere seg fram til timesbetaling på u-landnivå etter det første året. Det kreves alltid mer arbeid enn det man først tror. På den andre siden, det finnes nok et par folk her på forumet som får utbetalt noen hundre tusen fra TD i måneden, men hvordan hjelper det deg?
 
Det hjelper meg fordi jeg da vet at alt arbeidet til slutt kommer til å lønne seg (gitt at sida blir av kvalitet til slutt). Er ikke som om jeg er 15 år, og på jakt etter å håve inn tusenvis i uka etter bare et par ukers jobbing, ikke sant, men jeg vil satse riktig. Er jo derfor jeg spør. Jeg ser jo 3-4-5 år frem i tid, og håper på det tidspunktet å ha ei nettside som kan gi meg noen ekstra tusinger i måneden, forhåpentligvis litt flere enn bare noen. Men da er det ikke vits i å kaste vekk masse tid og kanskje penger på et håpløst prosjekt...
 

kongen

kongemedlem
Det jeg mener er at du bygger en nisjeside tilpasset et tradedoublerprodukt og har Tradedoubler annonser på den.

Dette kan fungere bra.

Og noe som kanskje kan fungere bra med et langt perspektiv er å lage et nisjeside basert på dagens oppadgående trender, finne affiliateprodukter fra flere nettverk å plassere mest hensiktsmessig på websiden.

Hva folk søker etter, hva folk er opptatt av, og hvor folk kommer til å bruke tiden sin på kan du finne på Google Trends:
Google Trends
 
Topp