Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel: IKKE bestill tjenester av Smashing-Web

Bestilte en wordpress side til en liten business jeg startet i sommer. Brukte forumet her til å lete etter designer og fikk etterhvert et godt tilbud fra Smashing Web, v/Andreas Kobberstad. Kaller seg "Bransje" her på forumet.
Etter et rent helvette: Utsetting, umulig å få kontakt, elendig service, ikke svar på mails, i tillegg til at svarene aldri inneholdt det jeg spurte etter, fikk jeg etter 5 måneder en side som ikke duger til noe og en regning på over 12 000 kr.
Etterhvert ble det mye om og med, Andy trua med inkasso, jeg betalte og nå sitter jeg her, uten side, fordi helten selv ikke har svart verken på mails, telefon eller her på forumet.
Sender saken inn til forliksrådet nå.

Hold dere unna.
 

Tony J

Alle skal få
Dette kan bli interessant lesning etterhvert. Regner med Bransje kommer med et motsvar om ikke lenge:) Har du link til den siden du fikk?
 

hansson

Langveisfarende
Hvis man først må ut med 12 000 for nettstedet er det kanskje like greit å bruke en norsk leverandør, ikke utlendinger som har problemer med å skjønne hva som ønskes. Jeg ser det som interessant med utlendinger hvis man kan få det for 5000 spenn, hvis ikke er det bare mye ekstra hassle. Ellers enig med de andre her at et krav som er omtvistet ikke skulle ha blitt betalt, du skulle bare ha kommet med en skriftlig innsigelse asap, så ville motparten måtte ta saken innom Forliksrådet. Kan bli vanskelig å få pengene tilbake selv om det kommer en avgjørelse i din favør, det kommer an på hvor seriøst firmaet er og/eller hvor god privatøkonomien til eieren er (hvis det er et ENK) (hvis du skal ha en sjanse til å få drevet inn pengene dine med tvang). Må understreke at jeg ikke forhåndsdømmer noen her, håper Smashing Web kommer med sin versjon.
 

Msites Ltd

Livsnyter
[1] Nå er vel "Bransje" nordmann, bosatt utenfor Norge
[2] Smashing-Web er vel ikke noe norsk selskap.....? Så det blir vel vanskelig å forfølge dette i noe norske rettssystemer...
[3] En sak har to sider, og jeg synes kanskje at du skulle ventet med å publisere noe før du har noe mer håndfast. (Jeg synes det er for mange som benytter WF som "klagemur" uten å ha noe mer håndfast å komme med)
[4] Slik du fremstiller det så har du jo faktisk bådet betalt for og mottatt et produkt, så i realiteten er vel dette en tvist om det endelige resultat - ikke om varen er levert eller ei?
 
[1] Nå er vel "Bransje" nordmann, bosatt utenfor Norge
[2] Smashing-Web er vel ikke noe norsk selskap.....? Så det blir vel vanskelig å forfølge dette i noe norske rettssystemer...
[3] En sak har to sider, og jeg synes kanskje at du skulle ventet med å publisere noe før du har noe mer håndfast. (Jeg synes det er for mange som benytter WF som "klagemur" uten å ha noe mer håndfast å komme med)
[4] Slik du fremstiller det så har du jo faktisk bådet betalt for og mottatt et produkt, så i realiteten er vel dette en tvist om det endelige resultat - ikke om varen er levert eller ei?
Jeg har ikke mottat noe som helst. Jeg har fått et krav på å betale for noe skvip, det har jeg gjort. Det er poenget. Har jeg mottat noe? Nei. Derfor er jeg fortvilet. Fyren svarer ikke. Og det er umulig å få tak i han. Folk får si hva de vil, han får komme med noe idiotisk her. Men uansett, vil jeg iallefall nå ut til flest mulig, for dette er det verste jeg har vært med på.
 

hansson

Langveisfarende
Hadde dere en avtale om leveringsdato og omfanget av hva som skulle leveres? Et kravspec på hva nettstedet skulle inneholde o.l.?

1) De samme kommunikasjons- og kulturproblemene oppstår så lenge ikke kunde kommuniserer direkte med en nordmann som er webkyndig eller er den som utfører jobben. At det går via en nordmann kan hjelpe på, men gir ingen garanti for at det blir som å jobbe med et norsk web-byrå. Hvis jeg har forstått det riktig er det filippinere som gjør jobben hos smashing-web, mens nordmannen her er mellomledd og forretningsutvikler, ikke webutvikler. Har selv jobbet en del med filippinere og det krever mye tålmodighet og pirk for å si det sånn.
 

picxx

Well-Known Member
Flottekort.no

Hva er det som ikke duger her?
Innhold maa du vel legge inn og er litt usikker paa om denne kalkulatoren nederst paa siden virker, men utover det kan jeg ikke se noe galt med siden ved forste oyekast?

Standardsvaret her paa forumet er at du faar dritt om du ikke bestiller fra en norsk webutvikler, men i dette tilfellet tror jeg kanskje du ogsaa maa gaa litt i deg selv og se hva du faktisk har bestilt og hva du har faatt levert.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg har ikke mottat noe som helst. Jeg har fått et krav på å betale for noe skvip, det har jeg gjort. Det er poenget. Har jeg mottat noe? Nei. Derfor er jeg fortvilet. Fyren svarer ikke. Og det er umulig å få tak i han. Folk får si hva de vil, han får komme med noe idiotisk her. Men uansett, vil jeg iallefall nå ut til flest mulig, for dette er det verste jeg har vært med på.

Tror du må roe deg ned litt og se litt konstruktivt på dette. For du taler deg selv i mot her.

  • Du har mottatt noe - det viser du jo, samt skriver klart og tydelig!
  • Ofte er ikke resultatet mye bedre enn arbeidsbeskrivelsen ;-)
  • Hvis du har samme måte å uttrykke deg på i henvendelsene til han som du til tider gjør her kan jeg forstå at svarene er uteblitt.

Skulle vært artig å se din bestilling/arbeidsbeskrivelse av web-siden. Å kalle det som er på siden nå skvip synes jeg kanskje blir en smule useriøst og subjektivt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Alex, gi oss litt info her, så kanskje jeg/vi kan hjelpe deg veldig enkelt og greit.

1: Er utseendet på siden ikke slik som dere ble enige om? (eller har dere kanskje ikke blitt enige om noe på dette punktet i det hele tatt?)
2: Er det det at du ikke har fått tilgang til å administrere nettsidene (dvs legge inn tekst/bilder osv)
3: Har du tilgang til serveren (altså ftp passord/brukernavn), eller er det også smashingfolka som står for serveren?
 

hansson

Langveisfarende
Digresjon-alert.

Standardsvaret her paa forumet er at du faar dritt om du ikke bestiller fra en norsk webutvikler.

Ikke helt enig. Nyansering: Det er a) vanskeligere å få folkene til å skjønne hva du vil ha, b) vanskeligere å få folkene til å følge dine ordrer, c) høyere risiko pga. betaling til folk som er langt unna, og d) timene går fort og mye pga. a) og b), slik at prisen kanskje øker og spiser opp deler av prisfordelen ved å bruke utlendinger i utgangspunktet.

Punktene her gjør at det er noe større sjanse for å ende opp med dritt, men det er ikke noe som forsvarer å si at det er automatikk i det.
 

romeo

Medlem
Jeg lurer på om noe kriminelt har hendt med Bransje siden han hverken har vært her eller ikke har svart på henvendelser fra Alex siden Oktober. Kan noen slå på tråden til Bransje for å høre om alt er OK med ham?

Bor han fortsatt på Filippinene?
 
Topp