Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel: IKKE bestill tjenester av Smashing-Web

- Om det oppstår problemer: Spør forumet om hjelp til å løse utfordringer - fremfor å kun skylde på den andre part. Når Bransje leser alt dette, så tror jeg ikke han blir utelukkende glad og positiv til å finne en løsning på dette. Ønsker man å kritisere noen for noe i det offentlige rom bør kanskje hensikten være at det bidrar til egen løsning. Husk at god kritikk kombinert med kritisk kritikk kan faktisk få folk til å bidra positivt. Utelukkende kritisk kritikk oppleves sjeldent som konstruktivt med ønsker om å imøtekomme...

...

Men hvordan hjelpe Aleeeeex89 når han nå har kommet i en vanskelig situasjon?
- Er det noen som kjenner Bransje og kan ta en liten "uformell prat" med Bransje. Selv om Bransje og Aleeeeex89 mye sannsynlig ikke vil forbli bestevenner, kan kanskje Bransje hjelpe til litt på veien, slik at Aleeeeex89 i alle fall har fått tilgang til nettsidene og evt. kan flytte dette til egen server??

Det handler ikke om hva Bransje måtte mene om Aleeeeex89. Har han tatt på seg en jobb. Er han også forpliktet til og levere. Kan han ikke levere av en eller annen grunn. Så bør han så fort han har muligheten ta kontakt. Om bransje mener kritikken er helt forjævlig. Så har han fortsatt tatt på seg en jobb. Om han ikke vil fullføre jobben, så er jo tilbakebetaling eneste løsningen. Og det er uansett hvor sur og lei seg han er pga kritikken.
 
Det handler ikke om hva Bransje måtte mene om Aleeeeex89. Har han tatt på seg en jobb. Er han også forpliktet til og levere. Kan han ikke levere av en eller annen grunn. Så bør han så fort han har muligheten ta kontakt. Om bransje mener kritikken er helt forjævlig. Så har han fortsatt tatt på seg en jobb. Om han ikke vil fullføre jobben, så er jo tilbakebetaling eneste løsningen. Og det er uansett hvor sur og lei seg han er pga kritikken.

Bare for å gi en oppdatering, har han fremdeles ikke gitt en lyd fra seg, jeg har ikke noen rettigheter til siden, og han har pengene.
 

hansson

Langveisfarende
Da synes jeg ikke det er noe mer å flisespikke på angående ordvalget. Dette er svindel.

I tillegg er det ikke renhårig at penger opptjent via et norsk firma/norsk orgnr. kreves innbetalt til en filippinsk bankkonto. Hvis det stemmer så snakker vi trolig om skatteunndragelse også.
 

Msites Ltd

Livsnyter
I tillegg er det ikke renhårig at penger opptjent via et norsk firma/norsk orgnr. kreves innbetalt til en filippinsk bankkonto. Hvis det stemmer så snakker vi trolig om skatteunndragelse også.

Hva får deg til å si at dette ikke er renhårig? Og, hvorfor mener du det trolig er snakk om skatteunndragelse?

Tror du nå forebegriper begivenhetene litt, og er en smule forutinntatt.

Såvidt jeg kan huske er det ingenting i loven som krever at man bruker norsk bank når man driver et norsk firma. ;-)
 

hansson

Langveisfarende
Tror ikke bankkonti utenfor EØS-området er særlig populært hos verken skatteetaten eller økokrim. Det er null problemer med å drive norsk firma ved hjelp av norsk bankkonto selv om man fysisk oppholder seg i utlandet. Det er altså ingen gode argumenter for å tvinge kunder til å ta risikoen med å betale til en bankkonto utenfor landet. Det pålegger kunden ekstrautgifter som det ikke er naturlig at kunden dekker siden vedkommende handler med et norsk firma, og uten at jeg vet det regner jeg med at det kan være noen medskyldighetsregler som gjør at du kan få svi for å ha bidratt til evt. skatteunndragelse ved å sende penger ut av landet. Siden det ikke er noen gode argumenter for å måtte bruke konto i utlandet til formålet, antar jeg automatisk at skatteunndragelse eller dumskap som er grunnen til at det gjøres på denne måten.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå kommer du med mange utsagn som du ikke har noe dekning for annet enn ditt subjektive syn på saken.

At det praktisk lar seg gjøre å både ha firma, bankkonti og andre tjenester i andre land enn det man oppholder seg i er vel ikke noe nytt. Hva som er mest praktisk for hver og en må man jo selv få lov til å velge.
Selv om noen velger å gå litt utenom A4-veien så er det dermed sagt at det er noe muffens, hvis en ser isolert på det.
I dette tilfellet er det selvfølgelig lett å trekke noen kjappe konklusjoner ut fra det vi har hørt i tråden.
 

hansson

Langveisfarende
Ja selvfølgelig er dette mitt subjektive syn på saken. Slik er det alltid når jeg uttaler meg både i det virkelige livet og her på forumet. Jeg vil aldri noensinne hevde at jeg er 100% objektiv. Det er umulig. Jeg engasjerer meg her på forumet som privatperson på lik linje med folk som diskuterer rundt kafébordet. Jeg burde kanskje skrevet akkurat dette i signaturen under her for å presisere at jeg ikke tror jeg er en orakel-robot med sannhetsgaranti :D
 
Nå kommer du med mange utsagn som du ikke har noe dekning for annet enn ditt subjektive syn på saken.

At det praktisk lar seg gjøre å både ha firma, bankkonti og andre tjenester i andre land enn det man oppholder seg i er vel ikke noe nytt. Hva som er mest praktisk for hver og en må man jo selv få lov til å velge.
Selv om noen velger å gå litt utenom A4-veien så er det dermed sagt at det er noe muffens, hvis en ser isolert på det.
I dette tilfellet er det selvfølgelig lett å trekke noen kjappe konklusjoner ut fra det vi har hørt i tråden.
Det er vel ingen som helst tvil om at det er snakk om mislighold fra Kobberstad' side, uavhengig om han driver firma i Norge eller utlandet, kommer du ikke unna det.
Selvsagt blir det uten resultat å diskutere om Kobberstad bruker foretak i utlandet som et skalkeskjul, men for min del er iallefall svaret åpenbart.
 

PIP

Medlem
Hvis det ser ut som dritt, lukter dritt og hvis det da i tillegg smaker dritt... da er det dritt.
 
Sist redigert:
Topp