Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advokatfirma hotar mig.

Ja hur gör man nu då? Startade som sagt Bodøsport och nu har Gmax/Intersport "alias" gresvigkedjan skickat advokater på mig. De kräver att jag tar bort 2 länkar jag har till deras huvudsida, dessa länkar finns under Sport i Bodö.. Vad skulle ni gjort? Jag har hela 8 dagar på mig att fundera, undra varför just 8 dagar :rolleyes:
 
A

aabbcc

Guest
Tror du har retten på din side, men er det virkelig verdt det? Så viktig kan det vel ikke være for deg å ha de linkene? Det høres jo ut som de har tenkt til å forfølge denne saken.

Abc
 

Tonny Kluften

Administrator
Merkelige greier.
Har de sagt hvorfor de vil at du skal fjerne linkene? Lurer på hva slags forskrudde hjerner som har kokt sammen det. De kan bare tjene på at du lenker til dem.

Jeg ville ikke ha fjernet dem, ville ikke vært redd for å tape en sak, men nå har jeg blitt ganske hardhudet etter alle slags mulige trusler jeg har fått fordi WF har skrevet om div. firmaer og folk. Så du må bare vurdere hva du gidder.
 
En fråga till, säg om jag tar bort länken, är det lov att jag har resten kvar på min sida? alltså adress och öppettider?
 

pleb

Medlem
Kan ikke forstå at det skal være ulovlig å skrive adressen og åpningstidene til butikker på en norsk nettside. Da har et eller annet i hvert fall gått for langt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vel.. bedriften kan jo gi deg et tilbud? Det er jo langt fra gratis å ta slikt til forliksrådet, til lagmansretten osv.
Et slikt tilbud kan vel ikke advokaten gjøre siden det handler om å ta en advokat-bypass.

Uansett kan du vel be om en bekreftelse fra bedriften. Halvparten av alle advokater taper jo, og tar man en slik sak er man uansett en taper, imo.
 

zapotek

Medlem
Du driver en nettbutikk som selger treningsklær. Det jeg ikke forstår er: Hvorfor i huleste ønsker du på død å liv å lenke til konkurrenter?????
 
Tanken var ju att ha ett samlingsställe för de träningsintresserade i bodö, dels information och forum etc, sen handel.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg ville ha startet med å be dem om å utdype HVA som er brudd på god forretningsskikk med den informasjonen du har på siden din. Kan ikke skjønne at de har noen som helst sak, de bare prøver å skremme deg med advokatene.

Derimot må jeg si at zapotek har et poeng... Hvordan det der kan skade G-Max skjønner jeg ikke, derimot kan det definitivt skade deg å ha den lenken til en konkurrent. Jeg ville max ha laget en "samleside" der du bare lister opp alle sportsbutikker i Bodø
 
Jag vet inte vad de menar, de verkar tro att jag vill sprida info om att vi samarbetar, vilket jag tycker framgår ganska tydligt att vi inte gör.

Jag tror också de vill skrämmas, jag lär ju inte vara den första som får advokater på mig från gresvig. Ja det är möjligt jag ordnar så det blir en samleside av butikker, men det kanske de också har något emot. Jag vet ju inte..
 

zapotek

Medlem
Tanken var ju att ha ett samlingsställe för de träningsintresserade i bodö, dels information och forum etc, sen handel.

Jeg føler på en måte at siden er verken fugl eller fisk.

For besøkende tror jeg det oppfattes som at handelsbiten står i første rekke, og dernest informasjon og forum.

Hadde det ikke vært en bedre ide å laget dette som to separate sider? En side kun med nettbutikken, og en side med info om sport i Bodø?
 
Sidan är som inte färdigbyggd än, hade ett forum kopplat till sidan men plockade bort det tills vidare. Kommer väl lägga till senare, som sagt, bara gått en vecka sen man startade.
 
Topp