Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Aff side i front og linker på siden. Hjelp

MrOlsen

Medlem
Teknisk spørsmål:

Jeg har en affiliate side i front og linker/banner på siden. Hvordan få det best mulig? Hvordan lukke det gapet jeg nå har?

Se R###i###n"g&&&u&&&t##l333a¤¤¤n3de¤¤¤t.no

Sorry at jeg måtte skrive det slik. Men dette spørsmålet ønsket jeg ikke skulle være søkbart. . .hehe Webforumet seo power.no:p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om du forventer at noen skal gidde å hjelpe deg, så bør du ikke gjøre det til en påskenøtt å finne ut adressen til nettstedet ditt.. Jeg trengte 3 forsøk før jeg så alle bokstavene. Du kan fint skrive ringutlande-t.no (minus bindestrek).

Så er spørsmålet mitt - hva lurer du egentlig på? Hvordan få mest mulig hva? Og hvilket gap?
 

MrOlsen

Medlem
hehe

Kjempeflott at du greide årest første påskenøtt;)

Jeg har ClonCom som er en affiliateside i front. Problemet er at mellom den siden og bannere på hver side så er det et 10 cm gap. Som ikke ser bra ut.

Spørsmålet er:
Hvordan tette det gapet?
(Ikke viktig spørsmål, han som laget det greier det nok)

Ett annet generelt spørsmål:

Har dere erfaring med å sette affiliate sider først og andre affiliatesider/linker/bannere på siden? Da uten eget innhold... Hvordan er deres erfaringer på det området?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Problemet med "gapene" på siden ligger i at du har fått en side som bruker kode fra ca... vel.. 1995. Kort forklart: de to sidebar'ene er satt til 140px hver. Og den i midten er satt til 100% av bredden på det som vises i iframe'en. Hvis du da har 1024x768px oppløsning på skjermen din så blir det seende bra ut. Alt over det, og du får "gap" mellom elementene. Er jo ganske logisk egentlig. Hvis du hadde satt sidebarene til å vises i prosent framfor pixler hadde siden tilpasset seg brukerens skjermbredde. Men, dette er meget uproft satt opp - så jeg ville kanskje vurdert å sparket han som har laget dette og heller hentet inn noen med litt større kompetanse for å redesigne dette.
 

MrOlsen

Medlem
Takker for svar

Takk for svaret peterandrej:)
Akkurat et slikt svar jeg var ute etter. . . Ser ut som det er løst seg nå:)

Siden begynner å ordne seg nå. Må bare få under scrollen riktig eller fjernet. Ordne stave feil og lete etter en ny banner.
Det blir nok bra til slutt:)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et lite tips fra meg:
Drit i %-bredder i det hele tatt (og selvsagt alt av frametull). Er det noen som har litt stor skjerm og surfer med store browservinduer (som meg f.ex.), så blir layouten helt fucked med %-bredder, som her på forumet f.ex. Hvis det en gang blir skikkelig støtte for max-width og min-width, så vil % bli fint, men foreløpig går det ikke å stole på det. Bruk heller en fast størrelse, f.ex. noe så den totale bredden blir rett under 1000px, da blir det fint for alle som bruker 1024x768 også, og det er faktisk ganske mange fremdeles, mens det er forsvinnende få som bruker mindre enn det. Den bredden blir også ganske behagelige linjelengder for det aller meste.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Enig med atomet her. Fixed-size bør brukes. Grunnen til at jeg skrev om prosent var jo at jeg prøvde å forklare hva problemet var. Jeg anbefalte også et redesign av hele siden.
 

MrOlsen

Medlem
Enig....

Har nå laget en passende text. Prøver å få den best mulig ... Arg ... hater at jeg ikke kan lage en eneste kode. Har tatt grepet og prøver å lære meg noen triks... hehe
Uansett ... Planlegger en logo og tekst til siden og håper på det beste. Kanskje få en webdesigner som har litt mer peiling enn den forrige.


Enig med atomet her. Fixed-size bør brukes. Grunnen til at jeg skrev om prosent var jo at jeg prøvde å forklare hva problemet var. Jeg anbefalte også et redesign av hele siden.
 
Topp