Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliate innen lån

looper

Medlem
Hei.
Jeg vet det er mange her som er innen forbrukslånnisjen.
Har inntil nå konsentrert meg veldig om låneprodukter fra OppFinans og Bank Norwegian, Yabank.

Men jeg ser at det er flere programmer som betaler betydelig mindre søknader. Som MooreCredit,Axo,etc. Er det noen som har noen erfaringer her? Det skal jo eks. ganske mange MooreCredit leads til for å dekke opp et godkjent lead fra OppFinans?

Mvh
 

Euroads

Medlem
Hei Looper.

I forhold til lønnsomheten på eksempelvis Oppfinans vs en lånekampanje med en lavere pris skal du huske å sjekke konverteringen og hva som regnes som et lead på de forskjellige kampanjene. Lav pris og høy konvertering kan være like godt som høy pris og lav konvertering.
Ofte får man betalt får eksempelvis alle søknader uansett om de er godkjent eller ikke på de lånekampanjene med lavere utbetaling og kun for godkjente lån på de med høyere utbetaling.
Vi har gjennom våre Publishere gode erfaringer med begge typene kampanjer.
Håper det var til hjelp - og har du flere spørsmål er du selvfølgelig velkommen til å kontakte meg:)
 
Vi ser en klar tendens blant publishere på at det er attraktiv å kjøre program fra 'lånebrokere' slik som Finansiering24, Online24, Direkte24 - De betaler endel mindre pr. lead men konverteringen er også mye høyere da de (som oftest) betaler pr. søknad eller godkjent søknad.

Min anbefaling er å teste det ut i en periode, så vil du klart kunne sammenligne EPC mellom de forskjellige aktørene.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg testet litt Adwords med OppFinans og GeMoney Bank og det er ingen tvil om at det ligger mer penger i GeMoney. Rett og slett fordi de betaler pr godkjente søknad, mens OppFinans kun betaler pr godkjente lån.

Siden det er ganske mange som søker forbrukslån uten å få det, er det mest butikk i å velge et program som betaler pr godkjente søknad selvom utbetalingen pr lead er vesentlig lavere.
 

looper

Medlem
Det beste er vel kanskje å oppnå en mix, jeg lever 100% av organisk trafikk på sidene mine så det går mest i tekstlinker. Men volumet øker så må vel bare prøve meg litt frem.
 
Optimering av lånekampanjer

Hei looper (og alle andre),

som nevnt av andre så kan en lavere betalende kampanje være vel så god som en med høy leadpris. EPC (inntjening per klikk) kan fortelle mye - men ikke alltid hele sannheten. Det er flere vesentlige faktorer som spiller inn på en kampanjen lønnsomhet for deg som publisher, og som bør tas med i betraktningen når man velger hvilke (og hvordan) kampanjer som skal promoveres.

Både ting som trafikkilder (her har du jo organisk trafikk) og sesong (når er det snart jul, og det kan tiltrekke andre potensielle kunder enn man har på vår/sommer/høst) kan/bør man ta med i betraktningen når man velger kampanjer.

Din "kvalitet" på søknadene som du lager, bør også kunne gi deg en pekepinn på hvilke typer av kampanjer du bør satse på. Rent konkret kan vi her - siden ting tyder på at du har en Adservice Media konto - sammenlikne konvertering på enkelte kampanjer med gjennomsnittspublisheren, og f.eks. bruke dette for å se om du kanskje vil kunne tjene på å skifte kampanjen du i dag har som hovedkampanje med en annen.

Både du - og alle andre publishere (om du har konto hos oss eller ei) - er alltid velkomne til en optimeringsprat. Ta kontakt via PM eller detaljene i signaturen.

Mvh
Tom Roger Olsen
Country Manager - Adservice Media
tro@adservicemedia.com
Tlf: 452 06 473
 
Sist redigert:

looper

Medlem
Takk for gode svar.
Jeg er såpass endsidig at jeg har kun Adservice, rett og slett fordi jeg er veldig fornøyd med dere.

Mvh
 
Topp