Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliate-opplegg for utvalgte partnere?

bente_jente

Medlem
Jeg kunne tenke meg en ny modell for samarbeid med bloggere. Det ideelle for meg hadde vært om jeg kunne gitt de jeg samarbeider med en skikkelig kickback på salg de genererer i form av kreditt i min nettbutikk. For eksempel 10% av salget. Jeg vil gjerne bestemme prosenten selv og ha muligheten til å godkjenne søkere.
Kanskje man kan ha mulighet til å ta ut kontant hvis man opparbeider en kreditt på 1000kr på et år.

Finnes det systemer som tilbyr dette? Har sett på kickback.no, men det er jo ikke helt det jeg ser for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det ideelle for meg hadde vært om jeg kunne gitt de jeg samarbeider med en skikkelig kickback på salg de genererer i form av kreditt i min nettbutikk. For eksempel 10% av salget.

Litt off-topic: Sikkert kjekt for DEG å utbetale provisjon i form av kreditt til bruk i din nettbutikk, men tror du motparten synes det samme? Det vil ganske sikkert legge en "psykisk" sperre på ønsket til f.eks. bloggerne om å pushe nettopp dine produkter - fordi de ikke får noe annet ut av det enn nye produkter (fra deg).
 

metallian

Medlem
Enig med Rune69-du må ihvertfall legge deg endel over vanlig provisjon vil jeg tro- når mange nettbutikker utbetaler 8-15% kontant i provisjon vil jeg tro det må ligge på minst 20-25% for å matche-litt avhengig av nettbutikken og bloggerne selvsagt.
 

bente_jente

Medlem
Ja, provisjonen må selvfølgelig være så høy at det blir attraktivt. Jeg selger jo barneklær og det er ufattelig mange småbarnsmødre som blogger der ute. Mange har allerede avtale om store prosenter på klær mot at de skriver om de, ingen pengeutveksling i det hele tatt. Dette vil jo bare bli en variant av det. Det er neppe aktuelt for de største bloggerne, men prisene de opererer med kan jeg neppe matche uansett.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp