Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliates til erotisk nettbutikk

Thinketh

Medlem
Vi søker etter brukere med relevante nettsider, som kan tenke seg å plassere ut bannere/linker til nyoppstartet erotisk nettbutikk som snart er klar til å gå live.

Kommisjon vil bli satt til 10% av salget, og man kan lenke direkte til produkter.
Cookietid er 30 dager.

Vi vil satse på å være lave i pris, men samtidig tilby flere unike kvalitetsprodukter som ingen andre selger i Norge.

Potensielle kunder kan også lokkes med et lojalitetsprogram, hvor de vil få 10-15% av kjøpesummen omgjort til penger som kan brukes på senere ordre.

Send en personlig melding her inne, så kommer vi tilbake til deg med detaljer om siden.
 

pleb

Medlem
Jeg har ganske mange salg til både erotikknett og kondomeriet. Om du tilbyr høyere provisjon enn dem (altså mer enn 10%) , så skal jeg bli med. Feks 15 %.

(på CJ.com feks er det vel vanlig med 30%, og såvidt jeg har sett er det skyhøye provisjoner på disse erotiske varene).

EDIT: Du må også la meg bruke bildene fra nettbutikken din og presentere produktet og skrive om det. ;)

ta kontakt om du er intr
 
Sist redigert:

Thinketh

Medlem
Jeg har ganske mange salg til både erotikknett og kondomeriet. Om du tilbyr høyere provisjon enn dem (altså mer enn 10%) , så skal jeg bli med. Feks 15 %.

(på CJ.com feks er det vel vanlig med 30%, og såvidt jeg har sett er det skyhøye provisjoner på disse erotiske varene).

EDIT: Du må også la meg bruke bildene fra nettbutikken din og presentere produktet og skrive om det. ;)

ta kontakt om du er intr

Hvor mye kommisjon tilbyr Kondomeriet og Erotikknett?
Opererer de med kommisjon av nettosalg eller bruttosalg? (Salg med eller uten moms)
 

Thinketh

Medlem
Ok.

Nå er jo de to nevnte butikkene generelt dyre, dvs de har høyere avanse enn den modellen vi vil legge oss på.

Tror det vil bli vanskelig for oss å tilby 15% til affiliates + 15% til kunder i lojalitetsprogram, samtidig som vi legger oss godt under prisene til Kondomeriet og Erotikknett.
 

pleb

Medlem
Min erfaring med erotiske nettbutikker er at om du er strategisk på hvor du gjør innkjøpene, så kan du ta 300% i provisjon om du kjøper i volum. Men jeg skal ikke legge meg opp i innkjøpsmodell eller provisjon hos dere, selvfølgelig. Og om dere er en "lavpris-erotikknettbutikk", så skjønner jeg at dere ikke har så mye å dele med affiliates.

Men jeg kunne garantert dere en del salg, just sayin. ;)

I tillegg er det sånn at det er utrolig lett å selge for de to nevnte nettbutikkene fordi de har et navn som er anerkjent og der kunden ikke må ta stilling til om dette er en seriøs og reell nettbutikk med god service, hurtig utlevering og diskresjon.
 

picxx

Well-Known Member
Ok.

Nå er jo de to nevnte butikkene generelt dyre, dvs de har høyere avanse enn den modellen vi vil legge oss på.

Tror det vil bli vanskelig for oss å tilby 15% til affiliates + 15% til kunder i lojalitetsprogram, samtidig som vi legger oss godt under prisene til Kondomeriet og Erotikknett.

Akkurat dette er et et spørsmål dere må ta stilling til, ikke legge til grunn for generelt svake vilkår til deres affiliates.
I deres tilfelle, hvor profittspørsmålet er en viktig faktor ville jeg kanskje i startfasen vurdert å rett og slett kutte ut ett av programmene og heller satse sterkt på en av delene, la oss si f.eks. enten 25% lojalitetsprogram til kundene eller 25% affiliateprovisjon, ikke begge delene.
Hadde man da valgt affiliateprogrammet, kunne man heller i perioder med god inntjening kjørt på med forskjellige bonuser til kunder, f.eks. rabattkoder, fri frakt, konkurranser etc.
 

pleb

Medlem
Ja, enig. Om du kan bli ledende på erotikkbransjen i affiliate-Norge, så tjener du stort med penger. Men du må tørre å gi fra deg litt penger for å selv tjene stort. Så enkelt er det - gjerrighet funker ikke.

Erotikknett har 10% som en ren konsekvens av at kondomeriet har det. Om du blir bedre enn de - ja, så kan du tjene godt på å gi fra deg feks 20%. Eller 25%.

Jeg har i hvert fall nok av sidevisninger å gi bort, bare sånn at det er sagt.
 

Thinketh

Medlem
Takker meget for gode innspill Picxx og Pleb!

Dere har i alle fall fått meg til å tenke mer igjennom affiliateopplegget.

Får se hva det blir til fram til sjappa åpner (mest sannsynlig på slutten av denne uka).
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Min erfaring med erotiske nettbutikker er at om du er strategisk på hvor du gjør innkjøpene, så kan du ta 300% i provisjon om du kjøper i volum. Men jeg skal ikke legge meg opp i innkjøpsmodell eller provisjon hos dere, selvfølgelig. Og om dere er en "lavpris-erotikknettbutikk", så skjønner jeg at dere ikke har så mye å dele med affiliates.

Jeg regner med at det er avanse du mente å skrive der, ikke provisjon ;)

...ellers hadde det blitt fordømt dårlig butikk for han å ha deg som affiliate :D
 

Thinketh

Medlem
Thinketh, kunder du får fra f.eks. pleb er antakeligvis kunder du ikke ville fått i det hele tatt. Å tjene litt penger er bedre enn å tjene ingen penger :)

Kan være sant det Tony. Og det er det som gjør affiliateprogram ( i mine øyne) så mye bedre enn pay per click.
 

Thinketh

Medlem
dessuten er det jo forhåpentligvis kunder som kommer tilbake for å handle igjen, og da neste gang er det jo (antar jeg) ingen provisjon til affiliaten som henviste dem første gang :)

Er faktisk litt usikker på om kunder som kommer tilbake og handler mer innen 30 dager (cookietiden) utløser kommmisjon, så det må jeg undersøke litt nærmere.
 

picxx

Well-Known Member
Er faktisk litt usikker på om kunder som kommer tilbake og handler mer innen 30 dager (cookietiden) utløser kommmisjon, så det må jeg undersøke litt nærmere.

Affiliateprogram som kjører recurrende provisjon til affiliate (at affiliate får betalt lifetime for en kunde) oppnår ihvertfall store plusstegn i min bok.
 
Topp